Plzeň — (Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.
Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage
Ale také jsou tu nějaké výhody Jacobsenů/nevýhody klasiky:
-větší počet podvozků na stejnou délku vlaku (cena, údržba)
-menší nízkopodlažní část v poměru k délce vagonu/vlaku
Osobně se domnívám že konfigurace s Jacobsy je vhodná pro menší jednotky, tak do čtyřdílné v délce okolo 80m (tam ještě vychází uspořádání B'B'-2'2'-2'2'-2'2'-B'B' s necelou polovinou podvozků hnaných, dále už to nepříjemně klesá anebo je třeba řešic hnaný podvozek někde "uprostřed"), snažit se udělat oba čelní díly co nejvíce podobné/záměnné, vložné díly co nejjednodušší.
Dost se mi líbil předchozí projekt Škodivky (tuším byl na třídílnou jednotku, ale s možností 2-4 díly), ten co navrhovali umístění trafa pod kabinu řidiče (každou - celekm 2ks), celkový výkon byl okolo 1350kW...
Podle mého je nejhorší pojetí nátěru. Dost dobře nechápu, proč není jednoduchý v kombinaci modrá a bílá, jako byly červenobílé MV r.854 a další MV. Bílou bych ponechal a červenou nahradil modrou. Bylo by to jednoduché, nápadné (kontrastní) a hlavně ekonomicky méně nákladné Toto je pojetí, které využívají kolotočáři.
FRK
PS: Všem přeji hezký víkend.
Trochu vám ten optimismus závidim .. jediný co mě uklidňuje, že za těch 20 let budu nejspíš už prdět do hlíny. A nebo mi to aspoň už bude všechno jedno ..
Jo, třeba před dvěma tejdny na odbočce Odra :-)))
Souhlas, ale to byl jistě požadavek zákazníka.
Jen aby nevznikla mejlka - já jsem nikde nepsal, že by to bylo špatně, když JPJ nemá Jakobsovy podvozky. Existuje hned několik rozumných důvodů, proč použít "klasické" vozy bez společných podvozků; některé jsem uvedl v předchozím příspěvku. Koneckonců, podívejte se na Desiro ML od Siemensů, což je vozidlo stejné kategorie...
Ad Paninaro, Jiří Hovorka, Martin Keppert:
Jedná se tedy o řadu 650 nebo 651. Respektive jaký význam má rozdílné označení dvou vozů téže jednotky?
Význam je takový, že každý vůz jednotky je po technické stránce jiný. Všimněte si například, že sběrač je jen na jednom voze. Ten je z toho asi nejlépe viditelný, liší se však nejspíš i rozložení některých částí trakční výzbroje. Nebo WC (alias hajzlik), tím je také vybaven jen jeden vůz. Takže význam je asi stejný jako u pendolina, kde existují vozy 681, 682, 683, 684, 081, 082 a 084. Jinak je to tak, jak píše josef Novák; tedy že každý vůz JéPéJéčka má jeden podvozek trakční a jeden běžný, čili Bo'2'...
Tak když to někde zdechne, snad existuje strojvůdce, co si s tím dokáže poradit..
Češi jsou holt národ nespokojenců.. Někdy je to dobře.. tady to jde spíš proti..
Dovezte to aspoň na pražský hlavák - ať se můžem podívat. Je škoda, že to nestihlo den železnice. To mě fakt mrzí.
A ještě k tomu zakrývání střechy.. u Forcity to šlo, protože má velké okna až po střechu. Dokážete si představit, co řekne laik, když uvidí nízko položené okno a nad ním spoustu plechu a místa nad hlavou? Bude nadávat na konstruktéry, protože ti blbci sem mohli přece dát větší okno.. ne? :-)) jako bych to viděl.. :-)) a že je konstrukce pevnější a lehčí než okno, to nikoho nenapdane.. Mě osobně se Stadlerovi příčníky v okně moc nelíbí.. Je to takové tramvajoidní..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.