České Budějovice — ČD Cargo dnes v Českých Budějovicích převzalo první dvě modernizované elektrické lokomotivy Škoda 71Em. Dvousystémové elektrické lokomotivy řady 363.5 vznikají v závodě Pars nova modernizací jednosystémových lokomotiv řady 163. Dodávka bude čítat třicet zrekonstruovaných strojů. V rámci modernizace původních stejnosměrných elektrických lokomotiv došlo k výměně elektrických a silových obvodů, úprav odpružení skříně, modernizaci stanoviště strojvedoucího, trakčních motorů měničů, dosazeny byly tlumiče vrtivých pohybů podvozků. Po modernizaci je také možné elektrodynamické brždění pro oba napájecí systémy, s návratem energie do sítě. Maximální rychlost zůstala na 120 km/h. Proti původní řadě došlo ke zvýšení hmotnosti stroje o 3 t a výkonu na 3,7 MW. Stroje budou nasazeny ve zkušebním provozu; poté budou moci zajíždět také mimo území ČR — na Slovensko a do Maďarska. Schválení v zahraničí je součástí dodavatelské smlouvy s výrobcem. Modernizací byla prodloužena životnost lokomotiv o dalších 20 let. Oficiální představení se uskuteční na veletrhu Czech Raildays 2011 v Ostravě, celá série bude uvedena do provozu během následujících čtyř let.
Zdroj: ČD Cargo, Škoda Transportation
Promiňte, já tomu účetnictví asi nerozumím tak dobře jako vy. Když mám "účetně odepsanou" lokomotivu a udělám z ní téměř za peníze na novou lokomotivu rekonstrukci, tak mi ty peníze vydané na reko ("zhodnocení") někde vzniknou a odpisy z nich nebudou?
Nové mašiny by zatěžovaly každou organizaci ročními odpisy minimálně 20 let. Proto se také malý dopravci často uchylují k půjčování lokomotiv. Pokud by je měly ve vlastnictví a poklesly by jim kšefty, tak by pořád by byli finančně zatíženi odpisy.
Cena rekonstrukce 163 na 363.5 se mi také zdá být značná, jde ale o to, zda by se našel (a hledal-li se vůbec) jiný, levnější dodavatel. Možná, že šlo i o tichou dohodu. Do toho mi řadoví občané bohužel stále nevidíme.
FRK
Třeba Bombardier Traxx F140MS verze DE/AT/NL/BE/CZ, což je přesně to, co si koupil Railpool za těch cca 3,4 miliónů ojro kus. Schválení z 95% hotové (s výjimkou problémů s 25Hz obvody, které mají všechny moderní lokomotivy vč. 109E), s jedním tu jezdí Railtransport ve zkušebním provozu.
Nebo Siemens ES64F4 (verze VM či co to testovalo Cargo i OKD), poněkud již výběhový typ, Siemens si za ni v minulosti počítel něco kolem 4 miliónů teuro, ale třeba by se dnes dal stlačit.
Hawkey: Homologace 363.5 pro SŽDC a ŽSR je v ceně?
Jenže ty staré 163 jsou za 25 let vyježděné a potřebují nejméně EH opravu,nebo modernizaci,která asi také několik milionu stojí.
Ale hledejte lokomotivy vhodné (= schvalitelné) pro provoz u nás (což určitě není sériová lokomotiva určená pro Německo a Rakousko...).
Pokusím se najít i další přílady jakžtakž srovnatelných loko u kterých je známá cena. Třeba mi pomohou i spoludiskutující...
Že reko 363.5 má výhodu v jednodušším schválení u nás jsem už uznal. Na té reko se mi nelíbí jen ta cena. Pokud tedy uvedená částka sedí.
Hawkey: Chtěl jsem se omluvit, že jsem se s tou hmotností přehlédnul, ale teď vidím, že v článku asi byla původně chybka...
Ale i tak děkuji všem za upřesnění informací a za vysvětlení...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.