Plzeň — Škoda Electric, člen skupiny Škoda Transportation, se stala vítězem kontraktu na dodávku kompletních elektrických a mechanických pohonů včetně řídicí elektroniky pro 80 lokomotiv, které jsou určeny pro turecké dráhy. Smlouvu podepsala s jihokorejsou firmou Hyundai Rotem, která bude provádět finální montáž lokomotiv. Škoda Electric v tendru porazila ostatní světové výrobce jako například Siemens, Bombardier, Toshiba, Ansaldo Breda, ale také několik výrobců z Číny. První lokomotivy o výkonu 5 MW určené především pro nákladní dopravu s maximální rychlostí 140 km/h budou dodány v červnu roku 2012. Poslední pak Turecké státní dráhy TCDD převezmou v červenci roku 2014. Dodávky Škoda budou tvořit zhruba 40 % z ceny lokomotiv. Škoda Electric, jejíž tržby dosáhly loni 2,7 miliardy korun, tak počítá díky uzavření kontraktu se zvýšením počtu zaměstnanců o zhruba desetinu na necelých 800 lidí. V letech 2013 a 2014 by pak měly tržby dosahovat až 5 miliard korun.
Zdroj: Škoda Transportation, Lidové Noviny, ČT24
Ono startér je (kromě rozdílu ve velikosti) zcela jinak navržený točivý stroj. Extrémně přetížitelný po krátkou dobu. Asi dva roky zprátky jsem v ruce grafy z M.B. Jeden z přednášejících na fakultě dělal na novém startéru pro motory VW. Zkratový proud baterie je zhruba 450A a napětí (vzniklé ztrátami v obvodu) lehce přes 2V. Při 200A kdy se motor už točí je to asi 6.5V. Tj. ano, bavíme se o výkonech v řádu jednotek kW.
Bohužel podobně jako u transformátorů funguje jednoduchá matematika jen do asi 500W, tak ani na velké motory nelze aplikovat poznatky z malých. Bohužel k výsledkům takových experimentů se jen tak nedostaneme.
Při startování to asi předevšim šetří akumulátory, který při bufferování rozběhovýho proudu ze superC nejsou extrémně přetěžovaný nárazovym proudovym odběrem na stovky ampér.
OT: Díky za návrat na zem, o dieselových motorech vím kulový...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.