..: Talgo dorazilo do Uzbekistánu, Rusko bude následovat :..

Talgo_RUS, foto: ??; www.parovoz.com Taškent — První ze dvou jednotek Talgo 250, pojmenovaných Afrosiyob, dorazila 22. července do uzbeckého hlavního města Taškentu. Stalo se tak rok a půl od podepsání kontraktu v hodnotě 38 milionů eur, přičemž polovinu financuje dopravce Uzbekistan Temir Yollari z vlastních zdrojů, zbytek pak jde ze státního fondu pro rozvoj. Druhá jednotka bude dodána v průběhu letošního září. Komfort dosahuje západoevropského standardu, cestující tedy nebudou ochuzeni o prémiovou (VIP), první ani ekonomickou třídu - součet míst dává číslo 257. Jedním z osmi vozů je pak dle dobrých mravů vůz jídelní. Obě jednotky budou zajišťovat expresní spojení Taškentu s 344 km vzdáleným Samarkandem a podle dopravce by jízdní doba neměla přesáhnout dvě hodiny. Z tohoto důvodu prochází část trati dodatečným zdvoukolejněním a rekonstrukcí na vyšší traťovou rychlost.

Pozadu nezůstane Rusko

Trend, zahájený před několika lety nákupem jednotek Velaro od Siemensu, pokračuje u RŽD i ve druhé dekádě jedenadvacátého století. Tentokrát je předmětem obchodu sedm španělských jednotek Talgo objednaných na základě dobrých výsledků loňských testů jednotky Talgo 250 v okolí Moskvy. Tři soupravy budou vybaveny podvozky s možností změny rozchodu za jízdy a přirozeným naklápěním souprav. Ty jsou určeny pro rameno Moskva – Berlín, s předpokládanou jízdní dobou 18 hodin (namísto původních 27). Zařízení pro změnu rozchodu bude umístěno na hranici s Polskem. Zbylé čtyři jednotky jsou pak s pevným rozchodem 1520 mm, určené pro rameno Moskva – Kyjev, s předpokládanou jízdní dobou 7 hodin (původně 13). Všech sedm souprav nabídne vozy s místy k sezení i vozy spací. Součástí bilaterální dohody je i zařízení na změnu rozchodu, vyráběná rovněž společností Talgo, jakož i zajištění servisu na 15 let pro soupravy i nutnou infrastrukturu. Celková hodnota kontraktu je 100 milionů eur.

Animace zařízení pro změnu rozchodu

Zdroj: UŽ Daily, Spanish Railway News, Railway Gazette International, Talgo


Martin Grill Poslat mail autorovi | 25.7.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Španělsko Rusko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
07.08.2011 (0:00)  
Mimochodem španělské konsorcium včetně Talga vyhrálo i soutěž pro vybudování 450 km VRT mezi Mekkou a Medinou a dodání 33 vlaků na bázi S-112.
viz: http://www.railway20.net/2011/07/spanish-consortium-wins-saudi-arabia-high-speed-deal/
registrovaný uživatel M 
26.07.2011 (12:04)  
Ad Praha-Moskva. Nechapu, proc operujete s poctem vagonu na Vltave. Snad by ten vlak mel taky nejaky zastavky a Vltava neni jedinym vlakem, ktery nekde na teto trase (ne nutne cele) jezdi. Podobnou logikou muzeme rict, ze je skoro zbytecna i trat Hamburg-Wien, protoze tam prece jezdi denne jenom jeden vlak a ma pouhych devet vagonu...
25.07.2011 (20:31)  
Juraj Kováč: Pěkné doplňující videa. Zuřivě gestikulující pán technik v posledním videu je úsměvný. Rychlost jízdy elek. soupravy je celkem velká, tipnul bych si okolo 15 km/h.
registrovaný uživatel junkrs 
25.07.2011 (20:28)  
Busman:
...Tak se snad Talg v místní fotogalerii dočkáme, někde u Bezpráví...
No, tak zrovna tam by ty "talgo-vozy" měly určitě výborné chodové vlastnosti :-)
registrovaný uživatel Busman 
25.07.2011 (17:59)  
To zařízení je taky, teď nevím přesně, v Trakiszki nebo v Mockavě, někdy počátkem tisíciletí jsem přes něj jel nočním expresem Balti z Warszawy do Vilniusu - než z něj udělali IC bus.

Vltava budnoucnost má - jednou týdně vedená Talgem, stejně jako Nice. Tyhle dlouhé relace vlakem (bez VRT) budou pro boháče, výstředníky a železniční fajnšmekry, letadlem dneska lítá plebs, co nemá čas nebo prachy;-)

Tak se snad Talg v místní fotogalerii dočkáme, někde u Bezpráví.
25.07.2011 (17:10)  
kobro: Přesně tak. Namátkou si před pěti lety pamatuji jak Vltava i bývalá Dukla dojížděly do Moskvy celkem pravidelně s 15-20 vozíky. Letos už to bývalo kolem 10 vz. maximálně. Navíc pro Čecha - nedobrodruha nemá cesta vlakem smysl. Při připočtení nákladů za běloruské tranzitní vízum nemá vlak žádné plus... Letadlo je levnější, rychlejší a pohodlnější.
25.07.2011 (16:16)  
V Španielsku som v tomto zmenu rozchodu párkrát zažil, ale vždy to bolo maximálne plynulé - a to Talgo 250 nejazdia cez cambiadores zase tak pomaly. Pri cestách po tme si bolo ťažké vôbec všimnúť, že cez to práve prechádzame (hlavne keď človek kuká na film).

Kto to chce vidieť...
http://www.youtube.com/watch?v=ZiH4kt14yGw
http://www.youtube.com/watch?v=zc4Tw3nKJj4
http://www.youtube.com/watch?v=KiSo8FW9eR0
A kto vládnete francúzštinou, tu je celkom elegantný systém od Talga popísaný celkom podrobne:
http://www.youtube.com/watch?v=8c7ehHel2z8
registrovaný uživatel kobros 
25.07.2011 (16:06)  
ad Etienne: jestli ono to s tou frekvenci mazi Prahou a Moskvou nebude i odpovedi na otazku, jak dopadne nasazeni Talga mezi Moskvou a Berlinem. Aby to melo smysl, musela by se tam udelat skutecna VRT v cele delce. Jinak neni moc duvod neletet letadlem. Zvlaste, kdyz uz existuji i na relacich Evropa - Moskva nizkonakladove aerolinky. Ony jsou totiz zasadnim duvodem poklesu vyuziti Vltavy. Rusove se uz naucili letat.
registrovaný uživatel Etienne  mail  
25.07.2011 (15:01)  
Dle mých zkušeností ze Španělska se tato zařízení projíždí velmi pomalou rychlostí asi 5 km/h, přičemž posun se může provádět samospádem (a na "druhé" straně již čeká lokomotiva jiného rozchodu). Celé je to v řádu minut. Palíšek: vzhledem k frekvenci do Prahy, která v současnosti nevystačí ani na jeden rychlík, bych to pokládal za sci-fi.
25.07.2011 (14:55)  
Neměla být ta ruská Talga původně určena i pro trasu Moskva - Praha?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko