..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 19      Zpráv na stránku:   
04.11.2011 (22:57)  
Oprýskaná zeď: Měli by do ní trochu investovat. Oklepat zbytky omítky, očistit a popř. nějak naimpregnovat. Právě jsem se vrátil z hospody, v níž jsem byl obklopen neomítnutým cihlovým zdivem a musím říct, že to má něco do sebe.

Jakobsovy podvozky: Hlasoval bych pro ně. I kdyby se měl na celé soupravě ušetřit jenom jeden podvozek, tak to bude výhoda z hlediska spotřeby energie a ceny dopravní cesty. Počítá se každá tuna a ty soupravy během životnosti nalítají nějakých 5.000.000 km.
Někde jsem slyšel, že Jakobsy zajišťují vyšší soudržnost soupravy v případě nějaké nehody. Nevím, co je na tom pravdy.
Podivuju se nad tím, že by Jakobsy musely být bez pohonu. I Jakobsy můžou být hnací (viz AGV).
Jakobsy sice vyžadují kratší články, nicméně při snížení počtu podvozků o 50% (nepíšu teď o krajních vozech) zkrátíme vůz jen o nějakých 30%.
Z toho ale vyplývá, že jsou použitelné spíš u delších jednotek, u dvouvozovky by to nemělo smysl. Kvůli zkrácení skříně bychom museli jeden článek přidat a jsme s počtem podvozků tam, kde jsme byli.

Interiér: Souhlasím s tím, je je to takové humpolácké. Je to někde v půli cesty mezi západním standardem a Marfušou. Sedačky jsem ještě nevyzkoušel, nebudu je soudit. Vítám úzké topné těleso a odstranění koše zpod stolku - je tam víc místa na nohy. Je škoda, že sedačky jsou podepřeny těmi sloupky. Budou okopané a zasviněné. I při úklidu by se hodilo mít tam volný prostor pro snadnější práci se smetákem. V rakouské verzi patráku od pana Stadlera sedadla prostě jen "trčí" ze stěny.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
04.11.2011 (22:54)  
Salubius: co já vím, tak když je nedostatek míst, koženky jsou plné bez ohledu na to, jestli se cestující znají, nebo ne.

Takové to naše hledání prázdného kupé je sice hezké, ale ne vždy to jde. Jak je to v relaci Děčín - Most o špičku nevím, jestli ty 4 vozy jsou komplet plné, ale když jede děčínská souprava 3 vozová jako sedmička z Roudnice do Ústí, nějaké to jedno místo se tam ještě najde, ale často je to na stojáka. Když tam člověk nastupuje a na představku je skupina lídí, která musí vlice "ochotně" uhýbat, aby tam člověk prolezl, místo aby si prošli soupravu a našli nějaké to místo. No ale zase kdyby to prošli, tak si nesednu já :-) Podobně je to pak z Chomutova do Děčína ve stejnou dobu.
04.11.2011 (22:28)  
Honza: Nasadí tam 3vozovýho Pantera, nic složitýho. Oni se tam budou muset lidi narvat.
Nezapomeňte, že 2 cizí lidi vedle sebe do koženky si zas tak často nesednou, zato u těchto sedaček by to mohlo být trochu jinak. Ono tou 4vozovou klasikou jede totiž cca 180-200 lidí (opravdu netuším pouze odhad), takže nebojte se, nesedne si pouze ten, kdo si nebude chtít sednout vedle někoho.
A kdyby těch lidí bylo 240...tak to bude jako v trolejbuse nebo lépe v tramvaji či metru.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
04.11.2011 (21:14)  
Zajímavé bude taky, jak to budou dělat v Děčíně v době, kdy má jet 4 vozová klasika, když tam bude chybět nějakých 108 míst.
04.11.2011 (20:52)  
Běžná vzdálenost čepů podvozků je u klasických vozů 19m +-1m. U jakobse je to i délka skříně. Při uvažované délce je má klasika pouze o dvě osy víc...
04.11.2011 (20:52)  
Vždyť 4vozový Talent nemá ani 200 míst...má 199 ve verzi pro ÖBB...tří vozová nemá ani 150..

Jinak Evě (tak jí říkám já podle Ev) fandím...dokonce se líbí i mým vrstevníkům, kteří se o železnici nezajímají, takže by to mohlo mít pozitivní dojem pro cestující.
Prostě se mi ta jednotka hrozně líbí...snad s ní nebudou problémy a všechno proběhne tak jak má.
registrovaný užívateľ aron 
04.11.2011 (19:58)  
vlackar123: Bude to asi tim, ze v tom desiru je letecke usporadani,ktere je kapacitnejsi, nevim proc se tomu CD vyhybaj. Docela by me zajimalo na jakou cenu se dalo dostat kdyby bylo vypsane radne VR a ne psane Skode na miru.
04.11.2011 (19:56)  
Novemu vlaku fandim, ale moc by me zajimalo, jak s nim chce Skodovka uspet i v zahranici, kdyz v jednom z hlavnich parametru a to je kapacita zaostava za konkurenci o skoro 50 mist!
http://www.mobility.siemens.com/shared/data/pdf/ts_internet/ts_corp/presse/2008/dml_rer_druckschrift_eng_080514.pdf
04.11.2011 (18:20)  
Ono to neni až tak jednoznačný, protože ty jednotky s Jakobsem maj vesměs kratší články, třeba Flirt pro Leoše má 90 m v pěti článcích se šesti podvozkama, a kapacitu cca 240 sedadel. Zatimco třívozová Škoda rovněž se šesti podvozkama má mít taky 240 sedadel, a bude jen o deset metrů kratší. Přechody sice budou se schodama, ale zas to má jeden hnací podvozek k dobru, což může na slizkym povrchu dost pomáhat. A nejen kapacita, ale i výkon a váha budou nejspíš srovnatelný v 5% toleranci.
04.11.2011 (18:10)  
Ad stará hnusná zašlá oprýskaná zeď ve Škodovce:
Nové mašiny se před tou zdí vystavují nějakých sto let, a jelikož se jedná o tradici, tak tu zeď nikdo neupravoval a vše nové tam bude nadále vystavováno. Panovníci evropských monarchií také jezdí na korunovaci kočáry taženými koňmi.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko