..: Nová linka kombinované přepravy mezi ČR a Itálií zahájila provoz :..

Terminál kombinované přepravy, foto: Bohemiakombi Ostrava/Verona — V pátek 13. ledna 2012 vyjel první nákladní expresní vlak kombinované (intermodální) přepravy z Verony do Ostravy pod hlavičkou společnosti Bohemiakombi. Podle plánu bude vlak jezdit třikrát týdně v každém směru a tuto cestu zdolá za pouhý jeden den. Terminál v Paskově (nedaleko Ostravy) obslouží zároveň i přilehlé oblasti Polska, z terminálu v severoitalské Veroně mohou pak zásilky pokračovat dále po celé Itálii a také do řeckého Patrasu. Dopravu vlaků této linky mají plně v kompetenci soukromí dopravci. Za italskou stranu je zodpovědná společnost RTC, v Rakousku jejich německý partner dopravce Lokomotion a na tuzemské části trasy česká firma AWT, která je zároveň také provozovatelem terminálu v Paskově. První vlak z Verony přivezla do Břeclavi lokomotiva 189.914 Lokomotion.

Zdroj: Bohemiakombi


Jenda Šebek | 15.1.2012 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu Česká republika (celá) Itálie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
15.01.2012 (23:01)  
Jiří Kocurek: Proč by se měl řešit efekt pro Zlínský kraj, když Přerov leží v Olomouckém kraji? Jen, ať jsme na stejné myšlenkové vlně...
15.01.2012 (22:58)  
IR: Nesmysl VRT spojení Břeclav - Brno - Přerov spočívá v tom, že i při rychlosti 300 km/h pojede vlak tuto trasu 40 minut.
Totéž dokáže dokáže jakákoliv souprava pokud Břeclav - Přerov pojede bez zastavení rychlostí 160 km/h. Efekt pro Zlínský kraj je v obou případech stejný.
V prvním případě stavíme 130 km VRT trati pro V300 souběžně s tratí na V160 až V200.
V případě druhém netřeba nic. V tom je ten podstatný rozdíl.
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
15.01.2012 (21:53)  
Josef Petrák, bugear: Ano, psav svůj přípěvek níže, měl jsem právě mj. i ten zireckův článek na mysli (byl zajímavě napsaný, takže mi docela utkvěl...).
Takže tomu teď rozumím tak, že kdyby se kapacita toho úseku měla vyčerpat, že se část osobní dopravy přesune na VRT a takto uvolněná kapacita by byla ve prospěch nákladů...
Ale co když na VRT nebudou prachy? A co úsek Přerov - Břeclav? Z dřívějších diskusí na ŽP mám dojem, že ten úsek by byl časem z velké části průjezdný rychlostí až 200 km/h, co žby případnou stavbu VRT oddálilo, a že i kdyby se stavěla nějaká VRT sever - jih, že by byla snaha vést ji mírnou oklikou přes Brno (což by té trati PR-BV ovšem i tak ulehčilo (ale mám obavu, že tam stejně nikdy žádná VRT nepůjde...)).
registrovaný uživatel bugear 
15.01.2012 (21:34)  
@Josef Petrák: Jenže to byla zatíženost ve smyslu provozní zátěže v hrt, ne ve smyslu vlaků/hodinu.

Pokud by skutečně někdy v budoucnu hrozilo vyčerpání kapacity, řešilo by se to výstavbou zárodků či celé VRT.
15.01.2012 (21:20)  
IR: zirecek tady tak rok a něco zpět napsal článek o vytíženosti kolejí v ČR a ty mezi Přerovem a Hranicema jsou oběd v TOP5 ne-li TOP3 v rámci ČR.
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
15.01.2012 (21:06)  
No, jako roduvěrného Moraváka by mě taky těšil název Moraviakombi, jenže ta firma je zaměřená na mezinárodní dopravu, takže mám obavu, že bychom tím přísným rozlišováním historických zemí koruny české na Čechy, Moravu a Slezsko zahraničním zákazníkům poněkud zamotali šišku (a možná tak i o nějaké zákazníky přišli), takže to beru tak, že Bohemia je "značka", která je holt obecně dost známá...
Za podstatnější považuju to, že k realizaci tohoto projektu došlo a že se tím snad dostane pár návěsů či kontejnerů ze silnic na železnici a že konečně někdo prakticky ukáže, jak zpozdilý je návrat ke snaze opět oživit projekt plavebního kanálu Labe-Odra-Dunaj. Jen mě trošku mrzí, že když se ten koridor Břeclav - Ostrava přebudovával, že se to původní těleso tratě místo mírného rozšíření naopak zúžilo jen na 2 koleje.
Někde jsem kdysi četl, že ta původní KFNB byla projektována tak, že jednou (až tomu bude odpovídat hustota dopravy) bude tříkolejná. A z dřívejších dob si pamatuju, že - aspoň v úseku Hranice - Přerov, kterým jsem často od dětství jezdíval - bylo těleso tratě opravdu podstatně širší než na 2 koleje. Samozřejmě že jizdní rpofil v 19. století byl asi poněkud užší než na začátku 21. století, ale nestálo to přeci jen aspoň za nějaké nejzákladnější práce aspoň v těch nejjednodušeji řešitelných úsecích tratě? Laickým okem viděno mi to připadá, že teď by případné rozšířování tratě bylo už trošku probelmatické a přitom třeba ten úsek Přerov - Hranice mi připadá už opravdu hódně vytížený na to, aby se v tom směru sever - jih postupně zavádělo co nejvíce té kombinované přepravy. Pokud totiž teď už případné rozšíření tratě bude problém a pokud už nebude kapacita dostatečná na výrazné rozšíření nákladní doprvy, tak tím budeme zákonitě nahrávat té stavařské lobby, která by mermomocí chtěla stavět ten plavební kanál (dle mého názoru opravdu z ůdvodů čistě soukromých - totiž zajistit si do budoucna dostatek práce a trvalé příjmy na mnoho let zajištěné ze státní pokladny). Co na to odborníci? Prosím, jaké jsou vaše názory (ať tu nešířím případně jen svá laická zjednodušení a omyly)... Díky předem.
15.01.2012 (20:48)  
nevie nahodou niekto v ktoré dni a v akých casoch sa ten vlak má pohybovat po tratiach SŽDC? Aspon odch./prích. Breclav od Ostravy... Dík
15.01.2012 (20:31)  
Ad Bohemia - tak jako tak to asi nepřinutí tuhle firmu, aby si založil dceřinné společností Moraviakombi a Silesiakombi. :-)
15.01.2012 (20:27)  
Bohemia byly, jsou a budou pouze Čechy...

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cechy
http://cs.wikipedia.org/wiki/Bohemia

On se ten protektorát nejmenoval Böhmen und Möhren jen tak pro srandu králíkům...
15.01.2012 (19:18)  
josé: Bohemia je historický název pro Čechy, ne pro český stát
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko