..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
04.11.2011 (18:07)  
Paninaro: Myslím, že užití standartní konfigurace dvou podvozku na vůz je vhodnější než užití Jakobsova podvozku. Je to praktičtější z hlediska větší variability či třeba potřeby vložení nebo naopak odebrání středových vozů. Dále si myslím, že se jedná o konstrukčně snažší řešení, které je tím i levnější. Navíc vozy se standardními 4mi nápravami jsou delší a prostornější a nejsou pak limitovány napřiklad v počtu míst k sezení ve vztahu k prostorám pro kola či osoby s omezenou mobilitou a naopak.

Ale také jsou tu nějaké výhody Jacobsenů/nevýhody klasiky:
-větší počet podvozků na stejnou délku vlaku (cena, údržba)
-menší nízkopodlažní část v poměru k délce vagonu/vlaku

Osobně se domnívám že konfigurace s Jacobsy je vhodná pro menší jednotky, tak do čtyřdílné v délce okolo 80m (tam ještě vychází uspořádání B'B'-2'2'-2'2'-2'2'-B'B' s necelou polovinou podvozků hnaných, dále už to nepříjemně klesá anebo je třeba řešic hnaný podvozek někde "uprostřed"), snažit se udělat oba čelní díly co nejvíce podobné/záměnné, vložné díly co nejjednodušší.

Dost se mi líbil předchozí projekt Škodivky (tuším byl na třídílnou jednotku, ale s možností 2-4 díly), ten co navrhovali umístění trafa pod kabinu řidiče (každou - celekm 2ks), celkový výkon byl okolo 1350kW...
04.11.2011 (17:38)  
650 x 651: jen bych stručně doplnil pár technických rozdílů, které jsou vidět i na první pohled (byť nikoliv na přiožených foto). 650 má na střeše vedle sběrače transformátor a usměrňovač, nad dveřmi blíže kabiny je pak hlavní vypínač DC. Tyto prvky jsou dobře viditelné a 651 je nemá. Jsou i další rozdíly, ale ty už nejsou tak dobře patrné. Např. pneumatická výzbroj (650 má na střeše i komresor, 651 jen vzduchojemy) nebo antény (650 - anténa ETCS, 651 - anténa radiostanice).
04.11.2011 (15:24)  
Komentáře níže uvedené jsem nečetl-je jich moc.
Podle mého je nejhorší pojetí nátěru. Dost dobře nechápu, proč není jednoduchý v kombinaci modrá a bílá, jako byly červenobílé MV r.854 a další MV. Bílou bych ponechal a červenou nahradil modrou. Bylo by to jednoduché, nápadné (kontrastní) a hlavně ekonomicky méně nákladné Toto je pojetí, které využívají kolotočáři.
FRK
PS: Všem přeji hezký víkend.
04.11.2011 (13:39)  
Ale určitě ne tak, aby cena nafty dosáhla v 10-20 letech dvojnásobek dnešní úrovně.
Trochu vám ten optimismus závidim .. jediný co mě uklidňuje, že za těch 20 let budu nejspíš už prdět do hlíny. A nebo mi to aspoň už bude všechno jedno ..
04.11.2011 (13:25)  
Tarten On se snad někdy např. CityElefant rozpojoval mimo nějaké depo?
Jo, třeba před dvěma tejdny na odbočce Odra :-)))
04.11.2011 (12:18)  
Myslím, že užití standartní konfigurace dvou podvozku na vůz je vhodnější než užití Jakobsova podvozku. Je to praktičtější z hlediska větší variability či třeba potřeby vložení nebo naopak odebrání středových vozů. Dále si myslím, že se jedná o konstrukčně snažší řešení, které je tím i levnější. Navíc vozy se standardními 4mi nápravami jsou delší a prostornější a nejsou pak limitovány napřiklad v počtu míst k sezení ve vztahu k prostorám pro kola či osoby s omezenou mobilitou a naopak.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
04.11.2011 (11:45)  
Ahtisaari: Něco nás musí bavit fotit, když teď budou všechny vlaky modrobílé :)
04.11.2011 (11:21)  
Ad tarten:
Souhlas, ale to byl jistě požadavek zákazníka.
Jen aby nevznikla mejlka - já jsem nikde nepsal, že by to bylo špatně, když JPJ nemá Jakobsovy podvozky. Existuje hned několik rozumných důvodů, proč použít "klasické" vozy bez společných podvozků; některé jsem uvedl v předchozím příspěvku. Koneckonců, podívejte se na Desiro ML od Siemensů, což je vozidlo stejné kategorie...

Ad Paninaro, Jiří Hovorka, Martin Keppert:
Jedná se tedy o řadu 650 nebo 651. Respektive jaký význam má rozdílné označení dvou vozů téže jednotky?
Význam je takový, že každý vůz jednotky je po technické stránce jiný. Všimněte si například, že sběrač je jen na jednom voze. Ten je z toho asi nejlépe viditelný, liší se však nejspíš i rozložení některých částí trakční výzbroje. Nebo WC (alias hajzlik), tím je také vybaven jen jeden vůz. Takže význam je asi stejný jako u pendolina, kde existují vozy 681, 682, 683, 684, 081, 082 a 084. Jinak je to tak, jak píše josef Novák; tedy že každý vůz JéPéJéčka má jeden podvozek trakční a jeden běžný, čili Bo'2'...
04.11.2011 (11:17)  
Ony piktogramy mezi prvním a druhým oknem jsou fajn, ale ty dva nejspodnější, evidentně dolepené na poslední chvíli, jsou prostě k sežrání:-) To teď bude standard?
04.11.2011 (11:10)  
K tomu spřáhlu mě napadá, že mám ještě z dob ČSD předpis o nouzovém svěšování vozidel. Už tenkrát si s "neshodou" typu spřáhel dokázali poradit. Nevím, ale snad ten předpis platí i dnes (včetně změn v něm.. pro rýpaly) :-)
Tak když to někde zdechne, snad existuje strojvůdce, co si s tím dokáže poradit..

Češi jsou holt národ nespokojenců.. Někdy je to dobře.. tady to jde spíš proti..

Dovezte to aspoň na pražský hlavák - ať se můžem podívat. Je škoda, že to nestihlo den železnice. To mě fakt mrzí.

A ještě k tomu zakrývání střechy.. u Forcity to šlo, protože má velké okna až po střechu. Dokážete si představit, co řekne laik, když uvidí nízko položené okno a nad ním spoustu plechu a místa nad hlavou? Bude nadávat na konstruktéry, protože ti blbci sem mohli přece dát větší okno.. ne? :-)) jako bych to viděl.. :-)) a že je konstrukce pevnější a lehčí než okno, to nikoho nenapdane.. Mě osobně se Stadlerovi příčníky v okně moc nelíbí.. Je to takové tramvajoidní..
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko