..: České dráhy spustí první autobusovou linku jinde, než se čekalo :..

ČD Bus, foto: České dráhy Hranice/Frýdek-MístekČeské dráhy se už před třemi roky nechaly slyšet, že budou optimalizovat síť svých dálkových a regionálních spojů tak, že v místech, kde je to výhodnější, nabídnou autobusové spojení ve vlastní režii. Projekt ČD Line se měl rozběhnout např. ve Středočeském kraji, kde by železniční autobus spojil Olbramovice a Votice. Vše je jinak – od 1. dubna 2012 zahajuje provoz první linka povinně místenkových spojů ČD Bus, kdy spojí Hranice a Frýdek-Místek. Autobusy pojedou ve dvouhodinovém intervalu a obslouží také Nový Jičín a Příbor. ČD slibují čekání na přípojné expresy z Prahy a zkrácení cestovní doby o asi 20 minut proti současnému vlakovému spojení.

Autobusy zastaví před staničními budovami železničních stanic Hranice na Moravě, Nový Jičín město a Frýdek-Místek, v Příboře pak na zastávkách Příbor, u pošty a Příbor, u kostela. Zajímavé bude zajiždění autobusu k hranické stanici, která je od vedlejšího autobusového nádraží odříznuta nízkým průjezdem a přednádraží není uzpůsobeno k nástupu cestujících. Spoje pro České dráhy zajistí Veolia Transport Morava; platit bude tarif ČD s platnou místenkou za 0 Kč. Na jednosměrné a zpáteční jízdné je možné získat 25% slevu i bez vlastnictví zákaznické In-karty s aplikací IN25. (Pozn. red.: Jelikož jsou autobusy odbavovány do tarifních bodů „BUS“, mohly dráhy stejně tak nastavit místo slevy z tarifu příslušně nižší globální jízdné.) Všechna místa jsou považována za 2. vozovou třídu. Spoje jsou postaveny mimo integrované systémy IDSOK a ODIS. Jedná se o spoje zavedené na komerční riziko drah.

Původní projekty ČD Line připravoval Petr Moravec, dnes projektový manažer Abellio CZ. Pro ČD je linka Hranice - Frýdek-Místek pilotním projektem, potvrzuje ředitel odboru produktů a obchodu ČD Vladimír Peléšek.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.3.2012 (10:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
22.03.2012 (18:06)  
(OT) JiříK: Někteří ty smajlíky píšou už víceméně bezděčně, takže bych je jako rozpoznávací znak nebral ani náhodou.
22.03.2012 (18:02)  
Dale Cooper: Viděl jsi toho smajlíka na konci mé reakce? :-)
22.03.2012 (17:57)  
JiříK: Netřeba se hned všeho chytat, myslím, že ironii v mém prvním příspěvku pochopí čtyři z pěti učitelů tělocviku :-))
22.03.2012 (17:38)  
JiříK: Ve výroční zprávě by se takové výrazné transfery ven z RJSK musely objevit. :) Neřeším, co řeší jregent, jen technologii křížového financování v rámci jedné firmy a dvou firem stejné barvy.
22.03.2012 (17:33)  
Fakt to můžu líp sledovat i já, obyčejný ovčan? :-D No ona to byla spíš narážka na věčné dogma automatické presumpce viny u všeho, co je modré.
22.03.2012 (17:23)  
JiříK: Jsou to spekulace, ale finanční transfery mezi akciovkou v ČR a akciovkou na Slovensku se sledují jednodušeji, než dělení peněz v rámci jediné akciovky. :-)
22.03.2012 (16:53)  
Dale Cooper: Podle tvé logiky by Jančura musel taky jezdit s třicetiletými autobusy, ve kterých by byl obnovený interiér... :-)

jregent: A jak já, normální člověk, poznám že křížově nefinancuje připojné busy třeba i RegioJet z dotací na Slovensku? V obou případech to jsou totiž jen imho nepodložené spekulace a bez jakéhokoliv důkazu v ruce to je jen věčný flame o ničem.
22.03.2012 (16:34)  
ČD by měly sladit autobusy s vozovým parkem i co se stáří týká. Jen ale nevím, kde pořídí Karosy ŠL/ŠD11 a LC735...:-)
22.03.2012 (16:29)  
Red Bul: že budou autobusové spoje ČD bez dotací, mne těší.1

mnoo, nechci rejpat, ale:
Jak poznáte že to není křížově dotovaný z našich daní?
Nebo snad už je účto našich drahých drah na webu podobně jako je slibován rozklikávací rozpočet naší drahé republiky? :-)
22.03.2012 (15:18)  
Lukáš Adolt: Obrázek je jediná dostupná grafika s autobusy v najbrtu, co máme k dispozici. Je otázka, co má Veolia Transport Morava k dispozici a k hranické žst. projede. :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko