Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.
Zdroj: LEO Express, Stadler Rail
Jinak prvovýrobcům se také říká integrátoři.
Současný business je takový, že jde vesměs o montáž nakupovaných komponent (v tomto Stadler doopravdy dělá asi víc než ostatní).
Takže pro LEx se něco dělá v Bussnangu, něco ve Winterthuru, něco v Maďarsku a finální montáž v Siedlcích.
Osobně si myslím, že nejdůležitější je příprava (konstrukce, design, zkušenosti, know how). Když je to dobře vymyšleno a firma je dobře řízená, tak z toho vypadne kvalitní výrobek ať se to montuje kdekoliv.
Když je něco špatně navrhnuto a navíc je firma špatně řízená, tak ...
- co by za to Schadewerke daly, mít tohle v nabídce
- v současném světě by firma uzavřená pouze na svém domácím trhu (odběratelsky i výrobně) zůstala v malé ekonomice navždy sto let za opicemi. Platí nepřímá úměrnost, že čím menší jsem, tím více musím mít ekonomické vazby i navenek, protože malá ekonomika už z principu nedokáže být ve všem tolik efektivní - na to má omezené zdroje. Proto taky obvykle malé země jsou excelentní v několika málo oblastech a na těch staví - ostatní díky tomu levněji pořídí z ciziny.
- nebýt toho, že firmy jako Stadler, Siemens, VW, ABB a jiné přesunuly dílčí části výroby i vývoje do chudších zemí typu ČR či Polska, tak tu můžeme tak maximálně pást ovce. A oni u nich doma v horizontu 20 let taky, protože by je Číňani přejeli ve všem, na co jen pomyslíte.
Nemám nic proti low cost aerolinkám.
Svým příspěvkem jsem chtěl jenom říci , že dnešní doba je ve znamení nižší ceny i kvality. Ten kdo nabízí menší cenu a tím pádem i nižší kvalitu má více zákazníků než ten , kdo nabízí větší kvalitu a chce za ní adekvátně zaplatit. Analogie vidíme všude kolem nás. A v tom vidím potenciál Leo expresu.
Dále.... nikde jsem zatím nezaznamenal žádnou zastávkovou strategii. ČD i RJ se rvou o zákazníky z Prahy do Ostravy , ale na této trase jsou i jiná zajímavá místa k zastavení.
A pokud třeba dojde ke zvolení takového obchodního modelu , kdy počet zastávek bude o něco větší , jízdní doba o něco delší...ale jízdné nižší než u ČD ... pak tento model může být dle mého názoru úspěšný.
...Podívejme se na low cost aerolinky . Služby mizerný,za zavazadla je třeba doplácet zvlášť , využívají ne zrovna nejatraktivnější letiště , ale zažívají boom ...
trosku lacina rana pod pas, zrovna od tebe...
jaky sluzby potrebuje normalni clovek na hodinu a pul letu z lutonu do prahy?? teply jidlo?? sklenici piva?? pisingr?? noviny??
nevim, ale ja z toho nepotrebuju vubec nic - muj itinerar na 25.2.12: prijedu na victorku, rychly kafe a cigo, pak 757 na luton. hodina a pul dira do odletu. kfc nebo mcdonalds, potom mozna drink. 2050 odlet. 2300 v praze. bratr ceka na parkingu. 0100 jsem doma a zeru s gustem vyvar s jatrovymi knedlicky.
k cemu by mi bylo obcerstveni v letadle?? (a furt se bavime o LCC, ktery maj point-to-point lety).
rpet - ja ale nemel ambici analyzovat pravni rozbory. Slo mi o vagony/kupe a jak se vyzna. Az budu chtit poukazat na pravni nedostatky, tak to asi nebudu psat na zelpage...
O tom, co je mimo misu, musi analytik tveho kalibru vedet svoje, ze?:)
V Polsku v Siedlicích to dávaj jen dokupy, tedy finální montáž. Komponenety jsou pak samozřejmě z více závodů, třeba podvozky by měly být z Winterthuru. Je přece úplná blbost, aby v rámci jednoho podniku, který má fabriky ve více státech v každé fabrice dělaly to samé. To jsem si fakt nemyslel, že by to někoho mohlo napadnout...
No tak prodávají, jen ne v den odjezdu.
Ale to je jedno, nemusí to být rovnou eliška. Na IN25 nebo IN50 dostanete slevu i ve vlaku. Ale na kreditku Jančury ve vlaku slevu nedostanete. Pisné ČD je 40 Kč, zatímco na Praha-Ostrava je obyčejné jízdné o 135 Kč dražší než jízdné na kreditku. Tento rozdíl je tak odstrašující, že jim moc lidí bez jízdenky do toho vlaku neleze a personál to stihne vydat.
Osobně si myslím, že by ČD pisné ve vlacích, které mají málo zastávek (a průvodčí to projde), klidně zrušit mohly. Akorát by to byl pro cestující zmatek, protože v jiných vlacích (příměstká doprava) pisné zůstat musí.
Přidám odkaz:
http://www.rynek-kolejowy.pl/30692/Pierwszy_Flirt_z_Siedlec_dla_czeskiego_Leo_Expressu.htm
A já jsem Leošovi a Lidovkám skočil na špek. Co myslíte, je to velké svinstvo, když je to vydáváno za "švýcarský vlak"? Mě to připadá stejně nechutné, jako vydávat Pilsner Urquell vyrobený v Kaluze u Moskvy za "české pivo".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.