..: Ceny za grafické návrhy polepů regionálních vozidel předány :..

Výherkyně Hana Matějíčková přebírá ceny od Jana Tichého, náměstka hejtmana v PK zodpovědného za dopravu a Michala Štěpána, ředitele KCOD Pardubice, foto: Matouš Danielka Pardubice — Zástupci Pardubického kraje a Českých dráh předali v pondělí 7. listopadu ceny výhercům prázdninové soutěže o nejlepší grafický návrh celoplošného polepu s motivy Pardubického kraje, který bude realizován na jednom z motorových vozů. Ty dopravce pořídí v dosud neuzavřeného výběrového řízení na 9 nízkopodlažních motorových vozů pro Pardubický kraj. Jako předloha posloužila soutěžícím skica motorového vozu Stadler RS1 RegioShuttle, který může být nakonec i vozidlem vzešlým z tohoto výběrového řízení. O výsledcích soutěže rozhodovala v letních měsících veřejnost v anketě prostřednictvím hlasovacích lístků a na internetu. Nejvyšší počet hlasů získal motiv Kunětické hory autorky Hany Matějíčkové, který byl odměněn Kilometrickou bankou na dva tisíce kilometrů a propagačními předměty kraje i ČD. Ceny si odneslo i dalších devět účastníků soutěže. Jednu cenu navíc získal mladý chlapec z Uherského Hradiště, který zaujal vzkazem na hlasovacím lístku, ve kterém píše, že rád jezdí „panťákem“ a až bude velký, chtěl by řídit pendolino, za což byl Českými drahami odměněn voucherem na nákup jízdenek v hodnotě 500 korun.

První vozidlo s celoplošným polepem možná už do konce roku

Motiv renesance, foto: Pardubický kraj Prvním regionálním vozidlem, jehož exteriér bude vyzdoben dosud neupřesněným celoplošným polepem z dřívějších návrhů PK, se stane nejpravděpodobněji nová Regionova 814.166, která právě přichází do Pardubické kraje a svůj nezaměnitelný vzhled získá tedy až dodatečně. Dalšími typy vozidel, jejichž vybraní zástupci získají celoplošný polep budou elektrické jednotky Škoda 7Ev RegioPanter a rovněž zmíněné motorové vozy z probíhajícího tendru. Žhavá a ožehavá témata u celoplošných polepů, které jsou aktuálně v řešení, představují polepy oken a různé doplňkové polepy interiérů. Polepy oken budou pravděpodobně využívány jen velice zřídka, aby plnily svůj reprezentativní úkol a naopak neznepříjemňovaly cestování.

Vítězný motiv Kunětické hory autorky Hany Matějíčkové, foto: Matouš Danielka

Zdroj: Pardubický kraj


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 9.11.2011 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla Reportáže

More from ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
15.11.2011 (7:30)  
IC540: V tom máte pravdu. Kdyby vlaky jezdili, toto by je nenapadlo. A chápu, že takový zážitek vede k ostřejší kritice. Současně mě napadá, že podobně působí dodatečné přepážky v 810, když původně mělo jít o průchozí motorák s výhledem na trať, a dodatečně věšené záclony i do 814. Aspoň ve dne by mohl být průhled zachován, když už se musí salon osvětlovat pronikavými zářivkami místo tlumených žárovek (ty by se přitom hodily do oddílů u kabin a umožnily by i večer aspoň omezeně klasický výhled bočními okny nebo spaní), případně se dá použít technologie z ICE, kde lze regulovat průhlednost skla za kabinou, nebo obyčejnější kouřová skla dovolující aspoň ve dne výhled na trať.
Registered user IC540  mail  
14.11.2011 (8:46)  
František: To máte pravdu...
No ale slova. Oni vlaky nejezdí platí jak pro zadavatele, tak zhotovitele...
Proto jsem se tak kriticky vyjádřil a když si k tomu přidáte můj zážitek z nehody, tak tím se můj postoj zcela kritický k polepům na oknech vysvětluje...
Samozřejmě nic ve zlém vůči Vám, nebo komu koliv zde diskutujícímu...
Protože polepené okno pro denního uživatele je tragédií...
14.11.2011 (7:25)  
IC540: Dobře, ale proč pranýřujete toho, kdo je až ve druhé řadě? Neleží náhodou mnohem větší odpovědnost na tom, kdo toto vypisuje, vybírá a schvaluje? Umělec může naplácat co chce, ale my si to nemusíme pořizovat, pokud se nám to nelíbí. Proč to naši v tomto případě zás'tupci vůbec vypisovali (ano, obrázky mohly být jen mimo skla), proč vybrali takovýto pro cestující nevhodný návrh? Mohli přece říct "ano, ale nehodí se nám to takto, protože máme rádi své cestující". Svalovat kolektivní vinu na ten méně důležitý článek, který si neuvědomil úskalí svého počínání, je stejně bezohledné, jako polepovat okna nebo stavět kolem relativně pomalé a tiché trati betonové zdi.
Registered user tarten 
13.11.2011 (23:59)  
ADMIN:
Asi by ve fotogalerii pomalu stálo za to odlišit slovenskou řadu 840 od české 840 a 841. Teda až se někdo odhodlá sem vrznout fotku... ;-)
Registered user IC540  mail  
13.11.2011 (11:49)  
Lukas Koukal: Já jsem totiž účastníkem nehody autobusu a náklaďáku na rondlu v Havířově byl. A díky tomu, že jsem ten špatně brzdící náklaďák viděl a i s pánem za mnou sedícím vyskočili do uličky, tak po nárazu do boku se nic nestalo ani mě, ani jemu. Na srážku reagoval i šofér stržením do strany. Byť už to nepomohlo. I lidé co stáli, tak viděli že to nedopadne dobře a drželi se. Měl by li polepené všechna okna, jak to tady v některých případech máme, měl jsem náklaďák na uchu........

Ve vlaku sice nic podobného nehrozí, byť na přejezdu ten náklaďák teoreticky ano...

Tak proto můj tak příliš kritický postoj k polepům na oknech, zejména u busů. Věřte bylo to nepříjemné i když šlo o jak to nazvat, no středně těžké ťuknutí do boku busu...

A o nemožnosti koukat ven(sice někteří radši čumí do noťase), to je snad jasné a netřeba komentovat...
Oni vlaky nejezdí, věřte...
13.11.2011 (10:53)  
to IC540: Můžete měprosím vysvětlit jak by jste reagoval na možnost nehody a reagoval by jste s předstihem?To si jako připravíte lékarničku nebo nachystáte občanský průkaz pro vaši rychljší identifikaci?
Registered user IC540  mail  
13.11.2011 (1:19)  
František: Vždy bude vinna, způsobí li újmu dennímu cestujícímu...

Nezajímá mě důvod.!!!!!!!

Nejela li nikdy vlakem/busem ze zaslepenými okny.
Neví li, co je to denně čumět do stropu.
Každý, kdo něco strašného způsobí druhému, by neměl býti odměněn, ale potestán...
Rádo by umělců(u mě totálního vyhoření lidského přemýšlení), by se to mělo týkat zvlášť...

Promiňte, dojíždím totiž na Havířovské vlakové nádraží busem cca 10 minut v buse s celoplošným polepem(je li v turnuse...). Nejen že v problematické křižovatce nemohu sledovat situaci, kdy se může stát nehoda(tam velmi častá a reagovat s předstihem), no již jen samotný pocit mě přivádí do úzkých...

Také bezcharakternost lidí, kteří výsledku svého, byť v podstatě hezkého díla nevyužívají. A tím se stávají v očích uživatele sprostými, pěnězuchtivými, no prostě bez chození kolem horké kaše odpornými.
Protože většině, ne li všem svým dílem způsobili újmu...
Hotovo...
Registered user Kosny  mail  
12.11.2011 (1:29)  
Ty motivy mi pripadaji dost hrozne... To uz snad vypadala lip 810 s motivem CSSD
11.11.2011 (18:03)  
Michal Jaroš: Výnosná ano, ale - nevím jak teď, dříve to tak bylo - především pro reklamní agenturu. Podobně jako nejspíš i reklamní panely v metru, kvůli kterým byly v některých stanicích přesunuty nápisy s názvy stanic kamsi ke stropu (!), kvůli jiným zas (sekundárně) dosud nefungují LED panely jako informace o odjezdech nejbližších vlaků. Není-li výnos investován ve prospěch cestujících (tzn. do provozu a zlepšování systému), pak nemá být cestující otravován špatným výhledem z oken ani nijak jinak.
11.11.2011 (7:17)  
Polepy oken samozřejmě vadí. Není vidět ven a kazí to oči Může z toho i bolet hlava. Jestli někdo čumí v tramvaji do země budiž
.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko