Plzeň — (Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.
Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage
Jeste lepe je na tom Elefant. Ten ma sice pri stejne delce o neco vetsi kapacitu, ale cena na sedadlo u neho vychazi na celych 697 000,- (RP-593 000,-, DML-414 000,-). Navic se jedna jenom o SS verzi.
Netusite nekdo cenu Flirta? Tenhle by se do srovnani celkem hodil. http://www.stadlerrail.com/media/uploads/factsheets/FLIRT_Angel_Trains_Eurobahn_D.pdf
Samozrejme, penize jsou az na prvnim miste a je otazka, za kolik by Siemens DML nabidnul (kdyby mely CD zajem na skutecnem vyberovem rizeni) v tak malem poctu. Nicmene jedno trivozove Desiro pro Brusel stoji v prumoeru 117 mil. Kc/kus (jedna tretina ze 305 jednotek dvousystemovych) a jedna trivozova jednotka 7Ev prijde na 137 mil Kc/kus (jedna petina z 15 jednotek dvousystemovych). Da se predpokladat prakticky shodna cena u Desira.
U lokomotivy je to jasný zasunutí (strojovna nemá hodnotu lidskýho života) - což myslim u 380 tak i je - ale u jednotky mi zase přijde nebezpečný mačkat prostor pro cestující.
Pokud jsem správně laicky pochopil, tak nouzové zasouvání kabiny je jen o definovanou vzdálenost, takže dokud jde o náraz v rámci spočítané zvládnutelnosti, nejde o destrukci strojovny (ev. prostoru pro cestující). Při nezvládnutelně silném nárazu se samozřejmě už děje leccoss.
mohlo bejt ETCS na 16km úseku, o životu a zraněních nemluvě. A výhledový ETCS2 na půlce jednoho koridoru je hezký, ale hrozně málo.
To je mi nesrozumitelné. ETCS Level 1 se v ČR vůbec nedělá a ETCS Level 2 je už naplánován na celý 1. koridor a poměrně brzy - 2015, částečně 2013, ne?
http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb/program-ten-t/ertms-etcs-koridor-e.html
http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/pilotni-projekt-etcs.html
Kruťas: aha, už začínám chápat ty nesrovnalosti. Ešus má kabinu z hliníkových profilů (včetně příčníků) a na povrchu má nalepenou tu plastovou skořepinu. Panter má ocelovou kostru kabiny a na ní bude asi taky nalepené plastové čelo.
Hmm...
Čelní stěna kabiny strojvedoucího je tvořena samonosnou sendvičovou konstrukcí z laminátu a vytvrzovací pěny.
http://pantograf.wz.cz/471-popis.html
Přední čela hnacího a řídicího vozu s lepenými bezpečnostními dvojskly jsou skořepiny z kompozitních materiálů.
http://www.atlaslokomotiv.net/loko-471.html
Jinak za kompozitním čelem je dost bytelných elementů.
Hawkey, kousek dole.
...nemůžu si pomoct, ale já tam furt vidim ten laminát (popř. kompozit, což je k laminátu nadřazenej výraz a tudíž ho nevylučuje, spíš naopak)...
http://technet.idnes.cz/foto.aspx?server=technet.idnes.cz&r=technet&foto1=RJA22387c_P3201886.JPG
Tohle přecejen vypadá mnohem odolněji:
http://technet.idnes.cz/foto.aspx?server=technet.idnes.cz&r=technet&c=A110711_103602_tec_reportaze_rja&foto=RJA3c63a7_IMG_2582.JPG
A abych nebyl moc OT, tak se nabízí otázka: Jak se bude tahle kabina chovat při čelním nárazu? Bude se kabina vcelku "zasouvat" do skříně (= v krajním případě rozmačkání pasažérů) nebo tam je ještě nějaká "deformační zóna" jako u Elfů? Nebo to neni tak pevný, jak to vypadá, a bude se to deformovat hned?
U lokomotivy je to jasný zasunutí (strojovna nemá hodnotu lidskýho života) - což myslim u 380 tak i je - ale u jednotky mi zase přijde nebezpečný mačkat prostor pro cestující.
Hawkey: Jinak za kompozitním čelem je dost bytelných elementů.
Já tomu docela i věřim (ostatně to - doufám - prošlo spoustou labolatorních testů a díky nehodám i těch praktickejch), ale ty obrázky rozmačkaný kabiny mi nejdou z hlavy. Byl to sice nepravděpodobnej extrém, ale stalo se to. A teďka i přemejšlim jak by to dopadlo, kdyby 971.005 měl tu kabinu konstruovanou jako RP...
Kéž by někoho napadlo investovat taky do zabezpečovacího zařízení, aby se tyhle nehody vůbec nestávaly... Jenom za finanční škodu z toho Ústí mohlo bejt ETCS na 16km úseku, o životu a zraněních nemluvě. A výhledový ETCS2 na půlce jednoho koridoru je hezký, ale hrozně málo.
Ani nevím, že by se to zkoušelo na okruhu.
A dostatne ten peršing nějaké jiné číslo, aby se poznalo že má dálkové řízení??
jenže ešus nemá laminátový čelo...
Honza> ale není mi známo, že by už peršingy byly upravovány na dálkové řízení
No to ale není problém těch peršinků :-)))
(už se zkušebně jezdí, 163 v Ústí, 362 v Brně,... zkuste třeba navštívit Káčko)
na druhou stranu jsem už několikrát slyšel od CD názor, že dveřnatost je u elefantů nízká a jak výborně na tom je žabotlam
- celkova kapacita soupravy - vozidla maji v podstate shodnou delku, takze krasne porovnatelne s prihlednutim k moznym par mistum navic z duvodu pouziti letadla
- cena soupravy, cena/sedadlo - s prihlednutim k poctu objednanych kusu, rozdil by ale nemel delat desitky procent (to, ze vyrobce vyviji zcela nove vozidlo by me nemelo moc zajimat)
hmotnost, hmotnost/sedadlo - parametry porovnatelne, byt sedackova hmotnost zavisi na kapacite. Tim myslim, ze by se nemely lisit o desitky procent.
merny vykon, pocet hnanych naprav - zase krasne porovnatelny parametr, pozadavek drah bude ve VR jako minimalni, ale to neznamena, ze nemuze byt kladne hodnocen parametr lepsi
vyska podlahy nad podvozky - potesi, ikdyz nemusi byt drahama striktne vyzadovan
jedine, v cem je RP lepsi, je asi dvernatost. Otazka je, jestli ji na jmenovanych tratich potrebujeme, kdyz na kapacitnejsim Elefantu staci hodnota mensi.
To ukazuje i na neschopnost drah, ktere svymi nevhodnymi pozadavky konkurenceschopnosti vozidla neprida.
S nejakym velkym posouvanim dveri bych to nevidel zas tak ruzove (vynechat, zuzit asi ano) z duvodu pevnostni kontroly. Navic, pokud by dvere k podvozkum posunout slo, tak by tam taky byly. 6 spatne vyuzitelnych koutu mezi dvermi a podvozky nejspis nebude pozadavek drah :-).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.