Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.
Zdroj: LEO Express, Stadler Rail
http://www.regarden.cz/cms/modules/fotogalerie/fotogalerie.php?id_product=1922&id=2470
samozřejmě v korporátní zlatočerné s tím, že plošina bude ve slušivém tmavohnědém laminu, aby ladila s interiérem soupravy. Vozíky budou zajisté postačovat, protože se proslýchá, že LE v souladu se svojí stále proklamovanou filozofií nízkonákladovosti bude nabízet pouze rohlík s máslem a paštikou, dětskou ovocnou výživu a kyselé okurky. Pro vegetariány má připravenu nakládanou zeleninu Kunovjanka. Vše z produkce Hamé. Jedinou výjimkou budou kyselé okurky, ty mají mít žlutý obal s nápisem Regionální okurky.
Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že někde chybí stolky, opak jest pravdou. Pod sedačkou najde cestující hned tři desky z materiálu MDF potažené laminem v designu obložení. Desky mají velikostní označení M,L a XL. Cestující si zvolí velikost vykrojení desky podle objemu svého pasu, aby mu deska netlačila na žaludek a neškodila zažívání. To, že má tato deska zarážky, aby v obloucích nespadla cestujícímu do klína je téměř zbytečné dodávat. LE myslí na všechno. Na spadnutí je i dohoda s JLV, kde se budou desky omývat a zároveň chystat rohlíky s paštikou. Jako nápoj se bude podávat Hanácká kyselka v celém sortimentu (ochucené, neochucené, sycené a nesycené). LE má vše promyšleno a hlavně vystupuje fér a to je ta největší devíza pro cestující. Slušné vystupování majitele přebije cenu jízdného, pohodlí, prostě cokoliv. Cestující se zásadně rozhoduje podle toho, jak se mu majitel firmy líbí a když k tomu ještě připočteme tu stále opakovanou nízkonákladovost, pak je v podstatě jasné, že cestující musí zvolit LE.
Že by byli placení diskutující už i na zelpage?:-)
Všeobecně záleží na tom, nakolik jsou jednotlivé cery nějakého koncernu samostatné a víceméně soběstačné.
Stejně tak se můžu ptát: je Opel, patřící do skupiny GM Německý nebo Americký? A je Chrysler Americký nebo teď už Italský? Myslím, že v obou případech by skoro každý volil první variantu i přes zahraničního vlastníka. Nošovický Hyundai je ale jen filiálka značky sídlící v Koreji stoprocentně vlastněná a řízená Hyundaiem, stejně jako Polská továrna patří švýcarskému Stadleru a nemůžu o ní prohlásit, že se jedná o svébytnou firmu.
Doba , kdy se výrobky dělily na české/japonské/německé či anglické už dávno skončila. Dnes máme globální výrobky , které vyrábí globální firmy. Za globální výrobek lze považovat jak Stadler tak i Bombardier tak i ŠKODU či ŠKODU AUTO. Co vy víte o tom , kdo vlastní firmu Hyundai. Jaká procentuální podíl tam mají evropské fondy či banky.
ad turista:
Nejsem si jistý , zda trasa Praha-Ostrava je natolik atraktivní , aby zde mohlo dlouhodobě vedle sebe fungovat a prosperovat několik systémů expresních vlaků jedoucích čistě na komerční bázi.
Buďte si však jist v jednom. Pokud některý z dopravců si vyhodnotí svůj systém jako ztrátový či minimálně vydělávající , začnou zcela logicky přibývat zastávky. Je jasné , že to nebudou zastávky typu Bezpráví nebo Moravany , ale bude se jednat o stanice , kde zastavují případně dříve zastavovaly vlaky EC/EX/IC.
Teď zbývá, aby MD ČR dokopalo osobní dopravce na síti SŽDC k určité podobě vzájemného uznávání dokladů
Kupodivu se to hýbe. Zatím pro ZVS:
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/pripravuje-se-dohoda-ze-si-zeleznicni-dopravci-uznaji-jizdne/751569
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.