..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.11.2011 (10:46)  
vlackar123: Porovnavas neporovnatelné. Srovnavas jednotku, ktera byla postavena dle pozadavku SNCB s jednotkou postavenou dle pozadavku CD a z toho vyplyva cela rada rozdilnosti a take dle rozdinych parametru obou tendru.

Pokud bys to chtel takle porovnavat, mozna by bylo dobre vedet, zda lze interier 7Ev pripravit v leteckem usporadani atd.

Vzhldem ke konstrukci HSS si myslim, ze je celkem "jednoduche" upravit pocet a rozmery dveri a oken dle pozadavku zakaznika. Upravit interier dle pozadavku zakaznika je uz drobnost. Pokud pisu drobnost a jednoduche, vim dobre, ze to neni zadna sranda, ale taky to neni zadny neresitelny problem.
06.11.2011 (9:56)  
Ja se bavim o tom, jestli ma RP sanci uspet v konkurenci zahranicnich vozidel v regulernim vyberovem rizeni.

Kvalitni vlak by tedy mel odvezt co nejvice cestujicich v pozadovanem komfortu. Obe vozidla proto plni TSI, tudiz pozadovany komfort splnuji. DML svym usporadanim interieru vyplnuje efektivne prostor, bez omezovani pohodli cestujicich. Naproti tomu RP diky ne uplne zdarilemu rozdeleni interieru vozi spoustu hluchych mist, ktere sedici cestujici nevezou, ale ani neposkytuji komfort navic. Tim myslim napr. dvoje stodolova vrata misto dveri, navic nesikovne posunute doprostred vozu. Tim se interier tristi na mensi kusy, kde navic neni mozne naskladat sedacky v uspornem a pohodlnejsim provedeni letadlo.
Joska: Mate pravdu s 1.tridou a hajzlikem. Dejme tomu 280-20=260 mist pro DML. Porad nam nekde chybi skoro 30 mist. Kdyby tam ty sedacky dat sly, tak je tam ale Skodovka asi udela. Viz duvody vyse to ale nejspis neslo.

Celkova kapacita, kapacita na delku vlaku, merny vykon, pocet hnanych naprav, pocet sedacek na tunu a hlavne cena za sedadlo jsou jedny z nejdulezitejsich parametru pro vyber vozidla. V tech vsech RP prohrava, nekdy dost vyrazne. (neresim nezname parametry jako je servis, spolehlivost, nebo subjektivni parametry jako je napr. design). I ja rikam BOHUZEL, protoze pro nejake uplatneni v REGULERNIM vyberovem rizeni nedavam RP velkou sanci.
registrovaný užívateľ SYN 
06.11.2011 (9:04)  
Joska Holibajda: Celkem souhlasím, ale to srovnání je za předpokladu že objednatel ví že potřebuje právě tak velkou jednotku jako Škodivka vytvořila. Pokud potřebuje o něco menší tak by ta "moje" smyšlená měla vyjít levněji a s levnějším provozem, pokud však skutečně potřebuje víc tak by mohl vzít "moji" třívozovou, nebyla by o moc dražší než dvojdílná 7ev a přítom zase o kus větší...

Prostě bude vycházet jiná granularita, záleží jak se to komu bude víc líbit, a/nebo hodit (a pak ještě na milionu dalších věcí)...

Zůstávám ovšem u toho že dvoudílná jednotka na Jacobsech je asi nejmenší elektrika kterou má cenu stavět...
06.11.2011 (8:25)  
trochu nechápu o čem se tady dlouhou dobu píše.všichni by chtěli co nejvíce sedaček ale aby tam bylo i co nejvíce místa.nebylo by nejlepší začít vyrábět kukaně na kolečkách,z ruzným počtem míst a těch by se připojilo za hnací vozidlo tolik kolik by bylo cestujících.každý by měl soukromí a bylo by vše vyřešeno.(chachacha)
06.11.2011 (7:17)  
SYN:
U té dvouvozovky je otázka, jestli při zkrácení soupravy o 8 metrů budeme mít dost sedadel. Musíme totiž ponechat dvě stanoviště, hajzlík a asi i kočárkárnu a první třídu tak, jak jsou. Při zkracování tedy budeme vyhazovat sedadla 2. třídy. Při rozteči 89 cm to na osmi metrech dělá 36 sedadel. Takže při použití Jakobsů budeme mít ve druhé třídě místo 138 míst jen 102.

vlackar 123:
Zrovna tohle provedení Desira bych s Panterem nesrovnával, protože to Desiro má:
1) jen jeden hajzlík na 280 míst a to je zatraceně málo
2) malou kočárkárnu (v poměru k délce soupravy)
3) uspořádání 2+2 i v první třídě
Pak není divu, že se do té soupravy vejde víc sedadel.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
05.11.2011 (23:25)  
jonáš: v případě těchto sedadel možná i pohodlnější.
05.11.2011 (23:01)  
Desiro Brussel - 3,5 cest/m To bych snad ani nevydával za výhodu, to je u železničního vozidla docela brutal ;-)
Mmch kdyby se do pantera narvaly busový sedačky jedna za druhou tak si myslim že by kapacita kolem 280 na trojvozku vyšla taky. A kdyby se tam sedačky nedaly vůbec a vozilo to jen stojící cestující, dostanem se i přes dvojnásobek ;-)
registrovaný užívateľ SYN 
05.11.2011 (21:08)  
Z toho ale vyplývá, že jsou použitelné spíš u delších jednotek, u dvouvozovky by to nemělo smysl. Kvůli zkrácení skříně bychom museli jeden článek přidat a jsme s počtem podvozků tam, kde jsme byli.

No nevím jestli je ten závěr správný, dvoudílná jednotka na Jakobsech vyjde asi 45m dlouhá (krajní články jsou delší) a má 6 os, z toho 4 hnané (normálně). To je řekl bych dosti slušné, oproti tomu jednotka stejné konfigurace jako má 7ev by v takovémto případě vyšla samozřejmě větší (53m) ale os 8, hnané 4, což jsou v obou případěch méně příznívé poměry. Jako samozřejmě že to neberu jako definitivní pravdu, ale zhruba takto nějak.

Přitom beru že jednodílnou el. jednotku bych asi moc nepovažoval za rozumnou (kde už je elektrika tam by se v 90% případů neměla vyskytovat poptávka tak malá aby vysloveně žádala něco tak malého, a kdyby vyjímečně tak to může odjet něco jako regiošufle, navíc jednodílná jednotka má docela velkou ztrátu prostoru na dvě řídící stanoviště, a spojovat dvě takové je docela brutální (velký propad místa i ceny/nákladu na pořízení u dohromady 4 stanovišť), pokud to zkusíte řešit přípojákem tak je z toho objíždění, pokud řidičákem tak jsou 3 stanoviště a otázka kompatibility...

Prostě ve 2,3 a 4 dílné verzi mi to vychází "rozumně" jako jedna modulární rodina el. jednotek na Jakobsech, pak už ne (čili asi tak do 85m délky). Ale tak větší jednotky tu máme ne, Slony (případně s nějakou úpravou stejného základu), tak by to možná bylo vhodnější doplnění, nevím no...
05.11.2011 (20:42)  
Hawkey: No myslim, ze to ma byt mix jedno a dvousystemovych verzi. Tady se pise o dvousystemovce.
http://www.mobility.siemens.com/shared/data/pdf/ts_internet/ts_corp/presse/2008/dml_rer_druckschrift_eng_080514.pdf
Vsechny jednosystemovky by pak mely byt pripraveny pro jednoduchy upgrade na dvousystemovku. Tezke odhadovat za kolik, ale asi to nebudou desitky milionu. I kdyby pak stalo DML stejne jako RP, porad mi zustava o dost vyssi cena za sedadlo.
Trafo a elektronika navic neco vazi, ale rozhodne ne 28t.
Priklad s Bmz taky neni uplne vhodny, protoze 1.trida Jancury poskytuje uplne jiny komfort, nez dvojka Railjetu. U RP oproti DML ale zadny komfort navic nevidim. Ba naopak sedadla v DML s mensim uhlem operaku poskytuji oproti skoro kolmym sedackam v RP komfort vetsi. Pohodli rovnez neprida vyssi podlaha nad podvozky v pripade RP.
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
05.11.2011 (20:05)  
vlackar123: To porovnání by šlo, jen pokud se nemýlím, tak Desiro Mainline pro SNCB je čistě DC verze a srovnávš ho se 7Ev v dvousystémové verzi.. a to trafo taky není zadarmo a něco váží..
  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko