Praha — Na stránkách většiny krajských úřadů, které jsou objednateli regionální dopravy v ČR, se již tradičně v uplynulých týdnech objevily první návrhy jízdních řádů pro rok 2012 s výzvou k odeslání připomínek. Ta má v každém kraji jiné termíny (v některých případech již v následujícím týdnu) a jiné podmínky, někde například očekávají připomínky výhradně prostřednictvím obcí, jinde i od občanů. Každopádně ve všech případech je třeba připomínky zaslat příslušnému krajskému úřadu, nikoliv dopravci. S výjimkou Pardubického kraje, kde jsme již informovali o připravovaných rozsáhlých strukturálních změnách v souvislosti se zavedením IDS IREDO, jsou změny v jiných krajích prozatím bez komentáře. Pokud jde o dálkovou dopravu, samo ministerstvo za sebe návrhy nepublikovalo, nicméně mnohé lze vyčíst právě z krajských úřadů. Žádný z dopravců ani správce infrastruktury ani letos návrhy v tomto stádiu příprav nezveřejnil. Nezbývá tedy než ještě jednou varovat — uvedené návrhy jsou podklady k jednání a od konečného jízdního řádu se mohou i výrazně lišit.
- Jihočeský kraj - návrh nezveřejnil ani kraj, ani společnost JIKORD, oznámení o možnosti návrh připomínkovat nebylo nalezeno
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Královehradecký kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj a Praha - ROPID zveřejnil jen tratě zapojené do PID
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina - pouze formální oznámení (SŽDC návrhy jiným osobám neposkytne), sám kraj návrh nezveřejnil
- Zlínský kraj - návrh prozatím nezveřejnil, poslední aktualitou v oboru je zveřejnění loňského návrhu 19.7.2010
Zdroj: MDČR, kraje ČR
| 10.7.2011 (14:00)
Je termín splněn? Už ho někdo viděl?
Souhlasím s níže napsaným, zrušit platnost studenských slev na IC/EC (ovšem pouze za předpokladu adekvátního suplování R/Ex) nebo zavést zpět příplatky. Věřím že by naprosto stačilo 50 korun za využití spoje IC/EC. Ať si student, který si připlatí, klidně jede.
OK, chtěl jsem se ujistit, zda jste to nečetl v nejakem novějším předpisu, než věstník z roku 2004
Zdá se, že máte naprosto jinou představu o zastavovací politice než železnice. Např. německé dráhy se nestydí s ICE zastavovat v třicetitisícovém městě, šinkansen Kodama staví v průměru každých 30 km.
Místo těhle likvidačních kroků by víc měli podporovat protažení tratě z Vizovic směrem k Valaš. Polance a napojení na 280 ve směrech Vsetín a Slovensko. Pak by šly zavést v rámci integrovaného systému (který tady neexistuje) např. spěšné vlaky spojující celý kraj, tj. Rožnov - ValMez - Vsetín - Zlín - Otrokovice...Ale to ne, radši postavíme nějakou pěknou dálnici:)))
KK: a toto Vaše přesvědčení pochází odkud??
Popisuji své přesvědčení, ne stav. Proto píšu "patří jistě", ne "je".
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










