..: Pozvánka: Czech Raildays 2011 a české i světové premiéry :..

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Ostrava — Přesně za týden se už podvanácté otevřou brány výstavní plochy nedaleko ostravského hlavního nádraží, která bude hosti mezinárodní veletrh drážní a manipulační techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays (CRD) 2011. V minulých dvou letech byly hlavními atrakcemi vozidla jako EU44 Husarz a souprava Viaggio Comfort z produkce Siemens Mobility, nebo lokomotiva Traxx DE od Bombardieru. Českou premiéru si odbyl i licenčně vyráběná Voith 30CC Maxima, kterou lounský výrobce prezentuje pod obchodním jménem Legios General. Kdo by se ale domníval, že se za rok na tuzemském trhu kolejové techniky nic neudálo, bude na omylu: zásadní novinky ve své flotile i letos předvedou domácí i zahraniční dopravci, včetně Českých drah a ČD Cargo, jež se na organizaci akce podílejí. To nejnovější ze svého katalogu přiveze do Ostravy i Siemens v podobě lokomotivy Vectron. Zpravodajství z české železniční akce roku letos rozšiřujeme na dva dny s cílem nabídnout více informací i fotografického materiálu. V úterý a středu vás tedy redakce ŽelPage provede novinkami a tiskovými akcemi vystavovatelů jak na stránkách magazínu, tak i na zpravodajském Twitter kanálu pod hashtagem #CRD2011.

Nabízí se otázka, zda se letos veletrhu zúčastní některý z alternativních osobních dopravců, kteří chtějí v dohledné době bojovat o ostravské cestující. Prozatím můžeme prozradit jen to, že jeden z nich svůj stánek v externí expozici mít bude. Který, to uvidíte za týden. Veletrh se uskuteční ve dnech 14. – 16. června 2011, takže si v příštím týdnu rezervujte čas k návštěvě.

DenDatumOtevírací doba
úterý14. 6. 20119.00 — slavnostní zahájení pro VIP
9.30 – 18.00
středa15. 6. 20119.00 – 18.00
čtvrtek16. 6. 20119.00 – 16.00

České dráhy i ZSSK: veletržní premiéry nových vozidel

ZSSK 951.001 + 051.001, foto: Josef PetrákNová kolejová vozidla pro ČD i ZSSK představí hned několik výrobců. Pro české cestující bude nejzajímavější prohlídka motorového vozu Stadler Regio-Shuttle RS1, který se jako řada 840 pro Vysočinu představí médiím hned v úterý dopoledne. Pozornost jistě získá i dlouho očekávaný řídicí vůz řady 80-30 Bfhvpee v konfiguraci pro regionální dopravu, který vznikl v podniku Pars Nova Šumperk přestavbou osobních vozů řady Bdt279. Čekali jsme na něj skutečně dlouho. Škoda Vagonka představí české veřejnosti dvoupodlažní vratnou soupravu ř. 951 pro regionální dopravu na jižním Slovensku, jež si v počtu 10 objednala Železničná spoločnosť Slovensko. Svou světovou premiéru si tento typ, odvozený od elektrických jednotek CityElefant, odbyl na veletrhu InnoTrans 2010 v Berlíně.

Prezentovat se bude také společnost ŽOS Trnava, jež realizuje řadu rekonstrukcí vozidel pro oba národní dopravce. Reprezentantem výrobního programu pro ZSSK bude vagon pro regionální spoje řady Bdteer, který známe mimo jiné z veletrhu Žel–Rail 2009, pořádaného ve Vrútkách. Druhým zástupcem novinek ve flotile ZSSK bude služební vůz řady Bdghmeer, který se na veletrzích zatím nepředstavil. Podobnou modernizaci v současnosti poptávají i České dráhy, a Trnava je tak logickým favoritem. Z produkce pro ČD se představí vůz Bee238 pro dálkovou dopravu, která má, na rozdíl od předchozích rekonstrukcí, instalovanou nejen klimatizaci, ale také zásuvky 230 V a audiovizuální informační systém v interiéru i exteriéru. Zahraniční osobní dopravu bude letos zastupovat novostavba moderního velkoprostorového vozu řady Bmnopuz z dílny H. Ciegelski - FPS Poznań, které od roku 2010 do provozu nasazuje dopravce PKP Intercity. Ten by měl do Ostravy rovněž dovézt svůj salónní vagon řady Asdmnu, který už pravidelní návštěvníci CRD důvěrně znají.

Lokomotivy ze všech stran

Jak již bylo zmíněno, prominentní místo u vstupu obsadí i letos Siemens Mobility, tentokrát s novou vlajkovou lodí své lokomotivní produkce, strojem Vectron. Konkurenční Bombardier Transportation naopak předvede elektrickou verzi svého Traxxu. Z domácí produkce se očekává zejména nejnovější dieselová posila Českých drah, modernizovaná lokomotiva řady 750.7, kterou dopravce nasazuje zejména na motorové rychlíky přes Beroun.

Nákladní doprava, interiéry, služby

Legios General - dopravce AWT, foto: K-reportVeletrhy nejsou jen o silných rychlíkových lokomotivách či nových osobních vozech a jednotkách. Škoda Transportation a ČD Cargo představí rekonstrukce lokomotiv řady 163 na řadu 363.5 pro mezinárodní provoz pod stejnosměrnou i střídavou napěťovou soustavou, jejíž první dva kusy jsou již zaváděny do provozu v SOKV České Budějovice. Z oblasti nezávislé trakce představí ČD Cargo rekonstruovanou lokomotivu 742.262, jež se vzhledově i technicky přibližuje jiným modernizovaným "kocourům", jezdícím u soukromých dopravců. Znovu se objeví i dieselová lokomotiva Legios General, která svou brutální sílu nemá důvod skrývat. Bude Legios informovat o prvních zakázkách na tento model? To nevíme, ale jistě i letos představí nové modely nákladních vozů. Svůj nový přírůstek řady 714 ukáže rovněž Vítkovice Doprava.

Prezentace železničních vozidel již tradičně doplní také expozice novinek v městské hromadné dopravě – již tradičně se v jižní části výstaviště bude prezentovat polský výrobce Solaris; nebude ale chybět ani elektrobus DP Ostrava, jenž jsme poprvé viděli loni, nebo částečně nizkopodlažní tramvaje z rodiny VarioLF. Zaměříme se i na nabídku stánkových prezentujících. Tradičně uděláme zastávku u výrobce sedadel do osobních vozů Borcad, který své sedačky dodal mj. do motorových vozů RS1 a řídicích vozů Bfhvpee.

Více prozrazovat nebudeme. Z Ostravy se přihlásíme již v úterý 14. června od 9.00.

Reportáže z minulých ročníků

Zdroj: Railvolution/Czech RailDays, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 7.6.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
08.06.2011 (3:59)  
Werkie : prezentovaný Push-pull je ešte len tretím dodaným z celkového počtu 10 kusov pre ZSSK.

Na staré kolená mi učarovali vlaky a sa veľmi teším, že konečne sa môžem zúčastniť takejto akcie.snáď ma počasie nesklame.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
07.06.2011 (23:43)  
Push-pull pro ZSSK bude samostatně nebo tam s ní bude i modernizovaná princezna (263), kolik už jich vlastně je hotových? Vím jen o 011. Dík za odpověď.
07.06.2011 (22:28)  
Tak letos si raildays utéct nenechám, nejvíc mě zajímají regioshuttly, a taky ty řídící vozy (doufám že v reálu to bude budit lepší dojem než na fotografii, i když nevim nevim.) No a ty jídelní vozy by tam být taky mohly, na ty jsem zvědavej. Zprávy či fotky o nich nejsou?
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
07.06.2011 (20:23)  
Rád doplním, že vidění bude i rozpracovaná, tentokrát už "dospělá" lokomotiva s pohonem na CNG o výkonu 500 kW z produkce Vítkovice Doprava, a.s. Společnost Vítkovice Doprava má s přestavbou lokomotiv na CNG velkou zkušenost. Již rok s úspěchem provozuje malou lokomotivu z vlastní produkce řady 703.821 s tímto levným pohonem a ekologickým provozem. Zel.am
07.06.2011 (20:19)  
Tomáš Palíšek: Myslel jsem ty dopravce, ale už jsem to našel. Nicméně i za tuto informaci díky. Jdu to shlédnout. Také mě to zajímá. :-)
07.06.2011 (20:17)  
Strojvudce88 Pokud myslíš 961, tak tady http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2167240
07.06.2011 (20:06)  
Nebuďte tajemní a řekněte, kde to hledat! :-)
07.06.2011 (17:24)  
bugear) Tomu seznamu chybí datum poslední aktualizace. Týden stará informace totiž hovoří o tom, že ze tří koridorových hráčů měli být se svými stánky na CRD pouze dva. Takže buď je tam chyba, nebo se ten třetí za posledních 8 dní stihl přihlásit. :) Tím lépe.
07.06.2011 (17:13)  
bugear: Asi tak, ale v tom přehledu mě překvapuje RegioJet, že tam byl v roce 2009. To je nějaká blbost, ne?
07.06.2011 (17:01)  
Moc pěkný bude! Jenom mě trošku chybí nastávající WRmee, které by prý mělo jezdit od příštího GVD v hojném počtu. Na druhou stranu jsem zase slyšel, že Vrútky budou 16. (nebo 18. teď nevím) doma prezentovat svoji 861, takže by teoreticky mohli možná ukázat i nějaké to WRmee.

A ještě je škoda, že místo polského konferenčního vozu nedojel vůz 158A. Bylo by hezké si ho prohlédnout ještě jednou, a porovnat ho s Bmnopuzem 159A.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko