..: Aktuálně: V Praze-Libni se srazily dva vlaky :..

471.003 po střetu se 742 v žst. Praha-Libeň, foto: Drážní inspekcePraha — (aktualizováno 24. srpna 8.30) — V úterý 23. srpna ve 21.47 se v železniční stanici Praha-Libeň asi 300 metrů od nástupišť střetly dva vlaky. Jednalo se o osobní vlak Os 9326 dopravce České dráhy vedený elektrickou jednotkou 471.003, a posunující lokomotivu 742.330 dopravce ČD Cargo, která ihned po srážce začala hořet. Dle předběžných informací byli zraněni čtyři lidé – strojvedoucí ČDC, dva cestující v osobním vlaku a jeden další zaměstnanec drah. Provoz na trati byl zastaven až do ranních hodin, všechny vlaky dálkové dopravy byly vedeny odklonem přes Nymburk (mimo žst. Praha-Libeň). V současné době tudy již některé vlaky omezeně jezdí. Osobní vlaky jsou pak stále vedeny mimo Masarykovo nádraží odklonem po trase Praha hl.n. - Praha-Vršovice - Praha-Běchovice (- Kolín) a naopak. Cestující mohou využít jako náhradní dopravu pražskou MHD. Od 23.45 byla navíc zavedena v omezeném rozsahu náhradní doprava ČD z Libně do Běchovic. Vlaky v současné době nabírají asi desetiminutová zpoždění, odklízení následků potrvá minimálně do středečního odpoledne. Příčinu nehody zatím vyšetřuje Drážní inspekce, na místě zasahují jednotky Integrovaného záchranného systému.

Zdroje: ČD - omezení provozu, iDnes.cz, ČT24, Drážní inspekce


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.8.2011 (23:34)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
28.08.2011 (22:49)  
Pavel Z.: pokud je to opravdu tak, pak je celková reálná škoda asi desetkrát větší, než psali v novinách.
27.08.2011 (17:17)  
SYN: Opakuji jen pro jistotu že škoda se nevztahuje k pořizovací hodnotě ale k "uvedení do stavu jako byl před poškozením".

...což v případě 471 003 už nepůjde...
registrovaný uživatel SYN 
27.08.2011 (14:56)  
Jonáš: Někteří lidé prostě nechápou...
Dr. železo: Podle Vás asi když někdo rozstřelí účetně dávno odepsaného veterána tak mu nemusí zaplatit ani korunu že??
Prostě vemte jako fakt že pokud měl někdo pojízdnou lokomotivu a vy mu z ní uděláte nepojízdnou, tak prostě si ji vemte a uveďte ji do stavu ne horšího než byla předtím, a používejte na to co chcete a za kolik chcete, klidně si to udělejte doma "na koleně" "za pusu"...
Já vím že některé pojišťovny občas dělají kejkle s "zhodnocením" když se použijí nové náhradní díly při opravě, mimochodem při tom samozřejmě "jaksi" zapomínají zohlednit že vyklepaný a přelakovaný plech není ekvivalentní původnímu netknutému, mj. dřív zrezaví. Ovšem to je jejich chytristika, když je poškozený dá k soudu a vydrží tak to nemůže dopadnout jinak než že jeden z dvojice škůdce/jeho pojišťovna to doplatí, protože to že nemají k dispozici přesně stejné díly (akorát stejně opotřebované) jako měl poškozený v okamžiku nehody je jejich problém, nemůžou ho přehodit na poškozeného.

Opakuji jen pro jistotu že škoda se nevztahuje k pořizovací hodnotě ale k "uvedení do stavu jako byl před poškozením".
25.08.2011 (17:51)  
No pokud to berete jako škodu čistě účetní, limitovanou nějakou papírovou evidenční hodnotou. Ale na tu to "nejezdí" .. v případě totální likvidace to pro provozovatele může znamenat neodvratnej výdaj v hodnotě pořízení nového srovnatelného vozidla, byť by si tim účetně "polepšil". Mašiny se taky průběžně opravujou, rekonstruujou a vyměňujou podstatný uzly, takže to s tou tratí je dost srovnatelný .. tam se taky měnil jen vršek a náspy i pozemky zůstaly "v odepsaný hodnotě" ;-)

Ale vynechme extrémy, reálná škoda pro provozovatele je prostě zhruba rovna nákladům na uvedení poškozených věcí do provozuschopného stavu, ne horšího než byl ten před karambolem. Když vám pojišťovna á konto amortizace za tu stopětku dá třeba jen pět tisíc, pudete si za to taky koupit nejvejš bicykl, pokud si výrazně nepřiplatíte.
25.08.2011 (16:59)  
Sice nejsem odborník nebo expert, ale..

Jonáš & SYN: Tak vzhledem k tomu, že trať přes libeňské nádraží je relativně nově položená (co já vím, tak rekonstrukce průběžně probíhá dosud a začala tuším před cca 2lety) a že se tedy jedná o zcela jiné a nové koleje, pražce, elektronické zabezpečení, atd. apod. a nikoli tedy o trať z roku 1845, tudíž na tomto novém zařízení skutečně může vzniknout škoda za 2mil. Kč. Kdežto lokomotiva je movitý majetek podléhající stártnutí, opotřebení, ale i technickému vývoji vůbec (resp. tedy technickému zastarávání) a proto asi dost dobře na něm nelze vyčíslovat škody v cenách době jeho pořízení. Podobně jako u automobilů... Pokud by dnes došlo k nehodě s vozem Škoda 120L, jehož pořizovací cena byla v roce 1985 např. 65.000kč, asi sotva by šla na něm uvést škoda třeba 50.000kč... I kdyby měl motor po generálce, nové pneu, apod.
registrovaný uživatel SYN 
25.08.2011 (15:33)  
dr.železo: řekl bych že celkem jednoduše, bývá zvykem škodu spočítat jako sumu nákladů které bude nutno vynaložit na uvedení věcí do původního stavu (před nehodou). Obvykle to není úplně přesně možné (nějaké díly se vymění a budou tedy lepší než byly předtím (neopotřebované), některé budou třeba jen narovnané, přebroušené a přelakované (a tedy horší než předtím)) ale plus mínus autobus to jde.

Může Vás klidně zarážet že účetní hodnota už je dávnomnohem menší než indikovaná škoda, to je ale vcelku irelevantní, leda by měl ten kdo za škodu ručí (pachatel nebo jeho pojišťovna) šanci někde takovou stejnou lokomotivu koupit jako náhradní... což bych se ovšem docela divil. Pokud to jakžtakž jezdí a má to papíry v pořádku tak nevěřím že by to někdo za 5M prodal...
25.08.2011 (14:35)  
dr.zelezo: a jak mohla vzniknout škoda dva miliony na trati, která je tam už od roku 1845, to vám divný nepřijde?
registrovaný uživatel Petrr 
25.08.2011 (13:19)  
Omlouvám se za OT, ale kdo by si chtěl vyfotit "Jančuru" cestou z Opavy do Kolína, zde je zpráva s odkazem na jízdní řád:
http://ekonomika.idnes.cz/ceske-koleje-zezloutly-jancuruv-vlak-poprve-vyjel-f8u-/ekonomika.aspx?c=A110824_195055_ekonomika_abr
25.08.2011 (10:03)  
Včera jsem zde byl kolem 18té hodiny. Na místě byla stále 471 a 742, nehodový vlak z České Třebové byl samozřejmě také v Libni, opravovaly se koleje a vlaky byly 30 metrů za nástupištěm. Provoz není omezen, jen se nejezdí na dfruhé nástupiště. Nejspíše to bude vina fíry z 742, sloužil jako záloha a 471 měla volno, dle slov drážních kolegů.
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
25.08.2011 (7:22)  
Pánové, z některých komentů mám pocit že automaticky vidíte viníka sedíc za kontrolerem posunky...proč? Nechte to na vyšetřovatelích, myslím,, že nebude těžké zjistit kdo udělal chybu a věřte, že ho to mrzí a neudělal ji naschvál, jsme bohužel jen a jen chybující lidé, ne stroje. Pokud se tam jezdilo na PN nic to na věci nemění, snad jen to že měli být zůčastnění ještě více na pozoru. V každém případě pokud já vidím přivolávačku, mám oči a všechny smysly na doraz a hlídám nejenom své vexly ale i vše co se hne dokola...prostě mám oči i jak se říká i v prde...Zraněným přeji rychlé zmátoření a hezké sestřičky...
Zel.am
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko