..: První návrh jízdního řádu 2012 je právě připomínkován :..

Jízdní řád platný od 13. června 2010 Praha — Na stránkách většiny krajských úřadů, které jsou objednateli regionální dopravy v ČR, se již tradičně v uplynulých týdnech objevily první návrhy jízdních řádů pro rok 2012 s výzvou k odeslání připomínek. Ta má v každém kraji jiné termíny (v některých případech již v následujícím týdnu) a jiné podmínky, někde například očekávají připomínky výhradně prostřednictvím obcí, jinde i od občanů. Každopádně ve všech případech je třeba připomínky zaslat příslušnému krajskému úřadu, nikoliv dopravci. S výjimkou Pardubického kraje, kde jsme již informovali o připravovaných rozsáhlých strukturálních změnách v souvislosti se zavedením IDS IREDO, jsou změny v jiných krajích prozatím bez komentáře. Pokud jde o dálkovou dopravu, samo ministerstvo za sebe návrhy nepublikovalo, nicméně mnohé lze vyčíst právě z krajských úřadů. Žádný z dopravců ani správce infrastruktury ani letos návrhy v tomto stádiu příprav nezveřejnil. Nezbývá tedy než ještě jednou varovat — uvedené návrhy jsou podklady k jednání a od konečného jízdního řádu se mohou i výrazně lišit.

Zdroj: MDČR, kraje ČR


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 10.7.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
12.07.2011 (8:40)  
Frantisek a spol.: Zdá se mi, že se snažíte být maximálně principiální v tom, kde má zastavovat IC a EC a přitom jste trochu mimo realitu. V ČR žádná opravdu velká města nemáme (vyjma Prahy), takže teoreticky by IC nemělo existovat a EC zastavit v Praze a dále ve Vídni či Krakově. A nyní zpět do reality. Jelikož není neomezené množství vozů a peněz, musí se vycházet z toho, že ty města musí být obsloužena alespoň nějak. Pokud se jedná o Zábřeh, zaslouží si minimální obslužnost v současné míře (pokud někdo nevěří, stačí "vykouknout" z okénka). Pokud chce někdo "nadvlak", existuje zde na trase Praha-Ostrava SC. Tato koncepce mi přijde jako správná. 1 vlak, co obslouží větší města a zbytek obslouží další vlaky. Proč zavádět další rychlík navíc, když to prostě poberou IC/EC vlaky (pokud to někomu vadí, že jde o IC/EC, zažádejte o přemístění vlaků do kategorie R)? Proč některým z vás jde tolik o princip a nedokážete vůbec uvažovat o reálné situaci?
12.07.2011 (7:41)  
ekoter: Lepším spojením pro každého zřejmě nebylo myšleno lepší spojení pro celek. V případě pražského metra si to můžeme představit asi jako interval 15 minut vždy pro určitou skupinu lidí (dejme tomu z návazného autobusu jezdícího po 15 minutách), přičemž těch skupin je mnoho, každá stanice něco generuje. Ani metro neprojíždí méně frekventované stanice.

Pokud jde o návrh střídavého zastavování, s tím nelze absolutně souhlasit, protože tím prakticky zanikne spojení mezi oněmi střídanými zastávkami. Spíše by se mělo pracovat na celkovém zrychlení dopravy a změně konfigurace tratě tak, aby se vše stíhalo tak, jak je potřeba. Opět si lze představit obdobu v metru - střídavé zastavování například v Jinonicích a Stodůlkách.

Zastavování EC - a proč vůbec EC má zastavovat v Hranicích, Zábřehu a podobně? Nestačí rychlíky? Na ně pak navázat všechny "nižší" vlaky a vytvořit vzájemné přípoje, a EC/IC pojmout jako nadstavbu, na kterou nemusí těsně navazovat nic, protože je určena zejména pro dálkovou přepravu mezi velkými městy, a případný čas čekání na další spoj je možné využít k občerstvení. Rychlíků pak může jezdit více (v odpovídající kvalitě) a těchto dálkových spojů případně i méně. Neměly by suplovat to, co jinde chybí, stejně jako by rychlíky neměly zastupovat spěšné a zastávkové vlaky. Když už tedy ty kategorie vlaků máme.
registrovaný uživatel Kakov 
11.07.2011 (23:51)  
tarten:

Zákonné slevy v plné výši patří jistě jen na vlaky ZDO.

a toto Vaše přesvědčení pochází odkud?? kdysi jsem si nastudoval věstník MFCR, který zaváděl žákovské jízdné, a ten platil pro jakoukoliv vnitrostátní veřejnou dopravu...

pravda, jsme v ČR, takže se určitě najde způsob, jak to obejít, pan Jančura to kdysi obcházel tak, že stanovil cenu místenky na 20 Kč (celá jízdenka 80 Kč), a protože se z místenky sleva neposkytuje, byla najednou sleva úplně jiná, než měla být.....
11.07.2011 (23:02)  
Mimochodem, to kraj může - neseznámit obyvatele s návrhem jízdního řádu?
11.07.2011 (21:19)  
Vyšší počet obyvatel některého sídla nemůže být argumentem pro to, aby každý z těchto obyvatel měl lepší dopravní spojení než má obyvatel malé vsi.

Nevím, jestli to bylo myšleno ironicky, ale už si představuju v Praze metro jednou za 30 minut a k tomu soupravy dlouhé 1,5 km...
11.07.2011 (18:02)  
Je chyba na mém přijímači, že nejde stahovat návrhy z odkazů Ropidu, nebo vám to nejde taky. Ještě před týdnem jsem s tím neměl problémy.
11.07.2011 (17:27)  
Nemáte někdo odkaz na funkční návrh jízdního řádu v relaci Praha--Třebová--Brno? U Jihomoravského kraje mi to hází chybu PDF a Pardubický kraj tam má jen osobní a spěšné vlaky.
11.07.2011 (16:20)  
Spíš by mě zajímalo, jaká alternativa je pro trasu Hranice n.M. – Olomouc. Já to nechápu, protože tím částečně zabili i tu Suchdol a Studénku, kde ani po této změně nebudou všechny vlaky IC/EC stavět, a stejně tak i Vsetín a ValMez. Zůstane 6 expresů a 2 rychlíky z Valašska a flotila RegioJetu. :) Takhle konkurenci předat celý region zákazníků, to chce kumšt.
registrovaný uživatel tarten 
11.07.2011 (16:09)  
TV: Proto aby se studenti z Hranic co jedou do Ostravy nesrali do ECčka ale počkali si na rychlík z Brna.

Přitom existují i jiné možnosti. Například ve vlacích (doufejme že už brzy vždy skutečně) vyšší kvality by mohly platit některé slevy jen omezeně. Zákonné slevy v plné výši patří jistě jen na vlaky ZDO.
11.07.2011 (15:47)  
kramtrik: Může mi někdo vysvětlit, proč EC Praha (Praha-Varšava) zastavuje v Zábřehu a v Hranicích ne? Logika některých lidí nemá chybu...a to není jen jeden vlak...

Proto aby se studenti z Hranic co jedou do Ostravy nesrali do ECčka ale počkali si na rychlík z Brna. Bohužel to odnese i část lidu, která by jela na trase Pha - Hranice, bohužel díky zrušených příplatkům a "přece nepojedu v Rku když můžu za 10 minut v ECčku" se začíná se systémem vypouštění zastavování dálkových spojů. To už ale bylo avizováno párkrát a osobně s tím souhlasím.
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko