Praha — Nákladní dopravce ČD Cargo od začátku roku drží pozitivní trend výsledků hospodaření. Ještě v minulém roce hlásil ztrátu 418 milionů korun, letos hovoří naopak o zisku 242 milionů korun za prvních pět měsíců. Výsledek EBITDA (před započtením úroků, daní a odpisů) činil dokonce 0,8 mld. korun, z čehož 209 mil. korun poputuje na rezervní účet, který by měl krýt neočekávané negativní vlivy. Začátkem března navíc předseda představenstva ČD Cargo Jiří Vodička oznámil, že již nasmlouvané kontrakty pro tento rok činí úhrnem 11 mld. korun. ČD Cargo se navíc svým výkonem podílí na rantingovém hodnocení skupiny České dráhy, kdy ČD získala u agentury Moody's hodnocení Baa1 s negativním výhledem. Díky tomu mohou jak mateřský podnik, tak sesterské Cargo emitovat pro investory zajímavé dluhopisy. V případě Carga se očekává v roce 2011 celková emise za 2 až 3 mld. korun, která by znamenala 58% zadluženost podniku. Vodička si od dluhopisů slibuje změnu financování z krátkodobých úvěrových produktů na dlouhodobé řešení a možnost lépe financovat pořízení nové techniky. Správcem první miliardové emise bude Komerční banka.
Zdroj: ČD Cargo, ČTK/Finanční noviny
Co se týká účelu, na který si Cargo půjčuje, tak to jako autor netuším a nechtěl jsem to ani naznačit. Cargo samotné to okomentovalo velmi obecně.
Ad Vodička) Ano, valná hromada, tedy mateřské ČD, ho dnes odvolala.
Clanek: Vodička si od dluhopisů slibuje změnu financování z krátkodobých úvěrových produktů na dlouhodobé řešení a možnost lépe financovat pořízení nové techniky.
bartik09: A co v soucasny dobe cargu chybi?
M: mozna (opravdu mozna, jako jedna z moznosti) temi penezy zaplati stare dluhy
Podle meho soudu tady tato moznost do te doby jeste nezaznela a clanek si prinejmensim cast diskutujicich mohla vylozit tak, ze dluhopisy budou slouzit na ziskani penez pro budouci nakupy (za vyhodnejsich podminek nez dosud). Jestli ale vsem bylo jasne, ze se timto ani nic nakupovat nemusi, jenom se upravi "cena" jiz zakoupeneho, tak se vsem hluboce omlouvam a necht jsou ty me prispevky smazane, protoze jsou zbytecne
Tím tu splatnost natáhnou i u stávajícího majetku. Souhlasím, že nemusí všechno hned prohnat akvizicemi nových strojů, jak bývá ve státním sektoru zvykem, kdykoli je zrovna pár korun volných.
Samozrejme na tuhle variantu mohl JP pomyslet uz v clanku a protoze to bral jako samozrejme (nebo z jakehokoliv jineho duvodu) to napsal jen tak kratce, jak to napsal
Takovej peknej primer by mohla byt "nova" hypoteka behem trvani existujici hypoteky (treba po skonceni fixace). Nova hypoteka muze, ale bezpodminecne nutne nemusi znamenat nakup dalsi nemovitosti
Off-topic: Teď jsem na Novinkách četl zprávu, že předsedu představenstva ČDC odvolal ministr dopravy kvůli vysokým odměnám pro vedení firmy. Ví někdo něco víc (přeci jen Novinky.cz beru hodně s rezervou...)?
POkud vezmeme v úvahu obecně uznávaná zlatá pravidla finančního managementu, tak se přitom doporučuje, aby doba splatnosti pasiv co nejvíce odpovídala době životnosti aktiv, která jsou jimi financované. V tomhle ohledu jde tedy o racionální krok. Alternativou dluhopisů může být dlouhodobý úvěr od banky nebo od syndikátu bank či vklad kapitálu od vlastníka (ten ale nese vyšší náklady, než dluh).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.