Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.
Zdroj: LEO Express, Stadler Rail
Rád bych vyjádřil své pocity z komentářů pod tímto článkem a v krátkosti připojil svůj názor. Ad 1.) Pan Kudrna vcelku přesně vystihl mé rozpaky, když jsem se poprvé doslechl o novince z marketingové dílny ČD. Ne snad, že bych našim ženám nepřál příjemné a bezpečné cestování, ale myslím si, stejně jako on, že ČD, se mají postarat především o to, aby tyto samozřejmosti byli zajištěny pro všechny jejich cestující bez rozdílů a nikoli jen pro určitou skupinu. Jednotka řady 680 byla díky okolnostem, které se vztahují k jejímu zrodu poněkud zastaralá již v době, kdy začala být (konečně) nasazována do běžného provozu. Na jejím interiéru je to tedy znát. Flirt LEO Expressu, jsem osobně neviděl a proto jej nechci zatím detailně hodnotit. Dle mého názoru, však budou 3 WC na celý vlak docela problém. K produktu RJ bych řekl asi tolik, že i s tím vozovým parkem, kterým disponuje, udělal na naši železnici větší revoluci, než ČD za XY let nazpět. Z pohledu cestujícího, který díky tomu zažívá úplně jinou kulturu cestování, než jaká mu byla doposud předkládána, je tento obrat vnímán zásadně pozitivně.
Zahlédl jsem zmínku, že tam nemají být zásuvky 230V, pokud je to pravda, tak to považuju na trase Praha-Ostrava za docela velkou slabinu - aspoň ve 2 vozech to mohli dát a udělat z toho volbu v rezervačním systému.
Jinak k těm dámským kupé - upřímně říkám, že až zase někdy nebudu mít jediný místo volný a jediný plac k sezení bude označený dámským piktogramem (a nemám zrovna slušnou asociaci jakým), tak se obávám, že budu dělat ve vagonu asi pěkný dusno...
A jako Vám se zdá že ČD na pokladně prodávají eLišku či co?
Slevy spojene s vlastnictvim inkarty do toho nema smysl pocitat, jelikoz na to uz prave musite mit neco navic, nez jen ze "nastoupim do vlaku a jedu" ...
... takze jake slevy nam zustavaji? Pro studenty, duchodce, invalidy? A ty plati jen u modrych? A pokud je nekdo student, dostane to bez pisneho?
Nehledejte problemy tam, kde nejsou ... od toho tu mame tarifery u modrych.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.