..: Za železničním neštěstím v Polsku byla vysoká rychlost :..

PKP EU07, foto: Karel Syrůček Łódź(Doplněno) Důvodem pátečního vykolejení expresu u polské obce Baby, při němž zahynul jeden cestující a dalších 84 bylo zraněno, byla podle vyšetřovatelů příliš vysoká rychlost soupravy. Vlak TLK 14101 z Varšavy do Katovic podle záznamu z tachografu lokomotivy vjel do odbočky rychlostí 118 km/h, přičemž v současnosti je v daném místě traťová rychlost omezena na čtyřicítku. Z nehody už byl obviněn strojvedoucí, který teď bude čelit trestnímu stíhání. V okolních nemocnicích mezitím zůstává 22 osob, jež při vykolejení utrpěly těžší zranění. Provoz v úseku Koluszki - Częstochowa by měl být zcela obnoven v neděli večer po dokončení oprav trakčního vedení.

K vykolejení došlo v pátek v 16.15 u obce Baby nedaleko polského města Łódź. Expres dopravce PKP Intercity, který směřoval z Varšavy do Katovic, vezl ve čtyřvozové soupravě 280 cestujících. Nehoda následovala po přejetí výhybky vysokou rychlostí, načež kola vlaku vypadla z koleje a pokračovala v jízdě po pražcích. První vůz soupravy se poté převrátil na bok, lokomotiva EP07 a zbylé vagony zůstaly zpříčeny na trati. Testy na místě prokázaly, že obviněný strojvedoucí v době nehody nebyl pod vlivem alkoholu. Neštěstí na celý víkend ochromilo páteřní trať č. 100. Dálkové vlaky jezdí v průběhu víkendu odklonem přes stanice Łódź Widzew, Zduńską Wola a Siemkowice, zatímco v úseku Częstochowa - Baby byla zavedena kyvadlová doprava náhradní soupravou.

Zdroj: TVP, TVN24


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 14.8.2011 (18:26)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Polsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
15.08.2011 (19:52)  
Tripolis:
V pravém dolním rohu mapy je napsáno: poslední aktualizace: 11. 11. 2010
Já mám za to, že trať Kadaň - KV byla při rekonstrukci ošizena a přenos návěstí na hnací vozidlo tam prostě není. Že jsou tam nová návěstidla, to ještě nic neznamená.
Dotaz na odborníky: LVZ se zřizuje pouze jako součást autobloku, nebo může fungovat i na jiném traťovém zab. zař.?
15.08.2011 (17:51)  
ad Joska Holibajda: Nic ve zlém, ale ten odkaz na mapu kde jsou vyznačeny tratě s body pro AVV je poněkud staršího data. Když se podívám na stanici Kadaň - Prunéřov až Chodov tak se dočtu, že tento úsek není vybaven ani VZ, což není pravda neboť v daném úseku jsou již nová návěstidla AŽD, která se dosazovala při elektrifikaci úseku Kadaň Prunéřov - Karlovy Vary a VZ kód se tam přenáší.
15.08.2011 (16:10)  
SYN: tak si celkem vzpomínám že tam AVV bylo zapnuté, a tuším nehodě nijak nezabránilo??
V UL-jihu AVV není nainstalováno:
http://www.szdc.cz/soubory/prohlaseni-o-draze/11-12/m09.pdf

Na ty ostatní nehody jsem si nějak nevzpomněl. Měly by být důvodem pro vyšší zabezpečení. Dokud nebudeme mít ETCS, tak alespoň do toho AVV by se mohlo investovat.
registrovaný užívateľ JOHNZ 
15.08.2011 (15:59)  
SYN: Nie som si istý, či je Ú.n.L.h.n. vybavené MIBmi ...

Aleš Liesk.: O príspevok pod tým to kolega diskutujúci nazval rádiový autoblok, tak som vychádzal stamodtiaľ ;) A na tom, že radioblok v jeho aktuálnej podobe nie je nič iné, než automatizovaná D3, sa snáď zhodneme ... (alebo to snáď aj vie automaticky vydávať súhlas k pohybu na povel od ESY? nikde som sa o tom nedočítal ...)
registrovaný užívateľ SYN 
15.08.2011 (12:53)  
Joska Holibajda: Tak jelikož jsem se předevčírem prolouskal závěrečnou zprávou z toho Ústí tak si celkem vzpomínám že tam AVV bylo zapnuté, a tuším nehodě nijak nezabránilo?? Jinak nepopírám jeho užitečnost, to abychom si rozumněli...
15.08.2011 (9:24)  
Johnz> "RaB" není zkratka "Radiový automatický blok", ale jen "Radiový blok". Což dle mého odpovídá pravdě. Blok to je (podobně jako Báboblok :-) a běhá to po rádiu.

Honza: nemáte zcela tak pravdu. Rychlostní návěstní soustava byla sice zavedena v roce 1960, ale i předchozí Návěstní předpisy uměly na světelných návěstidlech návěstit rychlosti vyšší než 40 km/h. Používaly se k tomu indikátory s číslicí (tj. "vše už tu jednou bylo" :-)) a rychlost se zobrazovala pouze na předvěsti, příp. předchozím hlavním návěstidle, společně s předvěstním znakem "pomalu" (zelené a žluté světlo). Na příslušném hlavním návěstidle pak byla návěst "vjezd odbočkou" (dvě žlutá světla) či "průjezd odbočkou" (dvě zelená světla).

JoskaH. V poslední době si z nehod na hlavních tratích vybavuju Studénku a Vraňany.
Vaňov, Vranovice, Káranice, Paskov ... nic? Tam všude šlo o nerespektování návěsti Stůj či omezené rychlosti.
15.08.2011 (7:44)  
SYN: no ale stejně nejhorší nehody byly na hlavních tratích kde by stejně neměl být nasazen...
V poslední době si z nehod na hlavních tratích vybavuju Studénku a Vraňany. Ani v jednom z těchto případů by nepomohl žádný zabezpečovač.
A jsou situace, kdy asi nepomůže ani nejvymakanější verze ETCS. V Olomouci narazil posunový díl zboku do nákladního vlaku. Nebo se pletu a ETCS dokáže ohlídat i pohyb posunových dílů?
Ještě se zmíním o mém oblíbeném AVV :-) To je taky systém, který dokáže zabránit jízdě nepřiměřenou rychlostí. A ani po zavedení ETCS nebude na škodu ho používat. Kromě "zabezpečení" umí i šetřit energii a usnadňovat práci strojvedoucímu.
registrovaný užívateľ JOHNZ 
15.08.2011 (3:49)  
Ešte teda je dlžné podotknúť, že SHP (poľský VZ) je vlastne len vykastrované INDUSI, ktoré
a) na mašinu neprenáša absolútne nič (vlastne len hovorí "ha bude návestidlo, čum čo je na ňom!")
b) nie je technicky bezpečné ale len spoľahlivé (a pri krádeži magnetu nebezpečné)

Takže ak v porovnaní s LZB alebo ETCS náš LS pohŕdavo (ale právom) nazveme ukazovátkom, SHP zaslúži azda len označenie znebezpečňovač ... takže je navyše kľudne možné, že ono SHP nepípalo, bo ho niekto odniesol do zberu ...
registrovaný užívateľ Honza  mail  
15.08.2011 (2:26)  
Tak někdy do 60. let se návěstil směr a výhybky se projížděly do odbočky vždy 40 km/h a od 60. let se návěstí rychlost, nikoliv směr.
registrovaný užívateľ JOHNZ 
14.08.2011 (22:00)  
SYN: štandardy sa stále vyvíjajú a napríklad taurus a v63 ktoré robili skúšky etcs na slovensku museli absolvovať softwarový update ... Štandardy pre l2 sú v jednotlivých verziách dokonca spätne nekompatibilné ...

rab nie je úplne dobré označenie, nie je to autoblok, ale akási automatizovaná d3 ... Lc nikdy nebolo určené na zmiešané trate, tak ako nie je radioblok.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko