Villacidra/Plzeň — Je to jen několik měsíců, co se společnost Škoda Transportation ve sporu s Českými drahami o nákup jednotek Siemens Viaggio Comfort zmiňovala, že je schopna dodat vlakové soupravy pro rychlost 200 km/h, které sama nemá v nabídce. Pomoci ji v tom měl zahraniční partner, kterého ale Škoda Transportation nechtěla prozradit ani zástupcům Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Nedávno však časopis Italsko-české obchodní a průmyslové komory Progetto Repubblica Ceca informoval, že Škoda Transportation jedná o možné spolupráci s italským výrobcem kolejových vozidel Keller Elettromeccanica ve Villacidra na Sardinii. „Žádná dohoda mezi firmou Keller a společností Škoda Transportation podepsána nebyla. Mohu pouze potvrdit, že s touto firmou o určité spolupráci jednáme. Ale do doby, než se transakce uskuteční, nemůžeme obchod komentovat,“ vyjádřila se pro deník E15 tisková mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.
Pro společnost Keller by mohlo spojení se silným partnerem znamenat řešení její nejisté situace, která pomalu ale jistě směřuje ke krachu. Tomu ještě víc napomohlo nedávné zrušení zakázky v hodnotě 25 milionů eur dopravcem Trenitalia patřícím pod Italské státní dráhy. Škoda Transportation uvažuje napřed o pronájmu závodu a podle ekonomických výsledků v průběhu dalších dvou let by se rozhodlo o jeho koupi. Plzeňští by tak získali novou základnu ve středomořské oblasti s možným záběrem až do severní Afriky a Středního Orientu, která by měla sídlo právě na Sardinii. Společnost Keller má v současné době okolo 450 zaměstnanců. Součástí jejího portfolia jsou nejen nákladní, ale hlavně osobní vozy klasické stavby pro rychlost až 230 km/h i ucelené elektrické a motorové jednotky, které Škoda Transportation nemá doposud v nabídce. Zejména u klasických osobních vozů by tak Škoda získala produkty, jejichž reference se počítají na tisíce dodaných kusů.
Právě jednání o spolupráci a případné koupi mezi Škodou a Kellerem tak můžou vysvětlovat, proč se zástupci plzeňské firmy tak vehementně snažili nedávat najevo, s jakou firmou chtějí spolupracovat, ani jaký produkt chtějí nabídnout. Takováto jednání totiž vždy probíhají v přísném utajení, kdy o nich obvykle ví kvůli konkurenčnímu boji jen velmi úzká skupina lidí v jednotlivých firmách. Na druhou stranu ještě víc absurdně znějí předchozí argumenty zástupců Škody, že nákup vozidel Siemens Viaggio Comfort bude hřebíkem do rakve českému vagonářskému průmyslu, když soupravy Siemensu se mají vyrábět mimo území ČR.
Zdroj: e15.cz
1 2 | Zpráv na stránku: |
Výborně! Jen by to chtělo ty firmy příště uvádět celým jménem, aby to zase někdo nepopletl.
Automobilka v MB: Škoda-auto
Škodovka v Plzni: Škoda+výrobní firma, protože je jich více.
Např.: http://www.oce.cz/outsourcing/pripadove-studie/skoda-holding
FRK
Nemel nesmysly. VW zaplatil za ŠKODU (na začátku 90-tých let před bankrotem) několik desítek miliard korun , viz např.:
http://www.novinky.cz/auto/230819-pred-dvaceti-lety-volkswagen-nastartoval-skodu.html
Za 20 let zde investoval desítky miliard korun , průměrný zaměstnanec ŠKODY (bez vrcholového managementu) bere cca 27.000 Kč , takže kolik zaplatí tomuto státu ve formě daně z příjmu atd , atd. Kolik ŠKODA generuje pracovních míst u dodavatelů , kolik tito dodavatelé za rok odvedou ?
Kéž by český stát v minulosti udělal více takto "ztrátových" byznysů.
mj. VW pokuď vím daňové ulevy a investiční dotace nedostalo - to se tykalo spíš jiných ( hlavně těch co přišli v době vlady ČSSD )
Koncern VW dostal Skodu Auto v podstate zadarmo. Moc za ni nezaplatil, zamaznul jeji dluhy, dostal miliardy danovych ulev a dalsi miliardy investicnich dotaci. VW Skoda Auto je sam o sobe pro ČR hooodne ztratovy byznys. Kouzlo pro stat prijde az v okamziku kdy clovek zacne pocitat kolik ruznych dodavatelu si postavilo tovarnu hned vedle ...
Nekopejte prosím do otevřených dveří, působí to dojmem že jste diskuzi nečetl!
Možná se drží myšlenky: Čím více ostudy, tím větší zviditelnění.
AD Peter Svrcina a ostatní popletové:
Škoda-auto, sídlící v Mladé Boleslavi nemá absolutně nic společného s plzeňskou Škodou. Koncern VW, který automobilku balancující na pokraji krachu koupil za značku ŠKODA zaplatil nemalý peníz.
FRK
FRK
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.