..: LEO Express převzal od výrobce první jednotku FLIRT :..

LEO Flirt, foto: LEO Express Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.

Economy třída, LEO Flirt, foto: LEO Express Business třída, LEO Flirt, foto: LEO Express Premium třída, LEO Flirt, foto: LEO Express

Zdroj: LEO Express, Stadler Rail


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 5.2.2012 (15:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
09.02.2012 (18:23)  
-> Sim: Jistě, škatulkovat za každou cenu je nesmysl a často velice zavádějící, na druhou stranu vůbec neškatulkovat je dle mě opačný extrém. Přijde mi docela praktické označovat geografickou příslušnost firem, protože to mimo jiné vypovídá něco i o světě samotném. Akorát u firem je trochu problém, že jednou může sídlit v Londýně, podruhé v Hong Kongu potřetí třeba na Tahiti, tudíž jejich velká tekutost je trochu na překážku vnímat je více spjatě s daným místem. Nicméně pořád sídlo firem je mnohem stabilnější prvek, než jejich různé výrobní závody, které se přemisťují, zavírají a otvírají mnohem aktivněji. Škoda pravděpodobně bude sídlit v MB i za 20 let. Bude ale za 20 let stále fungovat továrna TPCA? Těžko říct.

A ještě jedna opět taková geografická analogie: Dubaj leží na území Spojených arabských emirátů. Ale co s faktem, že v něm žije 43 % Indů a samotných Emiráťanů v něm je jen 17 %? Tak je to tedy emirátské město nebo indické? O městu ale nemůžeme přeci říct, že nemá žádnou geografickou příslušnost. Jednou leží na území Emirátů, tak je to Emirátské město i kdyby v něm žilo 100% Indů. Samozřejmě do doby než by se rozhodli vyhlásit samostatnost a na Emirátech si ji vydupat.
Samozřejmě nelze úplně srovnávat město s firmou, ale i města mohou být mnohonárodní a přesto geograficky někam patří, stejně jako firmy. Tak to vidím já.
registrovaný uživatel Sim 
09.02.2012 (11:33)  
Luxian > dik za vyjadreni ... ja to taky nemam potrebu vubec nijak skatulkovat, proste pro me je to bud Skoda nebo Siemens a vubec neresim, jestli je to nase narodni stribro nebo neni.

Protoze, jednim z tech, co je obtizne zaradit, je prave Stadler; jsou suplata "nasim" vyrobkem, kdyz podstatna cast konstrukce vznikala ve VUKV? Jsou hypoteticke licencni Skoda emzety nasim vyrobkem, nebo ne?

Proc to resit, kdyz na vysledku to nemeni vubec nic. Teda krome toho, ze par jedincum, kteri maji potrebu si vsecko skatulkovat na hodne a zle, se zbori svet.
registrovaný uživatel danz  mail  
09.02.2012 (9:14)  
Ještě to tady nezaznělo (nebo jsem to nezaznamenal): takže pokud Vás to potěší, tak docela dost práce na Leo Expresu se udělalo v pražské konstrukční kanceláři :-)
Takže k tomu švýcarsku, maďarsku a polsku si přidejte ještě česko
registrovaný uživatel Luxian  mail  
09.02.2012 (1:41)  
-> Sim: Co se týče 107, je to pro mě opět jednoduché - v případě joint-venture podniků je to společný podnik dvou firem z dvou států, tedy TPCA je pro mě francouzsko-japonská firma a všechna vyráběná auta (107/ C1/ Aygo) jsou také francouzsko-japonská, i když v tomhle případě nemám ani problém označit jednotlivé typy dle jejich příslušnosti ke značkám a tedy i zemím.
A v případě Pola lišícího se jen logem a názvem bych se asi přikláněl k tomu, že je to stále německé auto, akorát jakoby offshoringované ve své české dceři. Nicméně tohle jsou už takové mezní případy, u kterých je těžké to nějak stanovovat. Nemám potřebu všechno přesně zaškatulkovat.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
09.02.2012 (1:22)  
-> M: To, jaká značka přísluší k jaké zemi nemám nastavené národnostně (protože národu dnes fakticky nepatří skoro nic, možná tak psychologicky ) ale geograficky. Proto uvádím jako jeden z rozhodujících faktorů sídlo firmy a jako další míru autonomie, aby se vůbec mohlo mluvit o určité úrovni samostatnosti. Nevím, jak moc velkou má Škoda v rámci koncernu autonomii, ale mám za to, že nějakou má, proto ji považuju za samostatnou firmu (ve smyslu určité svébytnosti) a protože má sídlo v ČR, považuji ji tak za českou. Pakliže by i hypotetycký Bonus měl podobnou autonomii a sídlil v ČR, považoval bych ho stejně tak za českou firmu, jinak ne.
Abychom se vrátili zpátky k železniční tématice – polský Stadler, tak jak ho vnímám já, je jen pobočka švýcarského Stadleru. V podstatě jen montovna toho o čem se rozhodne a co se narhne ve Švýcarsku. Řekněme, že se Stadler usmyslí část vývoje přesunout do Polska a stejně tak určité rozhodovací pravomoce, bude jeho pobočka najednou polskou firmou? Myslím, že už by se dalo říct, že ano. Ale velkou roli v tom hraje i specifické pojmenování, tedy to psychologické vymezení se proti vlastníkovi. Rozhodně by bylo snazší to tak vnímat v případě, kdyby se Stadler rozhodl tu pobočku pojmenovat třeba Stadlerski :) Stejně tak kdyby např. koupil PESU, ale zároveň by ji nechal určitou autonomii a vývoj a výrobu, bylo by mnohem snazší ji dál vnímat jako polskou firmu. Kdyby si z ní ale udělal jen montovnu svých vlastních výrobků, tak i přes zachování názvu by se to už nedalo.
Ale pochopitelně je to hodně subjektivní a někdy těžce stanovitelné, kdy už je autonomie natolik velká, aby se dalo mluvit o určité samostatnosti a svébytnosti. Nakonec to stejně skončí u toho, že si to každý určí dle vlastních pocitů :)
08.02.2012 (23:21)  
M:Jiny rozdil mezi ceskym Hyundai a mezi nemeckou Skodou (zamerne pisu takto) neni

Zde bych si dovolil podotknout pár věcí. Škodu založili češi a vývoj je kompletně v česku. Hyundai založili korejci a vývoj je v Německu - co je tedy víc české?

Doplňující otázka: V Česaně (vývojové centrum škody) byla vyvíjena aktuální generace Sharanu/Alhambry vyráběné ve španělsku. Je tedy Sharan český, španělský, nebo německý?

naroznej: První polo asi ne , ale letos vyjede z MB první auto značky SEAT. A bude české,španělské nebo německé ?

A můžu potvrdit, že vypadá hodně dobře. škoda jen provedení, které na CZ trhu narozdíl od bratříčka v provedení české verze SK251/1 (Škoda "rapid") moc neuspěje...

A poslední otázka - co je na fotce? Německé, španělské či jiné auto?

http://s2.mojalbum.com/4219952_17510449_19380108/avt014/19380108.jpg
registrovaný uživatel Sim 
08.02.2012 (23:04)  
Luxian > me to furt jasny neni :-D Co kdyz to nove Polo z MB bude vlastne jen dalsi generace Fabie, ktera se bude lisit jen logem a nazvem?

A nebo jeste jinak ... 107 je Francouz, Cech nebo Japonec? ;-)
registrovaný uživatel M 
08.02.2012 (21:34)  
Luxian - jako priklady s Reunionem a Gronskem jsou dobre, to ne ze ne. Ale ve finale stat neni ani jedno (akorat o jednom prohlasujeme, ze je to vic nezavisly)

Posledni "pokus" - co kdyby tady Hyundai vyrabel znacku rekneme "Bonus". Proste auta Bonus AB30 (a neslo by o neco jako Opel/Vauxhall). Vyráběly by se jenom tady, majitelem by ale byla pouze (dosud neexistujici!!) korejska firma, ktera by soucasne mela i jine znacky v "holdingu". Byla by to ceska firma?

Timhle chci prave rict
a) ano - tim je to dane historicky - kde ta firma poprve vznikne, tak tomu "narodu" patri
b) ne - rozhoduje narodnost majitele

A uplne nejvic spravne je podle mne to, ze to bude nejak modifikovane A, tedy historicky puvod je dulezity a to klidne i prehistoricky. Tudiz notebooky IBM budou americke a i kdyz Skoda v Cesku nebude vyrabet uz ani volant, ale bude vyrabet jen v Indii, tak to bude porad "ceska" firma.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
08.02.2012 (20:26)  
-> Sim, narozenej: Jednoduchá odpověď - VW Polo německé, SEAT španělský i když výroba bude česká. Stejně jako když taiwanský Foxconn vyrábí jak iPhony pro Apple, tak mobily pro Motorolu. Pořád to samé dokola.
08.02.2012 (16:30)  
az v MB zacnou vyrabet dalsi generaci VW Polo, bude to auto nase nebo germanske?

První polo asi ne , ale letos vyjede z MB první auto značky SEAT. A bude české,španělské nebo německé ?
  1 2 3 4 5 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko