..: Komentář: Národ truchlí a ČD posilují vlaky :..

cestující na peróně Praha — Vánoční svátky se nezadržitelně blíží a s nimi také zvýšená poptávka po dopravě vlaky. České dráhy každoročně posilují dálkové vlaky z Prahy a dalších velkých měst, aby uspokojily co nejvíce cesty chtivých zájemců. Letošní rok však bude situace jiná. K posílení vlakových souprav nedojde, alespoň ne tedy ze "svátečních" důvodů. Pokud Vás ještě před Vánoci čeká cesta vlakem a po přečtení výše uvedených řádků v představě přeplněných a neposílených vlaků upadáte do mdlob, pokuste se je překonat a pokračovat ve čtení, protože situace není tak dramatická, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Závěr, že ke "svátečnímu" posílení souprav nedojde, si může udělat čtenář článku, který dnes vyšel na serveru iDnes. Redaktor Filip Horáček v článku sice píše o posilování vlaků v předsvátečním období, ale jako důvod, který vedl České dráhy k posílení vlakových souprav, udává zájem o cestu na pohřeb českého exprezidenta Václava Havla. Aniž bych chtěl jakkoliv hodnotit osobu a činy Václava Havla, protože to nepovažuji v současné situaci za vhodné, tak musím konstatovat, že mediální hysterie patrně dosáhla svého vrcholu. V několika málo posledních dnech jsme doslova bombardováni zprávami o bývalém prezidentovi. Noviny i televize jsou jich plné a nemluví se téměř o ničem jiném. Úmrtí Václava Havla je tématem číslo jedna. Při vší úctě k panu exprezidentovi, média z této smutné události činí bohužel frašku a výše uvedený článek je toho důkazem. Pan redaktor patrně usoudil, že pokud se v textu vyskytne jméno Havel, tak článek se bude těšit vyššímu zájmu čtenářů. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč si pan redaktor skutečnost, že vlaky jsou posíleny z důvodu pohřbu exprezidenta, prostě vymyslel. V tiskové zprávě Českých drah se nic takového ani náznakem nepíše. Důvod posilování vlakových souprav je, jako každoročně, ryze vánoční.

A k jakému posílení vlaků tedy dojde? V období těsně před a těsně po Vánocích nabídnou České dráhy o více než 7 tisíc míst k sezení více než obvykle. Posíleny budou vlakové spoje mezi Prahou a Bohumínem, Brnem, Vsetínem, Veselím nad Moravou, Plzní, Chebem, Děčínem a Turnovem. A dále také vlaky mezi Brnem a Bohumínem, Ostravou a Břeclavi a mezi Brnem a Českými Budějovicemi. Více míst bude také v mezinárodních vlacích Eurocity do Žiliny, Vídně, Bratislavy a Budapešti. Expres 128/129 Hradčany pojede dnes až do Košic a zítra z Košic zpět do Prahy. Na R 443 Šírava bude mimořádně zařazen autovůz včetně doprovodného lůžka.

Zdroj: iDnes, České dráhy


R 929 Bradlo | 22.12.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Komentáře

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
23.12.2011 (10:39)  
JP: Mimochodem jsem slyšel něco o demontovaných brzdách z WRm, aby mohly jezdit jako nebržděné v soupravě aspoň 150 km/h

Promiňte, ale teď tomu nerozumím. Jako silvestrovský vtip by mi to přišlo velmi povedené, jenže takto? To někdo může myslet vážně?
23.12.2011 (10:35)  
chio: To ani ne. :-) Cestující se umí vyměnit rychle, ale stát +5 minut v Praze, +5 minut v Kolíně... Mimochodem jsem slyšel něco o demontovaných brzdách z WRm, aby mohly jezdit jako nebržděné v soupravě aspoň 150 km/h. To jako vážně? :-)
registrovaný uživatel Ondra_h  mail  
23.12.2011 (10:10)  
No tak Havel umřel tak to bude všude že! Už mě to pije krev!
registrovaný uživatel chio 
23.12.2011 (8:43)  
Josef Petrák: ale netvárte sa, že jazdné doby nie sú konštruované aj tak na 140 km/h (len je pri tejto rýchlosti malá vata). Inak by ich nestíhalo nič - ani vlaky s WR, ani vlaky ťahané pomalými banánmi, aj Béčka sú radené častejšie, než by sa tu mohlo zdať :D
Takže tento nárast meškania bol skôr kvôli zdržaniu pri výmene cestujúcich.
23.12.2011 (7:47)  
Jakub Gregor: v tomhle případě to obvykle není číčovina, ale Sůrovost :-)
23.12.2011 (7:46)  
koukám, že jsem s těmi Hradčany udělal dobře, že jsem si koupil místenku už před měsícem. Nějak mě nenapadlo, že může před svátky jezdit taky delší trasu.
registrovaný uživatel Sim 
23.12.2011 (6:59)  
Kdyz to tak vezmu z globalniho hlediska, vcelku pekne posileni tu mame vlastne uz v dobe "obchodne predvanocni" (tedy na podzim) v podobe exOBB vagonu v obou barevnych variantach, pricemz u jedne z tech variant je to v podobe dalsich vlaku navic oproti lonskym posilam. Pravda, lita to vsecko na "jedne" lince a v ramci predvanocniho posileni byly nektere vlaky pro zmenu zruseny, ale celkove tohle posileni zeleznici v nasi kotline pomuze podle meho dost vyrazne; jde totiz snad o historicky prvni posily za poslednich ... let, kdy je posila tvorena nasazenim DCNV :-)
registrovaný uživatel ABC-D 
23.12.2011 (5:55)  
Já současná média naopak chápu. Vždyť pravě jemu asi nejvíce vděčí za svou existenci. Svobodnou existenci, pro média tak důležitou. (To i pro zelpage.cz. I zde se občas objeví nějaká ta kritika.) Tento druh vděku se dá pochopit a snad i oněch 5 dnů vydržet.
registrovaný uživatel Honza  mail  
23.12.2011 (2:29)  
captain1802: to mi připomíná rádiový spot: "Reklama v rádiu funguje"!

http://www.ulozto.cz/11966324/reklama-v-radiu-funguje-wav
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
23.12.2011 (1:19)  
budou se do vozů Ds prodávat i místenky??!!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko