České Budějovice — ČD Cargo dnes v Českých Budějovicích převzalo první dvě modernizované elektrické lokomotivy Škoda 71Em. Dvousystémové elektrické lokomotivy řady 363.5 vznikají v závodě Pars nova modernizací jednosystémových lokomotiv řady 163. Dodávka bude čítat třicet zrekonstruovaných strojů. V rámci modernizace původních stejnosměrných elektrických lokomotiv došlo k výměně elektrických a silových obvodů, úprav odpružení skříně, modernizaci stanoviště strojvedoucího, trakčních motorů měničů, dosazeny byly tlumiče vrtivých pohybů podvozků. Po modernizaci je také možné elektrodynamické brždění pro oba napájecí systémy, s návratem energie do sítě. Maximální rychlost zůstala na 120 km/h. Proti původní řadě došlo ke zvýšení hmotnosti stroje o 3 t a výkonu na 3,7 MW. Stroje budou nasazeny ve zkušebním provozu; poté budou moci zajíždět také mimo území ČR — na Slovensko a do Maďarska. Schválení v zahraničí je součástí dodavatelské smlouvy s výrobcem. Modernizací byla prodloužena životnost lokomotiv o dalších 20 let. Oficiální představení se uskuteční na veletrhu Czech Raildays 2011 v Ostravě, celá série bude uvedena do provozu během následujících čtyř let.
Zdroj: ČD Cargo, Škoda Transportation
Vzhledem k tomu, že již padla i Bratislava bych neviděl jako závažný problém kolejové obvody v KH, Plzni a od Jihlavy do ČB.
Bohumil Stejskal: Áno a nesmeli by cez Kutnú Horu a cez Plzeň, to by bola pánečku kúpa ... ale myslím si, že v dohľadnej dobe ČD-C bude doplňovať flotilu aj na koridory a Škoda rozhodne nie je jediná v hre ;)
Callisto : To světlo v místě původních reflektorů je 3 návěstní světlo, stejné řešení je i na nějakých 163 či 363, kde se mění návěstní světla ze žárovkového provedení na LED.
Wawro: Zvýšení rychlosti na 140 kmh by zase přineslo snížení tažné síly, navíc si myslím, že ani Cargo nemá tolik vozů na více než 120 kmh, aby toto mělo význam. Pokud by k tomu přeci mělo jen dojít, musela by se vyrobit nová převodovka ..
Kde nakupujete? Railpool letos koupil 36 nových čtyřsystémových loko od Bombardieru za 120 mil. EUR, což mi vychází na nějakých 85 miliónů korun za kus. To je hodně luxusní zboží, ty peršingy...
Wawro) 362 z 363 se předělává výziskem rychlého podvozku ze 162, která se zpomalí na 163. Rychlé podvozky ČD–C nemá a ani by tím nic výrazného nezískalo. To už je lepší pořídit nové rychlé a silnější stroje.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.