..: Stadler Rail předal Českým drahám první RS1 RegioShuttle :..

Antonín Blažek a Jiří Běhounek křtí RS1, foto: Vojtěch Beran Jihlava — Sychravého rána v pátek 28. října se na jihlavském prvním nástupišti sešlo několik desítek lidí aby byli svědky předání prvního motorového vozu RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail dopravci České dráhy. Stále poprchávalo a to byl zřejmě jeden z důvodů, proč se svátečního rána nechtělo většímu množství lidí na nádraží. Menší část ze zúčastněných byli zástupci Českých drah, firmy Stadler Rail a zastupitelé kraje, všichni hrdě nesoucí placku (badgee) ČD (já mám rád vlak). A tu větší, nadpoloviční část obecenstva, pak tvořili novináři, železniční nadšenci a další zvědavci, kteří si přišli nový motorový vůz prohlédnout.

Zleva: Horáková, Běhounek, Joukl, Horák, Blažek, Rakwitz a Šubová, foto: Vojtěch Beran Samotný ceremoniál začal po desáté hodině, k překvapení většiny přihlížejících, židovským tancem, který předvedla skupina stylově oblečených tanečnic a tanečníků, doprovázených tradiční hudbou. Poté všechny přítomné přivítala tisková mluvčí drah Kateřina Šubová a na improvizovaném pódiu představila Jiřího Běhounka (hejtman Kraje Vysočina), Libora Joukla (náměstek hejtmana Kraje Vysočina a radního pro dopravu), Václava Horáka (náměstek hejtmana Jihomoravského kraje, který přijel za ROP Jihovýchod), Tila Rackwitze (který zastupoval Stadler Rail), Antonína Blažka (náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu) a Lenku Horákovou (ředitelka Krajského centra Vysočina). Každý ze jmenovaných dostal prostor pro svůj proslov, ve kterých se mimo jiné vzpomínalo na květen minulého roku, kdy se na stejném místě podepsala smlouva o dodání RS1 mezi ČD a Stadler Rail. Někteří dokonce připravili upomínkové předměty, kterými své kolegy obdarovali. Pan Blažek zhodnotil vozový park na Vysočině, pro který je příchod RS1 novou epochou. Po dvaceti letech se tak Vysočina dočkala zcela nových vozidel, ne jen repasovaných, jako v případě regionov, či vozů řad BDs a Bdmteeo. Zároveň poukázal na to, že na Vysočině se od konce příštího roku, až budou v provozu všechny RS1, cestující budou vozit jen v moderních vlacích. Od nových RS1 si také ČD slibují větší zájem cestujících o využívání jejich služeb. Po proslovech následovalo pokřtění nového RS1, kterého se ujali pánové Blažek a Běhounek.

Antonín Blažek a zástupce firmy Stadler Tilo Rackwitz, foto: Vojtěch Beran Pánové Blažek, Běhounek a Horák při tiskové konferenci, foto: Vojtěch BeranPohled ze stanoviště strojvedoucího při jízdě do Jihlavy města, foto: Vojtěch BeranRS1 v žst. Jihlava město, foto: Vojtěch BeranRS1 s konferenčním vozem na jihlavském nádraží, foto: Vojtěch Beran

Následovala krátká tisková konference v konferenčním voze, kde bylo ze strany ČD a kraje shrnuto a řečeno téměř totéž, co venku na pódiu. Tilo Rackwitz pak ještě krátce představil RS1 po technické stránce, které jsme čtenářům přinesli, když RS1 přijely do ČR. Podle tiskové zprávy bylo 13 vozů zakoupeno za přispění dotace ROP Jihovýchod, která činí 31,91 % z celkové ceny. ČD tak investovaly do 17 motorových vozů 678,8 milionů korun. V 11.00 vyjel první RegioShuttle pro kraj Vysočina na jízdu do žst. Jihlava město a zpět, kterou si zopakoval v 11.13. Tyto první dvě jízdy byly zdarma. Následující jízdy do Třebíče a Horní Cerekve pak byly za symbolických 10 korun.

Už tento pátek ale uvidíme další stroj rodiny RS1, představí se v Liberci, kam putuje druhá část objednávky Českých drah.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 1.11.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Vysočina


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
01.11.2011 (13:45)  
Joska Holibajda:
Motorák je flexibilnější. Ani na Vysočině nejsou všechny tratě elektrifikované.
Tak proč se nevyrobí nějaké jednotky, které by jezdili pod drátama na elektriku, a tam, kde by se přejíždělo na neelektrifikovanou trať, by se jednoduše přeplo na naftu. Myslím, že by to šlo udělat, vždyť dneska jde skoro všechno...
registrovaný uživatel SYN 
01.11.2011 (12:47)  
Jiří Kocourek: přesně tak, nechápu absolutně jak se někdo za současné situace vůbec může takhle ptát, když ČD nemají JEDINOU menší střídavou jednotku (560 je v porovnání s tímto též mamut). I ten Panter bude o kus větší, ale v dvoudílném provedení řekněme, snad by byl na spoje v různých okrajových časech kdy jede typicky 10 (a méně) cestujících ještě přijatelný, ale stejně zatím pořád ještě není že... Prostě na spoje kde jezdí málo lidí se ta (realtivně) trocha nafty nutná k pohybu 45t vozidla vyplatí, náhrada čímkoliv elektrickým od 80t výše se uživí jedině když je zaplněná...

A teď otázka do publika - neměly být náhodou RS1 pro Vysočinu vybaveny autospřáhlem? Tady na fotce totiž vidím klasiku hook&screw... na fotkách označených 840 (pro Liberec) vidím totéž, takže jsou nakonec všechny se šroubovkou? Ach ta zatra kompatibilita...
registrovaný uživatel happy 
01.11.2011 (12:46)  
Jo, Panter bude, jeden prototyp přes zimu na zkušebně .. pak se bude půlrok dodělávat a rok schvalovat, takže při dobrý vůli se to rozjede na prosinec 2013 ..
A další rok lovit dětské nemoci a dalaší neduhy.
registrovaný uživatel happy 
01.11.2011 (12:45)  
Prvotní nasazení prvního kusu by mělo být na HB- Humpolec a HB- Ždírec nad Doubravou.
Další nasazení jednotek z ROP tedy 13 ks by mělo být:
Jihlava- Třebíč (3ks)
HB- HC- Poč.-Žir. (4ks)
Světlá- Ledeč (víkendy)
Žďár- NMnM (2 ks)
HB- Křiž/Křiž- VMz (4ks)

Ne ROP by se mohly vyskytnout na 224, 241, 230 atp. Nasazení není zcela zřejmé.
01.11.2011 (12:34)  
Jo, Panter bude, jeden prototyp přes zimu na zkušebně .. pak se bude půlrok dodělávat a rok schvalovat, takže při dobrý vůli se to rozjede na prosinec 2013 ..
01.11.2011 (12:31)  
TTtrain: Motoráky pod dráty, to dává smysl.....
1) Je velice těžké (ne-li nemožné) sehnat elektrický vlak s obdobnou kapacitou.
2) Motorák je flexibilnější. Ani na Vysočině nejsou všechny tratě elektrifikované.

babilon: Nasazení do provozu bude kdy a kam?
Kdy nevím, ale na otázku kam by mohl odpovědět tento starší článek:
http://www.zelpage.cz/zpravy/7687
01.11.2011 (12:24)  
Martin Keppert : dik za odkaz
registrovaný uživatel bulgur 
01.11.2011 (12:16)  
To foto s dortíkem není klikací :) (sice sem ho už shlédnul přímou adresou, ale opravit by to chtělo)
01.11.2011 (12:14)  
Racek) Koeficient pro vozidla splňující min. normu EURO 2 ale je 1,06, takže se moderní diesel pod dráty ještě zlevní.
registrovaný uživatel Laďa 
01.11.2011 (12:12)  
Akce jsem se taky zúčastnil.Nemohu souhlasit,že nebyl zájem.Souprava při jízdě do Třebíče byla plně obsazena jak sedícímí tak stojícími zájemci.Po návratu do Jihlavy se na nástupišti shromáždilo víc zájemců než je souprava schopna pojmout.Jinak akce byla zdařilá.Tato souprava má o proti Regonovám mnoho výhod-nízká hlučnost,plynulé rozjezdy a brzdění.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko