..: LEO Express převzal od výrobce první jednotku FLIRT :..

LEO Flirt, foto: LEO Express Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.

Economy třída, LEO Flirt, foto: LEO Express Business třída, LEO Flirt, foto: LEO Express Premium třída, LEO Flirt, foto: LEO Express

Zdroj: LEO Express, Stadler Rail


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 5.2.2012 (15:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
08.02.2012 (16:22)  
Luxian > a az v MB zacnou vyrabet dalsi generaci VW Polo, bude to auto nase nebo germanske? :-D
registrovaný uživatel Luxian  mail  
08.02.2012 (15:08)  
-> M: Však jsem taky psal, že záleží na úhlu pohledu a já to popisuju z toho svého, tak jak jsem si zvolil kritéria pro rozlišování. Klidně si zvol jiné, je to tvoje právo.
A že sis vydedukoval, že je mi Škoda sympatičtější než Hyundai, vyplývá spíš z nepochopení principu, podle kterého to rozlišuju.
Celá ta problematika má dle mě hodně podobné rysy se statusem různých zámořských území. Zatímco např. Grónsko má rozsáhlou autonomii a dá se o něm prohlásit, že se jedná o svébytný a téměř samostatný státní útvar, takový Reunion naopak žádnou autonomii nemá, protože se jedná de iure i de facto o součást Francie a má status zámořského departmentu.
Samozřejmě nevidím do přenosu kompetencí u jednotlivých dcer a poboček firem, každopádně si myslím, že český Hyundai má obrazně blíž k Reúnionu a Škoda zase ke Grónsku.
Co se týče toho tvého posledního odstavce, tak takový pohled jde zrovna zcela mimo mě. Dívám se na to čistě pragmaticky, i když chápu, že mnozí do toho vkládají emoce a můžou to takhle rozlišovat. Každopádně můžu tě ujistit, že kdyby se Hyundai rozhodl přestěhovat do ČR, bude to pro mě česká firma a stejně tak až Škoda přesídlí do Německa, přestane pro mě českou firmou být ;)
registrovaný uživatel M 
08.02.2012 (14:18)  
Luxian - zaver je takovy, ze firma je takova, za jakou ji prohlasis ty sam a jak moc ti je sympaticka (Skoda je ti zjevne sympatictejsi nez Hyundai). Jiny rozdil mezi ceskym Hyundai a mezi nemeckou Skodou (zamerne pisu takto) neni.
Sidlo ma Hyundai samozrejme v Cesku stejne jako Skoda-Auto. A obe maji samozrejme zahranicni vlastniky. A ty maji zase jine vlastniky...

Muzeme rikat, ze "narodnost" se urcuje podle statu, kde se dela rozhodnuti. Urcite se nedela v Nosovicich, ale taky se urcite nedela v Boleslavi. Ale dobre, muze rict, ze Skoda je teda vic ceska. Zaprve kvuli tradici (kdyz se obe firmy predstavi mlademu Indovi, tak nevim jiste, jestli Skoda bude pro nej ceska:), zadruhe podle miry tech rozhodnuti. Jenze to uz je zase vliv nejake firemni politiky a ze Asijci jsou v tomhle mnohem jednotnejsi...

Obecne je to ale tak, ze Skodu za ceskou povazujeme z nejake setrvacnosti a hlavne abysme neco meli a timto ze sebe udelali dulezitej narod nebo co (a by se u nas vyrabelo neco "naseho"). Proti tomu, Hyundai jsou ti (skoro zli) Korejci, co si u nas postavili akorat montovnu a cizi ta firma bude i v roce 2555, ackoliv u nas bude uz 5x dyl, nez jako dlouho je u nas Skoda:))
registrovaný uživatel Luxian  mail  
08.02.2012 (13:54)  
-> SYN: Dnes už ne Kypr, ale Marshallovy ostrovy a ostrov Guernsey.
registrovaný uživatel SYN 
08.02.2012 (13:30)  
-> naroznej: Jasně, ale stejně ty globální firmy sídlí na nějakém konkrétním místě na glóbu a právě podle místa sídla se většinou také označuje patřičnost k určitému státu. Dokud bude Apple sídlit v USA, bude to americká firma, i když má továrny převážně v Číně a akcionáře třeba z Nové Guinei.

Tak pokud to berete takhle tak se ty firmy přestěhují jedním škrtem pera... lidská setrvačnost ovšem tak rychle nefunguje.
A jinak je to pikantní zrovna v souvislosti s tím jak níže zmiňujete že Škoda má sídlo v Česku... takže nemá, nadřazený 100%ní vlastník (matka holdingu?) téměř stejného jména má sídlo na Kypru jak víme, no a že má fabriku v Číně nebo v Česku to jak píšete není pro vnímání firmy důležité :):)
registrovaný uživatel Sim 
08.02.2012 (11:42)  
Raquac > to samosebou nevylucuju, ale pochybuju, ze by treba Leo ve smeru z Prahy zaplnil jednu jednotku jen do Pardubic ... na stranu druhou, to, ze pocita s nizkyma nakladama by mohlo naznacovat, ze pocita s tim, ze se mu to bude rentovat i pri nizsi obsazenosti.

naroznej > vynechavat krajsky mesto by byla na vnitro relaci blbost ... uvidime, jaky bude system mistenek, pripadne cenova politika - to vse muze ovlivnovat zajem na jednotlivych relacich; v podstate staci dat jizdne Pha-Pice na urovni modreho zakladniho a je jiste, ze zajem podstatne klesne.
08.02.2012 (11:36)  
Turista:
Vsadím se , že Leo bude na 100% stavět též v Pradubicích. Proto bude moci být využíván lidmi Pha-Pce.
Měl jsem na mysli stanice jako Kolín či Studénka. Nebo si myslíte že z Kolína nikdo nejezdí do Ostravy či ze Studénky do Pardubic či Prahy ? A taková Studénka může být velmi zajímavá.... protože možnosti přímého spojení do Prahy či Pardubic i do blízkého Olomouce jsou značně omezené.
registrovaný uživatel Raquac 
08.02.2012 (8:52)  
Sim: Spis bych to videl na deleni souprav - kapacita dopravni cesty neni nekonecna.
registrovaný uživatel Sim 
08.02.2012 (8:03)  
turista > vidim to podobne - kdyz to vezmu z Prahy, tak velky uzel je Kolin, ale masivni vystup cestujicich je zpravidla v Pardubicich ... pak zase az v Olomouci, ale tam je i relativne dost tech, kteri pristupuji a jedou na Ostravu. Takze bych logicky videl Pice jako zlomovy bod, kde bude v budoucnu nejaka cast vlaku bud koncit, nebo bude "odklonena" - treba do Hradce, pokud to kapacita dovoli (teoreticky je zde i logicke odkloneni na Brno pres MuN, ale to je/bude jeste nejakou chvili technicky nemozne pro kohokoliv jineho, nez modre, nehlede na vyraznou zajizdku a s tim spojenou ztratu zisku).
07.02.2012 (23:22)  
Pokud některý z dopravců si vyhodnotí svůj systém jako ztrátový či minimálně vydělávající , začnou zcela logicky přibývat zastávky.

A já bych naopak řekl, že to se spíš dopravce rozhodne nechat jedu či dvě soupravy hoblovat jen Praha-Pce nebo Praha-Olomouc (a spíš Leo než Jančura, může soupravy lehce otáčet). Poptávka je přece asymetrická. Díry po lidech, co pojedou z Prahy jen do Pardubic či Ú/O se vám nezaplní.
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko