..: České dráhy spustí první autobusovou linku jinde, než se čekalo :..

ČD Bus, foto: České dráhy Hranice/Frýdek-MístekČeské dráhy se už před třemi roky nechaly slyšet, že budou optimalizovat síť svých dálkových a regionálních spojů tak, že v místech, kde je to výhodnější, nabídnou autobusové spojení ve vlastní režii. Projekt ČD Line se měl rozběhnout např. ve Středočeském kraji, kde by železniční autobus spojil Olbramovice a Votice. Vše je jinak – od 1. dubna 2012 zahajuje provoz první linka povinně místenkových spojů ČD Bus, kdy spojí Hranice a Frýdek-Místek. Autobusy pojedou ve dvouhodinovém intervalu a obslouží také Nový Jičín a Příbor. ČD slibují čekání na přípojné expresy z Prahy a zkrácení cestovní doby o asi 20 minut proti současnému vlakovému spojení.

Autobusy zastaví před staničními budovami železničních stanic Hranice na Moravě, Nový Jičín město a Frýdek-Místek, v Příboře pak na zastávkách Příbor, u pošty a Příbor, u kostela. Zajímavé bude zajiždění autobusu k hranické stanici, která je od vedlejšího autobusového nádraží odříznuta nízkým průjezdem a přednádraží není uzpůsobeno k nástupu cestujících. Spoje pro České dráhy zajistí Veolia Transport Morava; platit bude tarif ČD s platnou místenkou za 0 Kč. Na jednosměrné a zpáteční jízdné je možné získat 25% slevu i bez vlastnictví zákaznické In-karty s aplikací IN25. (Pozn. red.: Jelikož jsou autobusy odbavovány do tarifních bodů „BUS“, mohly dráhy stejně tak nastavit místo slevy z tarifu příslušně nižší globální jízdné.) Všechna místa jsou považována za 2. vozovou třídu. Spoje jsou postaveny mimo integrované systémy IDSOK a ODIS. Jedná se o spoje zavedené na komerční riziko drah.

Původní projekty ČD Line připravoval Petr Moravec, dnes projektový manažer Abellio CZ. Pro ČD je linka Hranice - Frýdek-Místek pilotním projektem, potvrzuje ředitel odboru produktů a obchodu ČD Vladimír Peléšek.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.3.2012 (10:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
23.03.2012 (16:01)  
Tak jednoznačně čistě bych to neviděl. Jestliže autobusy "na vlastní riziko" odeberou zátěž dotovaným vlakům, zvýší se prokazatelná ztráta a buď dostanou dosypáno, nebo vlakové spoje zruší a odříznou místa neležící na trase autobusu. Ovšem, bude dost záležet na konkrétním provedení, (ne)přípojích, časových polohách a podobně. Jako odrazující faktor bude jednoznačně působit omezený počet míst, podobně jako u RegioJetu, avšak s ještě menší kapacitou. Jsem zvědav na výsledky.
registrovaný uživatel M 
23.03.2012 (12:20)  
O jake rovne soutezi je rec? Na tuhle bus linku byla nejaka soutez? A pokud ji nekdo dotuje z jinych trati, tak ji dotuje ze sveho zisku. O nejakych "vasich danich" atd. by bylo na miste diskutovat az v momente, kdy by tato linka byla dotovana, CD by nasadily nizkou cenu (jak se zde odborne rika "dumpringovou") a soutez by vyhraly jen diky tomu, ze nekde jinde nasadily cenu vysokou, protoze tam nebyla zadna konkurence.
Ale tady je proboha rec o trase, ktera zadne dotace nepobira, tak se proberte!
23.03.2012 (11:05)  
babilon: dokud nebudou mít průhledné veřejně kontrolované auditované účto, kontrolované podle tras, potom mohou trousit taková moudra jako komerční riziko drah. my nebudeme vědět zda nekonáme dosyp a nenarušujeme rovnou soutěž placením daní :-)

provozování objednané dopravy
vidím to jako hon na RJ na nedotované trase OV-Praha, mimo objednávku MD
registrovaný uživatel Oto 
23.03.2012 (9:53)  
ČD by udělaly lépe, kdyby v Ostravě hl.n. zajistily přípoje od SC na osobák do Frýdku - cestovní doba by byla velmi dobrá, zaplnily by si tak Pendolina a nestálo by to skoro nic navíc ...

Dnes je příjezd X:18 a odjezd X:17 - takže to vyjde, jen když Pendolino přijede s náskokem.
23.03.2012 (9:36)  
Sim: Pokud si koupíte jízdenku u někoho, kdo neví, že máte slevu automaticky (např. na druhém konci republiky), tak slevu nedostanete. Nevím jak eshop, ale UNIPOK to automaticky nedělá, ač tomu vůbec nic nebrání. Princip je stejný jako u dalších 15 tratí, kde máte nárok na slevu 25 % a 3 tratí, kde máte dokonce slevu 50 %. Ale pokud takový úsek není celou vaší cestou, tak je to stejně jedno, protože se zpravidla nevyplatí jízdenku rozdělit na dvě.
registrovaný uživatel Indi  mail  
23.03.2012 (9:08)  
to Sim: kduž řekneš u pokladny "příbor se slevou" tak tipuji, že Tě odkáží do Tescomy ;)
23.03.2012 (6:35)  
Že by ty Jančurovy návazné busy byly tak používané, že ČD chytily taky slinu? Protože samy od sebe by nic takového nevymyslely.
Nemá někdo nějaký hrubý odhad?
registrovaný uživatel Sim 
23.03.2012 (6:07)  
Tusi nekdo, jak je to mysleno s tou slevou? To jako kdyz prijdu a reknu "prosim listek, Pribor", dostanu plnou, ale pokud reknu "Pribor se slevou", dostanu o ctvrtku levnejsi?
23.03.2012 (0:09)  
Jak poznáte že to není křížově dotovaný z našich daní?
To není z našich daní, to je ze zisku z provozování objednané dopravy. Pokud nejste konkurenční dopravce, tak byste měl být rád, že se ze zisku pořídí autobusy a ne třeba nový gumokol pro generálního.
registrovaný uživatel JOHNZ 
22.03.2012 (19:08)  
Dale Cooper: U Zlatovánka? ;D
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko