..: Škoda Transportation usiluje o italského výrobce vozidel Keller :..

Logo společnosti Keller Elettromeccanica SPA, foto: Keller Elettromeccanica SPA Villacidra/Plzeň — Je to jen několik měsíců, co se společnost Škoda Transportation ve sporu s Českými drahami o nákup jednotek Siemens Viaggio Comfort zmiňovala, že je schopna dodat vlakové soupravy pro rychlost 200 km/h, které sama nemá v nabídce. Pomoci ji v tom měl zahraniční partner, kterého ale Škoda Transportation nechtěla prozradit ani zástupcům Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Nedávno však časopis Italsko-české obchodní a průmyslové komory Progetto Repubblica Ceca informoval, že Škoda Transportation jedná o možné spolupráci s italským výrobcem kolejových vozidel Keller Elettromeccanica ve Villacidra na Sardinii. „Žádná dohoda mezi firmou Keller a společností Škoda Transportation podepsána nebyla. Mohu pouze potvrdit, že s touto firmou o určité spolupráci jednáme. Ale do doby, než se transakce uskuteční, nemůžeme obchod komentovat,“ vyjádřila se pro deník E15 tisková mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Pro společnost Keller by mohlo spojení se silným partnerem znamenat řešení její nejisté situace, která pomalu ale jistě směřuje ke krachu. Tomu ještě víc napomohlo nedávné zrušení zakázky v hodnotě 25 milionů eur dopravcem Trenitalia patřícím pod Italské státní dráhy. Škoda Transportation uvažuje napřed o pronájmu závodu a podle ekonomických výsledků v průběhu dalších dvou let by se rozhodlo o jeho koupi. Plzeňští by tak získali novou základnu ve středomořské oblasti s možným záběrem až do severní Afriky a Středního Orientu, která by měla sídlo právě na Sardinii. Společnost Keller má v současné době okolo 450 zaměstnanců. Součástí jejího portfolia jsou nejen nákladní, ale hlavně osobní vozy klasické stavby pro rychlost až 230 km/h i ucelené elektrické a motorové jednotky, které Škoda Transportation nemá doposud v nabídce. Zejména u klasických osobních vozů by tak Škoda získala produkty, jejichž reference se počítají na tisíce dodaných kusů.

Právě jednání o spolupráci a případné koupi mezi Škodou a Kellerem tak můžou vysvětlovat, proč se zástupci plzeňské firmy tak vehementně snažili nedávat najevo, s jakou firmou chtějí spolupracovat, ani jaký produkt chtějí nabídnout. Takováto jednání totiž vždy probíhají v přísném utajení, kdy o nich obvykle ví kvůli konkurenčnímu boji jen velmi úzká skupina lidí v jednotlivých firmách. Na druhou stranu ještě víc absurdně znějí předchozí argumenty zástupců Škody, že nákup vozidel Siemens Viaggio Comfort bude hřebíkem do rakve českému vagonářskému průmyslu, když soupravy Siemensu se mají vyrábět mimo území ČR.

Zdroj: e15.cz


JiříK. | 13.10.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Podniky

Další z regionu Itálie


  1 2      Zpráv na stránku:   
18.10.2011 (12:05)  
AD narozenej:
Výborně! Jen by to chtělo ty firmy příště uvádět celým jménem, aby to zase někdo nepopletl.
Automobilka v MB: Škoda-auto
Škodovka v Plzni: Škoda+výrobní firma, protože je jich více.
Např.: http://www.oce.cz/outsourcing/pripadove-studie/skoda-holding
FRK
16.10.2011 (10:45)  
Koncern VW dostal Skodu Auto v podstate zadarmo. Moc za ni nezaplatil, zamaznul jeji dluhy, dostal miliardy danovych ulev a dalsi miliardy investicnich dotaci. VW Skoda Auto je sam o sobe pro ČR hooodne ztratovy byznys

Nemel nesmysly. VW zaplatil za ŠKODU (na začátku 90-tých let před bankrotem) několik desítek miliard korun , viz např.:

http://www.novinky.cz/auto/230819-pred-dvaceti-lety-volkswagen-nastartoval-skodu.html

Za 20 let zde investoval desítky miliard korun , průměrný zaměstnanec ŠKODY (bez vrcholového managementu) bere cca 27.000 Kč , takže kolik zaplatí tomuto státu ve formě daně z příjmu atd , atd. Kolik ŠKODA generuje pracovních míst u dodavatelů , kolik tito dodavatelé za rok odvedou ?

Kéž by český stát v minulosti udělal více takto "ztrátových" byznysů.
registrovaný uživatel SergeS 
15.10.2011 (19:09)  
Kubajz: Mate skoro pravdu až na ten závěr, protože samotný ten podnik není - má spoustu sub-dodavatelu ( a bez nich by to nešlo - nebo šlo, ale nenarušil by se tím počet pracovních míst atd. )

mj. VW pokuď vím daňové ulevy a investiční dotace nedostalo - to se tykalo spíš jiných ( hlavně těch co přišli v době vlady ČSSD )
registrovaný uživatel Kubajz 
15.10.2011 (13:50)  
@Farkač Karel: Koncern VW, který automobilku balancující na pokraji krachu koupil za značku ŠKODA zaplatil nemalý peníz.

Koncern VW dostal Skodu Auto v podstate zadarmo. Moc za ni nezaplatil, zamaznul jeji dluhy, dostal miliardy danovych ulev a dalsi miliardy investicnich dotaci. VW Skoda Auto je sam o sobe pro ČR hooodne ztratovy byznys. Kouzlo pro stat prijde az v okamziku kdy clovek zacne pocitat kolik ruznych dodavatelu si postavilo tovarnu hned vedle ...
registrovaný uživatel Kakov 
14.10.2011 (22:43)  
neonym+luxian: a nebude to jeden z výsledků činosti oné super PR agentury, která se specializuje na nápravu image špatných společností v očích veřejnosti? kterou si škodivka najala
registrovaný uživatel Luxian  mail  
14.10.2011 (21:56)  
-> Neonym: Ano, kápnul jsi na to. Třeba já jsem si chtěl koupit Dosto, ale jak jsem viděl tu reklamu, jdu jasně do Elefanta :D
registrovaný uživatel Neonym  mail  
14.10.2011 (16:00)  
Trochu OT: Zajímalo by mne, proč má škoda tr. reklamu na LCD televizích v paláci Flora. To to tam jako někdo uvidí a řekne si: "No sice jsem chtěl flirta, ale tak ještě doma kouknu na ten elefant a možná si koupím ten."?
registrovaný uživatel SYN 
14.10.2011 (10:41)  
Karle Farkači, děláte sám chybu kterou kritizujete - pletete to dohromady! Všichni tu psali že Škodu auto samozřejmě uvádějí jako příklad podobného typu velkého podniku který na zahraničních trzích uspěl (a citelně k tomu přispělo rozumné spojení s dobrým partnerem) a JSOU SI PLNĚ VĚDOMI že Škoda auto je úplně jiný podnik než Škoda transportation, že se jedná o pouhou společnou jednu etapu ve vzdálené minulosti a jinak už jen shodu jmen...

Nekopejte prosím do otevřených dveří, působí to dojmem že jste diskuzi nečetl!
14.10.2011 (9:39)  
Tak proč si ŠKODA tak tahala triko kvůli siemensáckým soupravám RJ. Nebo si snad chtěla udělat trochu ostudy, když jinak má docela úspěchy? Také mi nejde do hlavy ten její dětinský spor s Bombarďákem.
Možná se drží myšlenky: Čím více ostudy, tím větší zviditelnění.
AD Peter Svrcina a ostatní popletové:
Škoda-auto, sídlící v Mladé Boleslavi nemá absolutně nic společného s plzeňskou Škodou. Koncern VW, který automobilku balancující na pokraji krachu koupil za značku ŠKODA zaplatil nemalý peníz.
FRK
FRK
registrovaný uživatel Keprt 
14.10.2011 (7:07)  
Peter Svrcina: já nechci Škodu podceňovat, ale ani přeceňovat. Škoda auto na Západě (i jinde ve světě) zabodovala, protože nabízí slušné výrobky za slušné ceny, to je výborná kombinace, přeju jim to. O pozitivním vlivu VW na vývoj této firmy snad nikdo nepochybuje. Ale Škoda transportation je případ dost jiný. Především, aspoň zatím, na těch západních trzích nemá, co nabídnout. Až/kdyby to měla, narazí na ještě větší problém: bude se snažit prodávat své výrobky zákazníkům, financovaným z veřejných zdrojů (tramvaje, loko, vlaky), pouze menší část výrobků (a po "ověření" u velkých zákazníků) míří na volný trh. A tahle oblast všude na světě funguje jinak, než když si jde pan Smith koupit auto. Všude je tlak na "podporu domácího průmyslu", čímž se maskují více nebo méně legitimní zájmy někoho, od zaměstnanců po nejvyšší úroveň. Toto není náš vynález, to je všude. Proto firmy dodávající na "veřejná tržiště" mají obecně s průnikem na cizí trhy problém. Nejběžnější je právě nákup "domácího" výrobce. To ostatně masivně proběhlo v 90. letech v Evropě, dnes je Bombardier a Siemens všude, kde je LHB, ABB, NoHAB, SGP, Henschel, Scandia? Škodovka se prozatím tomuto procesu vyhýbala, teď se snaží zapojit na straně "těch silnějších".
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko