..: Vlára se má změnit na regionální trať, i kvůli poplatkům :..

754.066-9 s vozy Bdmtee na Sp 1721 Brno - Vlárský Průsmyk, foto: Tomáš Kudláček Praha — Na základě žádosti Správy železniční dopravní cesty ze dne 22. listopadu 2011 bylo dne 2. prosince 2011 zahájeno správní řízení týkající se trati 341, která spojuje Staré Město u Uherského Hradiště a Vlárský průsmyk. Ta dnes administrativně náleží mezi tzv. celostátní dráhy; v případě vyhovění žádosti SŽDC však bude překlasifikována do kategorie drah regionálních. Důsledkem této změny by mohlo být zachování stávajících cen za využití dopravní cesty pro všechny vlaky, vedené po této trati v rámci základní dopravní obslužnosti. Právě poplatky za použití kolejí se totiž od 1. července na celostátních drahách zvyšují o desítky procent, přičemž dochází ke sjednocení tarifů pro objednávané i komerční vlaky osobní dopravy. Právě na regionálních tratích zůstává i po 30. červnu v platnosti aktuální cena 5,32 Kč za vlakový kilometr plus 29,20 Kč za 1000 hrubých tonových kilometrů, jež tvoří variabilní složku ceny.

Pokud by trať 341 i po tomto datu zůstala v kategorii celostátních drah, zaplatili by dopravci nově za každý kilometr 6,28 Kč a 34,45 Kč za každých 1000 hrtkm hmotnosti vlaku. Nové ceny se nejvíce dotknou soukromých dopravců RegioJet a LEO Express, jezdících po tranzitních koridorech, kde od léta zaplatí 7,56 Kč/vlkm a 43,34 Kč/1000 hrtkm. Českým drahám ministerstvo změny v poplatcích dorovnává úpravou smluvních subvencí za poskytování dopravy v závazku veřejné služby. Nový cenový výměr SŽDC pak ještě dolehne na příležitostní a nostalgické jízdy, provozované na tratích, kde byl v minulosti zastaven provoz. Podle nové cenové kategorie zde dopravci zaplatí rekordních 43,63 Kč za každý kilometr jízdu a 57,81 Kč za 1000 hrtkm.

Zdroj: Ministerstvo dopravy - Oznámení zahájení správního řízení, SŽDC - Ceny dopravní cesty v roce 2012


miropiro | 19.1.2012 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Zlínský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
30.01.2012 (16:58)  
MZ: skončilo hospodaření státní organizace SŽDC ziskem ... 2 miliardy, tak je zde otázka, proč není snížena cena za použití dopravní cesty, protože "vytváření zisku" není předmětem činnosti SŽDC.

Hm, možná proto, že dotace na pouhou údržbu má teď být 7,5 miliardy? (Pro dálnice + silnice pouze I. třídy je to ale podobné číslo.)
27.01.2012 (11:51)  
A nebylo by výhodnější (časově/kilometricky/cenově) vést nějaké případné přímé spešné vlaky z Brna Do Trenčína přes Veselí nad Moravou - Myjavu a Nové Mesto nad Váhom, jak přes Vláru??
26.01.2012 (19:34)  
Karel Kovářík : tržby to 100 % nejsou, viz třeba výroční zpráva SŽDC za rok 2010, která je dostupná ne veřejném internetu ...
registrovaný uživatel Kakov 
26.01.2012 (9:18)  
MZ: otázka je zda nedošlo (doknce možná záměrně) k záměně zisku a tržeb, už jsem se mnohdy dočetl v novinách, že můj plat je 30-50 000 Kč, ale u nás ani zdaleka tolik nikdo nebere ;-)
25.01.2012 (22:51)  
Jestliže podle informce deníku Právo z pátku 20. ledna skončilo hospodaření státní organizace SŽDC ziskem 2 miliardy korun - čtete správně 2 miliardy, tak je zde otázka, proč není snížena cena za použití dopravní cesty, protože "vytváření zisku" není předmětem činnosti SŽDC.
Státní organizace SŽDC nebyla zřízena jako obchodní společnost za účelem dosažení zisku ... ale ke správě "státního majetku".
25.01.2012 (21:27)  
Čert to byl všechno dlužen,další nesystémové opatření od "odborníků".Holt,many jsou many.Chce se mi zvracet...
24.01.2012 (13:12)  
Ahoj Narozenej,

jedná se o 290 vagonů po 45 tunách, nebo 325 vagonů po 40 tunách ... jen tento objem v časovém horizontu 1 měsíc, aby se tam všechno naložilo a odvezlo se to sem a 1* za rok. Pokud doprava přesáhne cenu X celý obchod ztrácí cenu.
24.01.2012 (7:37)  
Martin Utajený:
To ale máte ceníkovou cenu , za kterou stejně nikdo nejezdí. Smluvní cena je daleko a daleko menší.
Pokud máte větší objemy dá se třeba mezi ČR a Slovenskem (700 km) jet za nějakých 30.000 Kč-40.000 Kč - což odpovídá 43-57 Kč/km. Když pomyslíte , že jedním vagónem nahradíte 2-3 kamiony , pak už je to celkem v pohodě.
24.01.2012 (1:21)  
Martin Keppert:

Hm, snažil jsem se najít nějaké zahraničí příklady pro srovnání, ale nenašel jsem nic víceméně srovnatelného. No, ale i tak, pro zajímavost:

Bourges-Saincaize, dvoukolejná trať 58km, zanedbatelný počet umělých staveb, rozpočet 77.3m eur => 1.33Meur/km (33.25MKč/km při kurzu 25Kč za euro).

Tours-Vierzon, dvoukolejná trať 103km, rozpočet 107m eur, => 1.04Meur/km (26MKč/km).

Rennes-St.Malo, dvoukolejná trať 78km, projekt zahrnoval opravu jedné koleje v délce 23km, instalaci zabezpečení a signalizace, rozpočet 109.3m eur => 1.4Meur/km (35MKč/km).
24.01.2012 (0:59)  
Ad Kolmix: Ten argument s nákladní dopravou uznávám. I ten druhý je celkem dobrý.
Tady je asi cítit rychlá snaha zadusit nějakou jednoduchou cestou ty pokusy, kdy se SŽDC dohodne s krajem na zastavení dopravy nějaké tratě a okolní obce začnou okamžitě vymýšlet "trucpodniky", aby bylo vidět, že je zájem jezdit.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko