Łódź — (Doplněno) Důvodem pátečního vykolejení expresu u polské obce Baby, při němž zahynul jeden cestující a dalších 84 bylo zraněno, byla podle vyšetřovatelů příliš vysoká rychlost soupravy. Vlak TLK 14101 z Varšavy do Katovic podle záznamu z tachografu lokomotivy vjel do odbočky rychlostí 118 km/h, přičemž v současnosti je v daném místě traťová rychlost omezena na čtyřicítku. Z nehody už byl obviněn strojvedoucí, který teď bude čelit trestnímu stíhání. V okolních nemocnicích mezitím zůstává 22 osob, jež při vykolejení utrpěly těžší zranění. Provoz v úseku Koluszki - Częstochowa by měl být zcela obnoven v neděli večer po dokončení oprav trakčního vedení.
K vykolejení došlo v pátek v 16.15 u obce Baby nedaleko polského města Łódź. Expres dopravce PKP Intercity, který směřoval z Varšavy do Katovic, vezl ve čtyřvozové soupravě 280 cestujících. Nehoda následovala po přejetí výhybky vysokou rychlostí, načež kola vlaku vypadla z koleje a pokračovala v jízdě po pražcích. První vůz soupravy se poté převrátil na bok, lokomotiva EP07 a zbylé vagony zůstaly zpříčeny na trati. Testy na místě prokázaly, že obviněný strojvedoucí v době nehody nebyl pod vlivem alkoholu. Neštěstí na celý víkend ochromilo páteřní trať č. 100. Dálkové vlaky jezdí v průběhu víkendu odklonem přes stanice Łódź Widzew, Zduńską Wola a Siemkowice, zatímco v úseku Częstochowa - Baby byla zavedena kyvadlová doprava náhradní soupravou.
...Nehoda následovala po přejetí výhybky vysokou rychlostí, načež kola vlaku vypadla z koleje...
Okrem toho pred výhybkami na zhlaví má byť návestidlo, ktoré môže obmedziť rýchlosť jazdy po výhybkách na zhlaví.
Sim: v septembri 2007 americké ministerstvo obrany vyhlásilo, že nové satelity (blok 2F a novšie) v rámci GPS už nebudú schopné prejsť do režimu Selective Availability, čiže regionálne obmedzenej presnosti v civilnom pásme. Napriek tomu by Galileo v komerčnom pásme mal byť ešte presnejší, i keď bude nutné nejako vyriešiť poplatky za využívanie.
Traťovou či staniční kolej si to určuje samo, pokud k tomu má dostatek informací z jiných vstupů (konkrétně z návěstních znaků, ovšem většinou též zadávaných strojvedoucím - na "volno" na vjezdu to asi nebude někam do kopřiv, ale rovně; výjimky jsou podchyceny v datech). Pokud se to z návěstního znaku jednoznačně odvodit nedá, nastupuje pán majster, kterému se namalují tlačítka, kam by to mohlo být (pěkně seřazená na displeji tak, aby odpovídala výhledu ven z okna, takoví blbci, abychom namalovali tlačítka od jedničky vzestupně nejsme :-)) a pán majster laskavě jedno z nich zmačkne.
Pokud to náhodou potká magnety (např. Šumperk), tak se začne orientovat podle nich, jsou přeci jen přesnější.
Umístění magnetů není nijak vázáno na polohu čehokoliv, u návěstidel jsou z ryze praktických důvodů, neb při údržbě se tam stejně něco dělá (jsou tam styková trafa a kabely, které se musí nějak "ošetřit"). Jediný požadavek byl umístit magnety 50 m od definičních magnetů SŽDC, aby si jejich měřicí vůz omylem nenačetl naše magnety.
Pokud u LS strojvedoucí obsluhuje tlačítko bdělost při signalizaci návěsti omezující rychlost nebo dokonce zakazující jízdu s tím že VZ mu nijak nezabrání jednat v rozporu s návěštěním jedná se pořád jen o vymakanější živák. Značně to degraduje bezpečnostní rovinu systému LS i když i tak mu nezanedbatelný přínos bezpečnosti upřít nelze.
Staci si vzpomenout, co amici udelali pri relativne nedavne navsteve Obamy. Ze maji smulu turiste hledajici svuj hotel marne o nekolik (desitek) kilometru dal, to se mi sice nelibi, ale jeste se to da skousnout. Ale aby to znamenalo, ze se u nas po dobu "vypadku" (nebo zavedeni umyslne chyby, rikejme tomu jak chceme) jezdilo "na oko" jako ted, to uz mi akceptovatelny neprijde.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.