Praha — Vánoční svátky se nezadržitelně blíží a s nimi také zvýšená poptávka po dopravě vlaky. České dráhy každoročně posilují dálkové vlaky z Prahy a dalších velkých měst, aby uspokojily co nejvíce cesty chtivých zájemců. Letošní rok však bude situace jiná. K posílení vlakových souprav nedojde, alespoň ne tedy ze "svátečních" důvodů. Pokud Vás ještě před Vánoci čeká cesta vlakem a po přečtení výše uvedených řádků v představě přeplněných a neposílených vlaků upadáte do mdlob, pokuste se je překonat a pokračovat ve čtení, protože situace není tak dramatická, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Závěr, že ke "svátečnímu" posílení souprav nedojde, si může udělat čtenář článku, který dnes vyšel na serveru iDnes. Redaktor Filip Horáček v článku sice píše o posilování vlaků v předsvátečním období, ale jako důvod, který vedl České dráhy k posílení vlakových souprav, udává zájem o cestu na pohřeb českého exprezidenta Václava Havla. Aniž bych chtěl jakkoliv hodnotit osobu a činy Václava Havla, protože to nepovažuji v současné situaci za vhodné, tak musím konstatovat, že mediální hysterie patrně dosáhla svého vrcholu. V několika málo posledních dnech jsme doslova bombardováni zprávami o bývalém prezidentovi. Noviny i televize jsou jich plné a nemluví se téměř o ničem jiném. Úmrtí Václava Havla je tématem číslo jedna. Při vší úctě k panu exprezidentovi, média z této smutné události činí bohužel frašku a výše uvedený článek je toho důkazem. Pan redaktor patrně usoudil, že pokud se v textu vyskytne jméno Havel, tak článek se bude těšit vyššímu zájmu čtenářů. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč si pan redaktor skutečnost, že vlaky jsou posíleny z důvodu pohřbu exprezidenta, prostě vymyslel. V tiskové zprávě Českých drah se nic takového ani náznakem nepíše. Důvod posilování vlakových souprav je, jako každoročně, ryze vánoční.
A k jakému posílení vlaků tedy dojde? V období těsně před a těsně po Vánocích nabídnou České dráhy o více než 7 tisíc míst k sezení více než obvykle. Posíleny budou vlakové spoje mezi Prahou a Bohumínem, Brnem, Vsetínem, Veselím nad Moravou, Plzní, Chebem, Děčínem a Turnovem. A dále také vlaky mezi Brnem a Bohumínem, Ostravou a Břeclavi a mezi Brnem a Českými Budějovicemi. Více míst bude také v mezinárodních vlacích Eurocity do Žiliny, Vídně, Bratislavy a Budapešti. Expres 128/129 Hradčany pojede dnes až do Košic a zítra z Košic zpět do Prahy. Na R 443 Šírava bude mimořádně zařazen autovůz včetně doprovodného lůžka.
Zdroj: iDnes, České dráhy
398 km, 7h:33min
vychází mi 52kmh průměrná rychlost včetně přestupů, což si myslim je dobrý
možná jste mě úplně nepochopil ... mě je Jablonec asi ukradený ... hořekoval jsem nad tím že vlak Brno-Budějice jede 32km/h a jestli vyjde líp jet autem, nebo vlakem. Jistě jsem nechtěl zavádět přímé linky, a se skupinovou slevou jsem opravdu nepočítal - ano uniklo mě to. Říkal jsem jim je%dte v klidu vlakem i za cenu těch 7hodin a X minut ... a tak mě poskytlo dobrou zpětnou vazbu,
Děkuji a krásné vánočky
Nesouhlasím s vámi v mnoha věcech.
1) Nad Vsetínem není třeba truchlit, Vsetín (27.000 obyvatel) je na tom skvěle. Jablonec nad Nisou (45.000) má jenom extra pomalé motoráčky, které nedojedou dál než 30 km, plus dva víkendové spěšňáky do Drážďan. Do Orlové (31.000) vlaky vůbec nejezdí.
2) Spojení severomoravského okresního města s jihočeským krajským městem nepovažuji za natolik důležité, aby bylo nutno kvůli němu stavět nové tratě nebo zavádět rychlé přímé vlaky. Navíc jste pak doplnil, že vám nejde ani tak o CB jako spíš o Jindřichův Hradec. Že bude auto zrovna na relaci VS-JH rychlejší, s tím se dokážu snadno smířit.
3) Pokud jedou tři lidé v jednom autě, nekoupí přece každý z nich 8 litrů benzínu. Koupí jednorázově 24 litrů a každý z nich zaplatí třetinu. Tudíž i u jízdného je třeba počítat se skupinovou jízdenkou.
4) Ani benzín a známka nejsou všechny výdaje na cestu autem, ještě bych připočítal aspoň nějaké opotřebení vozu.
5) Diskutovat by se dalo i o názoru, že veřejná doprava má být za každou cenu levnější než cesta autem. Rozhlídneme-li se po Evropě, tak zjistíme, že v zemích, kde železnice opravdu dobře funguje, je jízdenka na vlak VÝRAZNĚ dražší než cesta autem.
Takže když to shrnu, vypadá to takto:
Ze Vsetína kamsi k Jindřichovu Hradci jedna cesta foobií zatím vypadá na 5,5 hodiny a 1.158,-Kč.
VS-JH lze vlakem cestovat se dvěma přestupy za 6:25 hodiny a jízdenka pro tři lidi stojí 899,- kč.
to, že možná jede vlak 4 krát denně, nic neměnilo na faktu, že IDOS nabízel spoje které nabízel, zkoušel jsem to rozdělit, ale některé vlaky 23. nejedou ... takže jestli byla chyba mezi klávesnicí a uživatelem omlouvám se, mohl jsem se splést. Jeli autem ... pěkně fóbií 1,2HTP sedan - Úžasné auto na Vsetín a okolí 5km. Jsou u Jindřichova hradce ...
Schválně jsem zvědavý jak jim to vyjde, jestli líp časově a peněžně nebo hůř. Vyjeli 14:00, v 14:40 ve Zlíně, tam se zamotali ... je 18:45 ujeli 310km, spotřeba tak 8 ... = 24 litrů + známka nějakých 300,-Kč ... jeli 3 lidi. Zatím počítám 1164,-Kč i se známkou, která jim vyjde 26. zpět. Zbývá 50km to je caca 144kč
jedna cesta foobií zatím vypadá na 5,5 hodiny a 1.158,-Kč.
Lístek 510kč = *3 lidi = 1.530,- a tedy inzerovaných Otem 6,5hod ...
Uvidíme
Ovšem většina cestujících o těch LCDčkách snad ani neví. Když někam jedu, tak je sleduju tak akorát já.
Stálo by za zvážení zkrátit nesmyslně dlouhá hlášení (např. vyjmenovávání stanic ODKUD právě přijel vlak nebo opakované vyhlašování řazení) na úkor užitečných operativních.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.