..: Komentář: Národ truchlí a ČD posilují vlaky :..

cestující na peróně Praha — Vánoční svátky se nezadržitelně blíží a s nimi také zvýšená poptávka po dopravě vlaky. České dráhy každoročně posilují dálkové vlaky z Prahy a dalších velkých měst, aby uspokojily co nejvíce cesty chtivých zájemců. Letošní rok však bude situace jiná. K posílení vlakových souprav nedojde, alespoň ne tedy ze "svátečních" důvodů. Pokud Vás ještě před Vánoci čeká cesta vlakem a po přečtení výše uvedených řádků v představě přeplněných a neposílených vlaků upadáte do mdlob, pokuste se je překonat a pokračovat ve čtení, protože situace není tak dramatická, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Závěr, že ke "svátečnímu" posílení souprav nedojde, si může udělat čtenář článku, který dnes vyšel na serveru iDnes. Redaktor Filip Horáček v článku sice píše o posilování vlaků v předsvátečním období, ale jako důvod, který vedl České dráhy k posílení vlakových souprav, udává zájem o cestu na pohřeb českého exprezidenta Václava Havla. Aniž bych chtěl jakkoliv hodnotit osobu a činy Václava Havla, protože to nepovažuji v současné situaci za vhodné, tak musím konstatovat, že mediální hysterie patrně dosáhla svého vrcholu. V několika málo posledních dnech jsme doslova bombardováni zprávami o bývalém prezidentovi. Noviny i televize jsou jich plné a nemluví se téměř o ničem jiném. Úmrtí Václava Havla je tématem číslo jedna. Při vší úctě k panu exprezidentovi, média z této smutné události činí bohužel frašku a výše uvedený článek je toho důkazem. Pan redaktor patrně usoudil, že pokud se v textu vyskytne jméno Havel, tak článek se bude těšit vyššímu zájmu čtenářů. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč si pan redaktor skutečnost, že vlaky jsou posíleny z důvodu pohřbu exprezidenta, prostě vymyslel. V tiskové zprávě Českých drah se nic takového ani náznakem nepíše. Důvod posilování vlakových souprav je, jako každoročně, ryze vánoční.

A k jakému posílení vlaků tedy dojde? V období těsně před a těsně po Vánocích nabídnou České dráhy o více než 7 tisíc míst k sezení více než obvykle. Posíleny budou vlakové spoje mezi Prahou a Bohumínem, Brnem, Vsetínem, Veselím nad Moravou, Plzní, Chebem, Děčínem a Turnovem. A dále také vlaky mezi Brnem a Bohumínem, Ostravou a Břeclavi a mezi Brnem a Českými Budějovicemi. Více míst bude také v mezinárodních vlacích Eurocity do Žiliny, Vídně, Bratislavy a Budapešti. Expres 128/129 Hradčany pojede dnes až do Košic a zítra z Košic zpět do Prahy. Na R 443 Šírava bude mimořádně zařazen autovůz včetně doprovodného lůžka.

Zdroj: iDnes, České dráhy


R 929 Bradlo | 22.12.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Komentáře

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel chio 
23.12.2011 (16:08)  
http://www.zelpage.cz/razeni/12/vlaky/cd-1585

Jede v 5 a 22.XII.,..., nejede 23.XII.,...
23.12.2011 (16:04)  
Chio, OK to jsem přehlíd..
Na hl.n. je všude plno tabulí, kde se dá vyčíst nejbližší spoj daným směrem.

Pepa: to ano, ale velká část bude Pardubice, Olomouc a v Olomouci někdy vystoupí i přes půlku vlaku.
23.12.2011 (16:04)  
+ 1585 nejede do Vsetína a Žiliny, zatímco 129 ano. :-)
registrovaný uživatel Oto 
23.12.2011 (15:55)  
Michal Šimek: pokud se nepletu, tak 1585 dnes nejede. Jel už včera.
A i kdyby jel, obávám se, že by o tom cestující dostatečně rychle nikdo neinformoval, ne každý nosí jízdní řád posilových spojů v hlavě.
23.12.2011 (14:54)  
Michal Jaroš: Hned (9 minut) po Hradčanech jede 1585, který pobere většinu cestujících, kteří se nevešli. ;)
23.12.2011 (14:48)  
Dnes vlak Ex Hradčany z Prahy posílen o 3 vozy B, ale stejně nestačilo, někteří lidé se do vlaku nevešli!!, odjel se 4 min zpožděním a vlakový doprovod, zejména vlakvedoucí, pak byli velmi neprofesionální...

Edit - omlouvám se, byl to ex ve 14.17, nikoliv Hradčany v 15.17. Tam to ale bylo stejně podobné...
registrovaný uživatel Oto 
23.12.2011 (14:07)  
taky nad zmiňovaným Vsetínem, kde sice vlaky posílily, ale dostat se ze Vsetína Do Budějic ... pánové od kolejí ...

7hodin 33minut, 8hodin 10minut, 9hodin 50minut,


4x denně máte spojení s 1 přestupem za 6h 50 minut. Je to ovšem o nějakou tu stovku dražší.
23.12.2011 (13:40)  
Martin Michl: Jenom špalíkama to asi nebude. Některá Bc jezdí 160 i se zapnutou brzdou.
23.12.2011 (13:02)  
Moc nechybělo, a přeinstaloval jsem prohlížeč, když nahoře zmizely barvy, považoval jsem to za chybu. Všechny vozy Y měly konstrukční rychlost 160 km/h, omezená byla z důvodu zábrzdné vzdálenosti. Nejlepší posílení bylo včera a bude dneska na R 784 místo 6 vozů vymrzlá a kňourající 471.
23.12.2011 (13:01)  
Národ truchlí,

taky nad zmiňovaným Vsetínem, kde sice vlaky posílily, ale dostat se ze Vsetína Do Budějic ... pánové od kolejí ...

7hodin 33minut, 8hodin 10minut, 9hodin 50minut,

Rychlík R926 Lužnice jede 160km vzdálenost 5hodin = 32km/h

Přece Hranice - Přerov - Brno ... 1 kolejná klikatá trať a vlak ujede 117 km za 1,5 hodiny = 78km/h

Ach jo

PS: nevíte někdo jak to vypadá s Troubským obloukem a Omickým tunelem? trať od Střelic bude dvoujkolejná, nebo stávající císaře pána lesní jednokolejkaaž do Zastávky
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko