..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Honnzok  mail  
03.10.2011 (15:37)  
Takové menší pozastavení. Nevím kdo kdy zkoušel jet v béčku po osmi lidech to jest maximum na sezení jinak snad není důvod. Všichni chcete aby byl v kupé jen "6" sedadel. Pomysel však dotyčný, že 6*10 a 8*10 (deset kupé na vagon) je kapátko rozdíl. Typický příklad je rychlíky řady 87x (Praha - Třebová - Brno atd) umíte si představit co by se stalo kdyby v pětivozové soupravě složené AB + BDs+ 3xB = 320 míst k sezení (2. třída) nasadily humanizované béčka o 60 místech = 240 míst k sezení (2.třída). To je rozdíl o jeden "60" vůz a dvacet míst vám stále chybí. Upozornění přidat vůz je v tomto případě sice možné (vozy by se teoreticky našli) ale 5 vozová souprava je maximum na jednoho průvodčího (tzn. 6 vozů musej jet dva.) Spojené "lavice" má taky 2 výhody. 1. případná matka s dětmi uspoří značného místa. 3 děti zaberou dost často jen jakoby dvě místa. V případě nočních rychlíku poloprázdného se na nich také nádherně spí.
Registrierter Benutzer Sim 
05.09.2011 (22:33)  
Hawkey > tohle by se ale melo tykat bezne udrzby, a ne jednorazovych projektu! Jakmile totiz budete tyhle dva balicky penez michat dohromady (= DKV dostane balik penez a jesli je vyuzije na vymenu interieru nebo na surovani hajzliku je uz na uvazeni jeho pracovniku), zacnou nehorazne stoupat naklady na beznou udrzbu (bo se vidi, ze penize na to jsou, tak co by se na tom nekdo nenapakoval) a zaroven se odklada planovana reko jednotlivych komponent (protoze diky tomu je vic penez na "udrzbu"). Vysledek je pak presne ten, co vidime - prestoze papirove jsou to vozy splnujici standard, v realu nad tim vetsina cestujicich zcela opravnene ohrnuje nos.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
05.09.2011 (21:19)  
Sim: Zřejmě Ti uniklo to zásadní, leč u šotoušů mě to nepřekvapí. Já nepsal nic o ČD, ale o DKV. ČD přidělují kadžý rok příslušný objem peněz jednotlivým DKV a tyto DKV s těmi penězmi hospodaří. Z peněz co DKV dostanou se provedou plánované opravy a údržba a je tam určitá rezerva na případné mimořádnosti. Pokud se vedení ČD rozhodne, že v ránmci daného DKV se provede modernizace X vozů, navýší se rozpočet o danou sumu peněz a modernizace se provede. Toto nemá nic společného s tím, kolik peněz mají k dispozici ČD, ale je to o tom, kolik peněz mají v DKV.

Jen bych chtěl upozornit, že takový princip je praktikován ve všech velkých společnostech, kdy se v rámci celkového byznisplánu stanoví, kolik dané středisko dostane na dané období a s čím dané středisko musí hospodařit.

Miroslav Zikmund: Máš pravdu kolego, dokud je hlavní rám OK pak je docela jedno v jakém roce byl vyroben. Vše ostatní lze vyměnit, modernizovat a nebo doplnit. Ale je to o penzích, kolik je kdo shopen či ochoten do takových oprav investovat a zda se mu taková investice vyplatí.
05.09.2011 (17:18)  
R.U.R. : u těch zahraničních vozů jezdících přes Čubici je drobet problém v tom, že na německém území ten vlak vedený jako ALX, v podstatě něco jako "spěšník", zatímco dopravce ČD jej považuje za "expresník".
A "spěšníky" se do rezervačního systému v Německu nedávají ...
05.09.2011 (17:00)  
Nesmrtelné - no a co, v Evropě jezdí ještě starší vozy než u ČD. A nikdo z toho nedělá vědu, resp. hloupě nekritizuje. Konec konců i "Žlutá firma" se spokojila s rakouskými ojetinami starými kolem 30 let a po provedené rekonstrukci a modernizaci představuje "opěvovaný rakouský RailJet" chudého příbuzného ... hlavně, že ČD chtějí "chudým příbuzným" konkurovat třebas rovnou "Žluté firmě".

Například v Německu jsou v pravidelném provozu vozy vyrobené v době presidentování Johna Kennedyho - pravda, po opakované modernizaci to není patrné.
Francouzská TGV "první generace" jsou taky téměř třicetiletá a kdo to kritizuje. NIKDO ...

Na vlacích InterCity TÉOZ (po TGV ve Francii "druhý" stupeň kvality) jezdí vozy s údajem 1976 na výrobním štítku umístěným pod dřevěným schodem.
Uvnitř modernizace, která poskytuje cestujícímu větší komfort než "Pendolino" nebo rakouské RailJety ...
Švýcarsko je na tom stejně. Vozy staré desítky let, leč modernizované ...

Vůbec není podstatné, jak starý je vozidlový rám nebo skříň vozidla, ale to, jak souprava vypadá uvnitř.

Humanizace "model Janoza" je toliko Potěmkináda. Humanizace vozu "model koženka NDR" představuje úpravu na "model rakouské vozy 80. let minulého století" ...
Registrierter Benutzer Sim 
05.09.2011 (8:55)  
Hawkey > jestli jsou nebo nejsou penize je docela relativni. Pokud maji CD dostatek penez na to, aby nakupovaly v Plzni esusy a zlutili sukafony za takove jednotkove ceny za vuz, jako byly "vysoutezeny" pri poslednich zakazkach, prijde mi pak plac nad nedostatkem penez ponekud falesny - zejmena s prihlednutim k tomu, ze v celkovem poctu se jedna radove o stovky becek a - pokud se pamatuju spravne - interier vsech dohromady by se dal opravit za castku 400 tisic usetrenou z kazdeho vozu esusu a reginy!

Takze, netvrdim, ze penize padaj z nebe. Ale tvrdim, ze stale jsou jeste u modrych velke rezervy v hospodareni se sverenymi penezi.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
05.09.2011 (0:09)  
Sim: Nejvic se projevi, kdyz se na interier nesahne a zvenku se to prematla na modro ;-)

No tak to je tak, údržba a plánované periodické orpavy se plánují dopředu a z toho vyplývá, že dané DKV má určené peníze na opravy a podle toho se opravy provedou. Pokud je v určitém stupní opravy naplánovaná i oprava vnějšího nátěru, provede se i to. Že se přitom neudělá i humanizace interiéru je prosté, nejsou na to peníze ...

A že nejsou peníze, no když se musí opravovat to, co někdo zcela záměrně a vedomně ničí, je to pak těžké. Před pár dny vyšel článek na idnesu o tom, jaké škody způsobí sprejeři ( http://brno.idnes.cz/sprejeri-nici-stale-vice-vlaku-hur-nez-jih-moravy-je-na-tom-jen-praha-11j-/brno-zpravy.aspx?c=A110901_1644026_brno-zpravy_bor ). když si člověk uvědomí, že se takle zcela zbytečně vyhodí přes 30 mil CZK. Co by se za ty peníze dalo udělat, třeba humanizace cca 25 vagónů nebo že je to cca 3/4 ceny nového vagónu... pak se není čemu divit, že nejsou na nic peníze..
Registrierter Benutzer Sim 
04.09.2011 (22:15)  
Hawkey > A druhý extrém, za 125 mega pořídíš max. 5 nových vozů, ale spíš sotva tři a teď se rozhodni, co je lepší volba, trošku zlepšít 100 vozů nebo pořízení 3 -5 ks nových vozů? Co se projeví více v rámci celé sítě?

Nejvic se projevi, kdyz se na interier nesahne a zvenku se to prematla na modro ;-) toho si vsimnou vsichni. PR oddeleni si muze mnout ruce, jak se zlepsuje pohled verejnosti na CD, bo ti, co do vlaku nesednou, to zbasti i s navijakem a povazuji ty vozy za nove. A muzeme si v klidu odskrtnout dalsi kolonku a dostat za to premie. Co na tom, ze cestujici z toho nic nema (krome toho, ze ted nepozna ty nejhumusnejsi vozy na prvni pohled, pokud se naucil rady od sebe rozeznavat), ale to preci neni ucel, cestujici nas nezivi, tak o co jde!
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
04.09.2011 (14:54)  
Bel: Myslím, že zrovna šotouši kterými tu tak velkolepě ze svého "modrého" nebe pohrdáte by leccos pochopili...

No tak o tom si dovolím velice silně pochybovat, šotouši mají svoji pravdu a jsou neomylní a v případě, že jsou kladeny rozumné a věcné argumenty, které vyvrací jejich doměnku, jsou tyto argumenty ignorovány. Mimochodem, nesedím na žádném mordém mráčku :)

Ale prezentovat modernizaci čtyřicet let starých vozů takřka jako železniční událost století mi přijde poněkud trapné.

Tak to s Tebou plně souhlasím, celá humnanizace starých vozů je z nouze cnost a měla přijít už před cca 10 - 15 lety. Pokud se tyto vozy budou uvádět jako humanizované, OK, ale určitě bych to nenazýval výraznou modernizací a nedělal z toho svátek na železnici a je to úplně stejné jako s Regionovou, pokud to někdo deklaruje jako modernizace 810, pak celkem OK, řeší to ty nejvetší průšvihy 810 (sedadla, okna, wc), ale tvrdit o tom, že je to nový motorák, to je úlet..

Možná, kdyby v té zprávě zazněly všechny argumenty proč je taková akce nutná a důvody proč nelze naráz investovat do nových vozů

Tak ony nejsou třeba všechny argumenty, chce to jen trošku seslého rozumu a přemýšlet. Tady za cca 125 mil CZK opravíš 100 vozů na nějakou úroveň, neříkám, že by to byla nějaká pecka, o který by jsi psal domů, ale taky to není žádný průser, prostě neurazí, ale ani nenadchne a fakt je ten, že pokud by se modernizace vzala z gruntu, tj. nové sedadla, klimatizace, vakuové WC, CZE, zásuvky atd.), dostal by jsi se s cenou úplně někam jinam..

A druhý extrém, za 125 mega pořídíš max. 5 nových vozů, ale spíš sotva tři a teď se rozhodni, co je lepší volba, trošku zlepšít 100 vozů nebo pořízení 3 -5 ks nových vozů? Co se projeví více v rámci celé sítě?
Registrierter Benutzer Bel  mail  
02.09.2011 (9:07)  
Mýlíte se pane Hawkey. Myslím, že zrovna šotouši kterými tu tak velkolepě ze svého "modrého" nebe pohrdáte by leccos pochopili... Ale prezentovat modernizaci čtyřicet let starých vozů takřka jako železniční událost století mi přijde poněkud trapné. Možná, kdyby v té zprávě zazněly všechny argumenty proč je taková akce nutná a důvody proč nelze naráz investovat do nových vozů... Jenže to by taky České dráhy nesměly dvacet let v poměrném klidu hnít. Konečně teď mají druhého generálního ředitele, který se snaží posunout firmu směrem k normálnímu fungování. Větší škoda je toho prvního (E.Šíp), který by zřejmě dokázal posun ke kterému za dvacet let stejně došlo provést v řádech několika roků...
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko