..: České dráhy spustí první autobusovou linku jinde, než se čekalo :..

ČD Bus, foto: České dráhy Hranice/Frýdek-MístekČeské dráhy se už před třemi roky nechaly slyšet, že budou optimalizovat síť svých dálkových a regionálních spojů tak, že v místech, kde je to výhodnější, nabídnou autobusové spojení ve vlastní režii. Projekt ČD Line se měl rozběhnout např. ve Středočeském kraji, kde by železniční autobus spojil Olbramovice a Votice. Vše je jinak – od 1. dubna 2012 zahajuje provoz první linka povinně místenkových spojů ČD Bus, kdy spojí Hranice a Frýdek-Místek. Autobusy pojedou ve dvouhodinovém intervalu a obslouží také Nový Jičín a Příbor. ČD slibují čekání na přípojné expresy z Prahy a zkrácení cestovní doby o asi 20 minut proti současnému vlakovému spojení.

Autobusy zastaví před staničními budovami železničních stanic Hranice na Moravě, Nový Jičín město a Frýdek-Místek, v Příboře pak na zastávkách Příbor, u pošty a Příbor, u kostela. Zajímavé bude zajiždění autobusu k hranické stanici, která je od vedlejšího autobusového nádraží odříznuta nízkým průjezdem a přednádraží není uzpůsobeno k nástupu cestujících. Spoje pro České dráhy zajistí Veolia Transport Morava; platit bude tarif ČD s platnou místenkou za 0 Kč. Na jednosměrné a zpáteční jízdné je možné získat 25% slevu i bez vlastnictví zákaznické In-karty s aplikací IN25. (Pozn. red.: Jelikož jsou autobusy odbavovány do tarifních bodů „BUS“, mohly dráhy stejně tak nastavit místo slevy z tarifu příslušně nižší globální jízdné.) Všechna místa jsou považována za 2. vozovou třídu. Spoje jsou postaveny mimo integrované systémy IDSOK a ODIS. Jedná se o spoje zavedené na komerční riziko drah.

Původní projekty ČD Line připravoval Petr Moravec, dnes projektový manažer Abellio CZ. Pro ČD je linka Hranice - Frýdek-Místek pilotním projektem, potvrzuje ředitel odboru produktů a obchodu ČD Vladimír Peléšek.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.3.2012 (10:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
22.03.2012 (15:13)  
Pokud mám brát obrázek za směrodatný, tak fakt nevím, zda je autobus SOR nejvhodnější řešení...
22.03.2012 (14:04)  
To, že budou autobusové spoje ČD bez dotací, mne těší.
22.03.2012 (12:54)  
Otočí se vzadu za tou bránou, kde se normálně parkuje... Nedávno se tam jeden mikrobus točil, takže asi projel ;-)
22.03.2012 (12:23)  
Jiří Kocurek: Po vydání jsem si hledal fotky podjezdu - výška 3,6 metru. S malým prostorem u budovy žst. souhlasím. Mnohdy tam není kam zaparkovat. SA Express jezdí Olomouc - NJ - Příbor - FM.
22.03.2012 (12:20)  
Autobus se do toho podjezdu nejpíš vejde (hasičská Tatra určitě), ale otázkou je, kde se bude otáčet. Místo by tam bylo za předpokladu zrušení stanoviště TAXI a 3/4 z cca 70 hojně využívanách parkovacích míst v přednádražním prostoru. Druhou možností je zřídit stanoviště v prostoru nákladního nádraží na východ od budovy. V tomto "Téčku" http://mapy.cz/s/3n8e není problém otočit autobus.
PS: neplánoval podobný přípojný bus Jančura?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko