..: ČD Cargo převzalo první modernizované lokomotivy řady 363.5 :..

Lokomotivy 363.5 na ŽZO Cerhenice, foto: Louis Armstrong České Budějovice — ČD Cargo dnes v Českých Budějovicích převzalo první dvě modernizované elektrické lokomotivy Škoda 71Em. Dvousystémové elektrické lokomotivy řady 363.5 vznikají v závodě Pars nova modernizací jednosystémových lokomotiv řady 163. Dodávka bude čítat třicet zrekonstruovaných strojů. V rámci modernizace původních stejnosměrných elektrických lokomotiv došlo k výměně elektrických a silových obvodů, úprav odpružení skříně, modernizaci stanoviště strojvedoucího, trakčních motorů měničů, dosazeny byly tlumiče vrtivých pohybů podvozků. Po modernizaci je také možné elektrodynamické brždění pro oba napájecí systémy, s návratem energie do sítě. Maximální rychlost zůstala na 120 km/h. Proti původní řadě došlo ke zvýšení hmotnosti stroje o 3 t a výkonu na 3,7 MW. Stroje budou nasazeny ve zkušebním provozu; poté budou moci zajíždět také mimo území ČR — na Slovensko a do Maďarska. Schválení v zahraničí je součástí dodavatelské smlouvy s výrobcem. Modernizací byla prodloužena životnost lokomotiv o dalších 20 let. Oficiální představení se uskuteční na veletrhu Czech Raildays 2011 v Ostravě, celá série bude uvedena do provozu během následujících čtyř let.

Zdroj: ČD Cargo, Škoda Transportation


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 24.5.2011 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
24.05.2011 (23:17)  
Na kolik to oné 363.5 nakonec přišlo v káčé? Jestli by náhodou nebylo levnější koupit novou lokomotivu (nejspíš teda ne v Plzni).
registrovaný uživatel Keprt 
24.05.2011 (23:07)  
Zlámalík: těch 30 strojů, zmiňovaných ve zprávě, odpovídá všem 30 peršanům, co dnes Cargo má. Otázkou samozřejmě je, jestli ta akce proběhne podle plánu a jestli si Cargo "nepořídí" někdy v budoucnu další peršany - až macecha obsadí své vlaky, kde dnes šudlá 163+3 vagony, něčím rozumnějším.
24.05.2011 (22:51)  
Ivo, ta poznámka o Diag Human je trochu mimo – a to proto, že ČD Cargo není v obchodním sporu. Škoda je v arbitráži s Bombardierem a Česká republika s Diag Human. Žádná z těchto firem nemá právo na majetek společnosti ČD Cargo. To by šlo asi jen v případě, že by ČD–C byla "s.p." nebo "s.o.", ale je to akciová společnost.
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
24.05.2011 (22:43)  
No, je to docela pozitivní zpráva. Akorát by mě zajímalo (coby laika a neznalce), jak je to s adhezními vlastnostmi, když max. rychlost je zachována, ale hmotnost loko se snížila o 3 tuny (ale zase se zvýšil výkon).
Ale jinak bych s nimi zajíždět do zahraničí nedoporučoval. Ani po předání do ČDC. Abychom o ně nepřišli pro změnu zase z iniciativy fy Diag Human, která právě (po vzoru Bombardieru) nechala zadržet ve Vídni 2 obrazy a plastiku z majetku českého státu (tedy Mor. galerie Brno). Vzhledem k tomu, že ČDC je asi v podstatě v majetku státu(???), tak by fa mohla postupně přijít o kdeco, protože těch 10 mld, které ten Diag po ČR chce, to představuje docela dost movitého majetku, který by bylo lze zabavit...
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
24.05.2011 (22:40)  
ES64F4 to sice není, ale buďme rádi aspoň za to. Poláci ty svoje superuniverzální rakve taky furt jen suší v Břeclavi :-)
Zůstanou Cargu ještě nějací peršani, nebo se vše předělá?
24.05.2011 (22:38)  
To prostřední světlo vypadá tak divně, jak je tam jen jedno svítidlo. To při té rekonstrukci to "okýnko" nemohli nějak zmenšit?
24.05.2011 (22:30)  
Krásný design :) Jen ta vpravo někde zavadila o větvičku :D
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko