Plzeň — (Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.
Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage
Jakobsovy podvozky: Hlasoval bych pro ně. I kdyby se měl na celé soupravě ušetřit jenom jeden podvozek, tak to bude výhoda z hlediska spotřeby energie a ceny dopravní cesty. Počítá se každá tuna a ty soupravy během životnosti nalítají nějakých 5.000.000 km.
Někde jsem slyšel, že Jakobsy zajišťují vyšší soudržnost soupravy v případě nějaké nehody. Nevím, co je na tom pravdy.
Podivuju se nad tím, že by Jakobsy musely být bez pohonu. I Jakobsy můžou být hnací (viz AGV).
Jakobsy sice vyžadují kratší články, nicméně při snížení počtu podvozků o 50% (nepíšu teď o krajních vozech) zkrátíme vůz jen o nějakých 30%.
Z toho ale vyplývá, že jsou použitelné spíš u delších jednotek, u dvouvozovky by to nemělo smysl. Kvůli zkrácení skříně bychom museli jeden článek přidat a jsme s počtem podvozků tam, kde jsme byli.
Interiér: Souhlasím s tím, je je to takové humpolácké. Je to někde v půli cesty mezi západním standardem a Marfušou. Sedačky jsem ještě nevyzkoušel, nebudu je soudit. Vítám úzké topné těleso a odstranění koše zpod stolku - je tam víc místa na nohy. Je škoda, že sedačky jsou podepřeny těmi sloupky. Budou okopané a zasviněné. I při úklidu by se hodilo mít tam volný prostor pro snadnější práci se smetákem. V rakouské verzi patráku od pana Stadlera sedadla prostě jen "trčí" ze stěny.
Takové to naše hledání prázdného kupé je sice hezké, ale ne vždy to jde. Jak je to v relaci Děčín - Most o špičku nevím, jestli ty 4 vozy jsou komplet plné, ale když jede děčínská souprava 3 vozová jako sedmička z Roudnice do Ústí, nějaké to jedno místo se tam ještě najde, ale často je to na stojáka. Když tam člověk nastupuje a na představku je skupina lídí, která musí vlice "ochotně" uhýbat, aby tam člověk prolezl, místo aby si prošli soupravu a našli nějaké to místo. No ale zase kdyby to prošli, tak si nesednu já :-) Podobně je to pak z Chomutova do Děčína ve stejnou dobu.
Nezapomeňte, že 2 cizí lidi vedle sebe do koženky si zas tak často nesednou, zato u těchto sedaček by to mohlo být trochu jinak. Ono tou 4vozovou klasikou jede totiž cca 180-200 lidí (opravdu netuším pouze odhad), takže nebojte se, nesedne si pouze ten, kdo si nebude chtít sednout vedle někoho.
A kdyby těch lidí bylo 240...tak to bude jako v trolejbuse nebo lépe v tramvaji či metru.
Jinak Evě (tak jí říkám já podle Ev) fandím...dokonce se líbí i mým vrstevníkům, kteří se o železnici nezajímají, takže by to mohlo mít pozitivní dojem pro cestující.
Prostě se mi ta jednotka hrozně líbí...snad s ní nebudou problémy a všechno proběhne tak jak má.
http://www.mobility.siemens.com/shared/data/pdf/ts_internet/ts_corp/presse/2008/dml_rer_druckschrift_eng_080514.pdf
Nové mašiny se před tou zdí vystavují nějakých sto let, a jelikož se jedná o tradici, tak tu zeď nikdo neupravoval a vše nové tam bude nadále vystavováno. Panovníci evropských monarchií také jezdí na korunovaci kočáry taženými koňmi.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.