..: ČD Cargo převzalo první modernizované lokomotivy řady 363.5 :..

Lokomotivy 363.5 na ŽZO Cerhenice, foto: Louis Armstrong České Budějovice — ČD Cargo dnes v Českých Budějovicích převzalo první dvě modernizované elektrické lokomotivy Škoda 71Em. Dvousystémové elektrické lokomotivy řady 363.5 vznikají v závodě Pars nova modernizací jednosystémových lokomotiv řady 163. Dodávka bude čítat třicet zrekonstruovaných strojů. V rámci modernizace původních stejnosměrných elektrických lokomotiv došlo k výměně elektrických a silových obvodů, úprav odpružení skříně, modernizaci stanoviště strojvedoucího, trakčních motorů měničů, dosazeny byly tlumiče vrtivých pohybů podvozků. Po modernizaci je také možné elektrodynamické brždění pro oba napájecí systémy, s návratem energie do sítě. Maximální rychlost zůstala na 120 km/h. Proti původní řadě došlo ke zvýšení hmotnosti stroje o 3 t a výkonu na 3,7 MW. Stroje budou nasazeny ve zkušebním provozu; poté budou moci zajíždět také mimo území ČR — na Slovensko a do Maďarska. Schválení v zahraničí je součástí dodavatelské smlouvy s výrobcem. Modernizací byla prodloužena životnost lokomotiv o dalších 20 let. Oficiální představení se uskuteční na veletrhu Czech Raildays 2011 v Ostravě, celá série bude uvedena do provozu během následujících čtyř let.

Zdroj: ČD Cargo, Škoda Transportation


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 24.5.2011 (22:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rorejs 
18.01.2012 (21:21)  
Zastánci cizích paskvilů na našich tratích tu neustále omílají finanční stránku a zdají se jim reko drahé.Takže bych rád něco podotknul.Reko mašiny mají prakticky nezměněnou mechanickou konstrukci - z toho vyplývá - zavedená údržba,vercajk,postupy atd atd.Nic nemusím měnit=ušetřím.Navíc se stávající řadou 363 budou mechnicky téměř shodné - rovná se opět unifikované zásoby ND a unifikovaná údržba = opět ušetřím, navíc je vše přehlednější a do budoucna i jednodužší pro(nedejbože)kanibalizaci z důvodu nedostatku ND.Pokud jsem podnikatel a ne sběratel, tak chci jednotnou flotilu strojů(jedno jestli mluvíme o loko nebo o soustruhu) a ne každý pes jiná ves.A výkonově ty 363.5 Cargu vzhledem ke stavu tratí a vozovému parku určitě na dalších 20-30let budou stačit, ta proč proboha kupovat cizí nové krámy?
05.12.2011 (19:12)  
Na dráze se likviduje všechno čeho je "moc", nemá to SAPové číslo (nikdo se neobtěžoval přidělit) nebo to "nesmí být skladem"...
U nás naposledy 400ks nových nepoužitých reflektorových žárovek. Rozbít a vysypat do kontejneru na sklo. Je to na denním pořádku, nevím že to tu ještě někoho překvapuje...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
01.06.2011 (17:34)  
Sim: takze z toho mi logicky plyne, ze vyziskane dily bud prodaji nekomu jinemu, nebo to vyhodi.

Takže ještě jednou a pomalu! Pokud tedy všechny mašiny řady 163, které pařtí Cargu půjdou na rekonstrukci na řadu 363.5, ještě pořád má Cargo dost mašin řady 363, kde je možné využít většinu vyzískaných dílů, které se v rámci modernizace z původní mašiny vyndají.
registrovaný uživatel Sim 
01.06.2011 (9:25)  
Hawkey > pokud se nepletu, v planu je postupna prestavba vsech 163 na 363 ... takze z toho mi logicky plyne, ze vyziskane dily bud prodaji nekomu jinemu, nebo to vyhodi.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
01.06.2011 (7:23)  
Sim: a jake bude vyuziti dilu, ktere na prestavene stroje nejdou pouzit prave proto, ze jsou prestavene? Opravdu je radsi hodi do srotu, nez aby je zpenezili?

A co využítí ND vyzískaných při přestavbě po jejich repasi pro jiné stroje? Nevím kolik Cargu zůstane 163, ale i pro 363 by bylo možné většinu dílů využít ...
registrovaný uživatel Sim 
31.05.2011 (9:46)  
Hawkey > a jake bude vyuziti dilu, ktere na prestavene stroje nejdou pouzit prave proto, ze jsou prestavene? Opravdu je radsi hodi do srotu, nez aby je zpenezili?
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
31.05.2011 (7:34)  
bugear: ND bude dost jednak z Cargo přestaveb, jednak ze Slovenska, případně se provede jen modernizace řízení

Vidíš to vše jak Hurvínek válku. Je už otázkou, zda by Cargo svoje ND prodalo matce, stejně tak i ty další varianty. To, že někdo nějaké ND má či možná bude mít ještě automaticky nezaručuje, že je i prodá, zvlášť, pokud pro ně bude mít využití..

Pak je tu druhá otázka, životnost takto vyzískaných dílů ..
registrovaný uživatel SYN 
31.05.2011 (0:26)  
Jen tak mimochodem - "matka" by doufám nedělala žádné reko na 363.5, to by snad pro osobku byla hovadina ne? Minimálně by se muselo jednat o "362.5" (hypotetické označení) ne-li ještě o něco rychleji (neurazila by mě ani "nekulatá" Vmax řekněme 150kmh, hlavně aby z toho nebylo něco leností blízké Bastardu).
Ale vše je zajisté o penězích, ty loko budou muset nějakou úpravu/opravu absolvovat (vyhodit je je ještě škoda, a bez vyšší opravy věčně jezdit nevydrží) ale co přesně bude její součástí jde jen odhadovat, dokud skutečně nezačnou.
registrovaný uživatel bugear 
30.05.2011 (22:39)  
@Miroslav Zikmund: Pokud má matka alespoň špetku příčetnosti, tak to dělat nebude. Esa se dají získat daleko výhodněji nahrazením jednotkami na osobákových výkonech a ND bude dost jednak z Cargo přestaveb, jednak ze Slovenska, případně se provede jen modernizace řízení. V delším časovém horizontu bude stejně potřeba něčeho rychlejšího.
30.05.2011 (19:40)  
Farkač Karel : co müslíte, že bude dělat matka ? Ta udělá totéž, prostě taky přistoupí k rekonstrukci 163 na 363.5, případně ze 162 se udělá něco podobného ... Minimálně proto, že 362/363 jsou u máti nedostatkovým zbožím a tak se místo plzeňských modrých musí nasazovat brejlovce. Byť v Plzni jsou odstaveny dceřinné modré, tak pronájem přijde dráž než použití brejláku ...

Podle mne se měla udělat reko 163.001-020 už někdy v roce 2000, kdy tyhle lokomotivy měly za sebou cca 16 let života a byly zralé na generálky.

DB budou v následujících letech modernizovat v dílnách Nürnberg interiéry 44 souprav ICE2 (taky po nějakých 15 letech provozu), podobně jako byly modernizovány ICE1.

V Německu jezdí opakovaně modernizované velkoprostory nesoucí štítek s datem výroby 1962 ...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko