Chotěboř — Po nasazení revitalizovaných patrových vozů a plánované dodávce nových motorových vozů od firmy Stadler pokračuje největší český dopravce v snahách o zvyšování kvality cestování vlakem na Vysočině. České dráhy se tentokrát soustředí na železniční stanice, přičemž první z nich – kompletně opravené nádraží v Chotěboři – bylo slavnostně otevřeno již 24. června. Ačkoliv právě chotěbořské nádraží přitáhlo letos nejvíce pozornosti, zčásti také díky zvláštním parním vlakům z Havlíčkova Brodu a probíhajícím slavnostem 680 let města Chotěboř a 140 let železnice v Chotěboři, není zdaleka jedinou stanicí na Vysočině, která letos cestujícím nabídne zlepšení úrovně služeb – již nyní probíhají práce také na třech dalších nádražích v kraji.
Budova chotěbořského nádraží prošla rozsáhlou rekonstrukcí, která zahrnovala výstavbu nové čekárny, toalet či nového přístřešku na nástupišti před výpravní budovou. Stanice byla také vybavena novým akustickým informačním systémem, bezbariérovým přístupem a vyvýšeným nástupištěm pro snazší nástup nejen osob se sníženou pohyblivostí. Vedle výpravní budovy byl navíc vystavěn nový autobusový terminál.
Dílčích úprav se následně dočkalo nádraží v Havlíčkově Brodě, kde proběhla demolice starých nevyužívaných pokladen uprostřed odbavovací haly. Nové pokladny, trafika a rekonstruovaná sociální zařízení se nyní nacházejí v opravené části odbavovací haly, která navíc získala více prostoru díky zrušení části podchodu. Příznačně k probíhajícím změnám hostil Havlíčkův Brod začátkem léta výstavu s názvem Železnice včera, dnes a zítra.
Dalším nádražím na Vysočině, které právě podstupuje rekonstrukci, je Žďár nad Sázavou, kde práce začaly již v únoru 2011. V současné době se provádí úpravy na střeše a fasádě budovy, která již dostala nová okna. V hale pak vznikne nové ČD Centrum a také čekárna. Správa železniční dopravní cesty, která je investorem stavby, by na podzim měla začít také s rekonstrukcí podchodu, osvětlení a kabelových vedení v areálu. Probíhající změny jsou pozitivní zprávou pro žďárské nádraží, o které ještě v roce 2007 možní partneři neměli zájem. Nynější rekonstrukce je přitom důležitá i pro samotné město kvůli chystanému šampionátu v biatlonu. Posledním z probíhajících stavebních projektů je nádraží v Novém Městě na Moravě, kde již probíhají práce na fasádě a místní nádražní budova se rovněž dočká nové střechy, odbavovací haly a WC.
Zdroj: ČD, ŽelPage
1 2 | Zpráv na stránku: |
Já ano...staniční zabezpečovací zařízení.
Naopak se na "docasnem" (pricemz jednotka docasnosti je jeden "furt") stavenisti mezi budovou a kolejema objevila asi pred pul rokem provokativni cedule, ze tato stavba je kandidatem na nejake dotace. Tady vidim kamen urazu a souvislost - jakmile by byla stavba dokoncena, neslo by zadat o dotace, protoze by pominul duvod.
Ale tim, ze se bude nekolik let udrzovat rozestaveny stav a lidi budou nastvany bude "vule" k dokonceni stavby narustat a lidi casem otupi ... takze podpori "jakoukoliv" dostavbu, klidne drazsi, hlavne at uz je to hotovy a neleze se na stridacku bahnem a obihanim budovy pres parkoviste.
... bylo to jedno z prvnich nadrazi, kde se zacalo na 170 kopat - bohuzel to vypada, ze bude jako jedno z poslednich dokonceno. Jestli vubec.
Zřejmě je zde souvislost s dokočením viaduktu,,
... bylo to jedno z prvnich nadrazi, kde se zacalo na 170 kopat - bohuzel to vypada, ze bude jako jedno z poslednich dokonceno. Jestli vubec.
Nádražních budov? Pokud dnes (převážně) neslouží výkonu dopravní služby, viděl bych zde dominantně roli obce a ne dráhy v jakékoliv jejich podobě. Ideovou i finanční. Jistě, jiný pohled nastane, když "nádraží" odbavuje více dojíždějících, než místních.
Hezký příklad - Altenberg, hnedle za Cínovcem: Mohutnou budovu dráha vlasně bevyužívá, prostory předány, pronajaty. Odbavení vestujících prodejním automatem, čekárna ve formě a rozsahu autobusové zastávky. A stačí. Občerstvení a pod. je soukromé, dráha s tím již nemá co do činění. A technický stav dopravních zařízení na slušné úrovni DB.
No, to je ten posun v čase a logice. Mj., nádraží, versus nádražní budova.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.