..: Pozvánka: Czech Raildays 2011 a české i světové premiéry :..

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Ostrava — Přesně za týden se už podvanácté otevřou brány výstavní plochy nedaleko ostravského hlavního nádraží, která bude hosti mezinárodní veletrh drážní a manipulační techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays (CRD) 2011. V minulých dvou letech byly hlavními atrakcemi vozidla jako EU44 Husarz a souprava Viaggio Comfort z produkce Siemens Mobility, nebo lokomotiva Traxx DE od Bombardieru. Českou premiéru si odbyl i licenčně vyráběná Voith 30CC Maxima, kterou lounský výrobce prezentuje pod obchodním jménem Legios General. Kdo by se ale domníval, že se za rok na tuzemském trhu kolejové techniky nic neudálo, bude na omylu: zásadní novinky ve své flotile i letos předvedou domácí i zahraniční dopravci, včetně Českých drah a ČD Cargo, jež se na organizaci akce podílejí. To nejnovější ze svého katalogu přiveze do Ostravy i Siemens v podobě lokomotivy Vectron. Zpravodajství z české železniční akce roku letos rozšiřujeme na dva dny s cílem nabídnout více informací i fotografického materiálu. V úterý a středu vás tedy redakce ŽelPage provede novinkami a tiskovými akcemi vystavovatelů jak na stránkách magazínu, tak i na zpravodajském Twitter kanálu pod hashtagem #CRD2011.

Nabízí se otázka, zda se letos veletrhu zúčastní některý z alternativních osobních dopravců, kteří chtějí v dohledné době bojovat o ostravské cestující. Prozatím můžeme prozradit jen to, že jeden z nich svůj stánek v externí expozici mít bude. Který, to uvidíte za týden. Veletrh se uskuteční ve dnech 14. – 16. června 2011, takže si v příštím týdnu rezervujte čas k návštěvě.

DenDatumOtevírací doba
úterý14. 6. 20119.00 — slavnostní zahájení pro VIP
9.30 – 18.00
středa15. 6. 20119.00 – 18.00
čtvrtek16. 6. 20119.00 – 16.00

České dráhy i ZSSK: veletržní premiéry nových vozidel

ZSSK 951.001 + 051.001, foto: Josef PetrákNová kolejová vozidla pro ČD i ZSSK představí hned několik výrobců. Pro české cestující bude nejzajímavější prohlídka motorového vozu Stadler Regio-Shuttle RS1, který se jako řada 840 pro Vysočinu představí médiím hned v úterý dopoledne. Pozornost jistě získá i dlouho očekávaný řídicí vůz řady 80-30 Bfhvpee v konfiguraci pro regionální dopravu, který vznikl v podniku Pars Nova Šumperk přestavbou osobních vozů řady Bdt279. Čekali jsme na něj skutečně dlouho. Škoda Vagonka představí české veřejnosti dvoupodlažní vratnou soupravu ř. 951 pro regionální dopravu na jižním Slovensku, jež si v počtu 10 objednala Železničná spoločnosť Slovensko. Svou světovou premiéru si tento typ, odvozený od elektrických jednotek CityElefant, odbyl na veletrhu InnoTrans 2010 v Berlíně.

Prezentovat se bude také společnost ŽOS Trnava, jež realizuje řadu rekonstrukcí vozidel pro oba národní dopravce. Reprezentantem výrobního programu pro ZSSK bude vagon pro regionální spoje řady Bdteer, který známe mimo jiné z veletrhu Žel–Rail 2009, pořádaného ve Vrútkách. Druhým zástupcem novinek ve flotile ZSSK bude služební vůz řady Bdghmeer, který se na veletrzích zatím nepředstavil. Podobnou modernizaci v současnosti poptávají i České dráhy, a Trnava je tak logickým favoritem. Z produkce pro ČD se představí vůz Bee238 pro dálkovou dopravu, která má, na rozdíl od předchozích rekonstrukcí, instalovanou nejen klimatizaci, ale také zásuvky 230 V a audiovizuální informační systém v interiéru i exteriéru. Zahraniční osobní dopravu bude letos zastupovat novostavba moderního velkoprostorového vozu řady Bmnopuz z dílny H. Ciegelski - FPS Poznań, které od roku 2010 do provozu nasazuje dopravce PKP Intercity. Ten by měl do Ostravy rovněž dovézt svůj salónní vagon řady Asdmnu, který už pravidelní návštěvníci CRD důvěrně znají.

Lokomotivy ze všech stran

Jak již bylo zmíněno, prominentní místo u vstupu obsadí i letos Siemens Mobility, tentokrát s novou vlajkovou lodí své lokomotivní produkce, strojem Vectron. Konkurenční Bombardier Transportation naopak předvede elektrickou verzi svého Traxxu. Z domácí produkce se očekává zejména nejnovější dieselová posila Českých drah, modernizovaná lokomotiva řady 750.7, kterou dopravce nasazuje zejména na motorové rychlíky přes Beroun.

Nákladní doprava, interiéry, služby

Legios General - dopravce AWT, foto: K-reportVeletrhy nejsou jen o silných rychlíkových lokomotivách či nových osobních vozech a jednotkách. Škoda Transportation a ČD Cargo představí rekonstrukce lokomotiv řady 163 na řadu 363.5 pro mezinárodní provoz pod stejnosměrnou i střídavou napěťovou soustavou, jejíž první dva kusy jsou již zaváděny do provozu v SOKV České Budějovice. Z oblasti nezávislé trakce představí ČD Cargo rekonstruovanou lokomotivu 742.262, jež se vzhledově i technicky přibližuje jiným modernizovaným "kocourům", jezdícím u soukromých dopravců. Znovu se objeví i dieselová lokomotiva Legios General, která svou brutální sílu nemá důvod skrývat. Bude Legios informovat o prvních zakázkách na tento model? To nevíme, ale jistě i letos představí nové modely nákladních vozů. Svůj nový přírůstek řady 714 ukáže rovněž Vítkovice Doprava.

Prezentace železničních vozidel již tradičně doplní také expozice novinek v městské hromadné dopravě – již tradičně se v jižní části výstaviště bude prezentovat polský výrobce Solaris; nebude ale chybět ani elektrobus DP Ostrava, jenž jsme poprvé viděli loni, nebo částečně nizkopodlažní tramvaje z rodiny VarioLF. Zaměříme se i na nabídku stánkových prezentujících. Tradičně uděláme zastávku u výrobce sedadel do osobních vozů Borcad, který své sedačky dodal mj. do motorových vozů RS1 a řídicích vozů Bfhvpee.

Více prozrazovat nebudeme. Z Ostravy se přihlásíme již v úterý 14. června od 9.00.

Reportáže z minulých ročníků

Zdroj: Railvolution/Czech RailDays, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 7.6.2011 (16:00)
Related newsopen/close

More on Pozvánky

More from ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.06.2011 (5:58)  
už se těšim až to dnes uvidim
Registered user Sim 
13.06.2011 (16:05)  
DJTiësto > muzeme tomu rikat proste trh, kdyz to neni na veletrh dost velky :-)))
13.06.2011 (14:59)  
ad Pantáta: ale já nic proti samotné akci nemám, jen bych to nenazýval veletrh ale spíš výstava pro železniční fandy a rodiny s dětmi. Veletrh je trochu silné slova a spíš se hodí na Innotrans.
ad danz: věčé téma, který náš výrobce je v současné době světově proslulý....? Ta doba je v nenávratnu, kdy ČKD a Škoda chrlila svá vozidla do ciziny...
Registered user danz  mail  
13.06.2011 (14:12)  
DJTiësto: ehmmmm ... nechtěl bych se hádat, ale klidně se podepíšu pod to, co napsal Pantáta.

Jural Kováč: z toho co vím (co mi sami řekli v ŽOS) se nová DMJ měla vystavovat na CRD, ale asi se to nestihlo stejně jako Innotrans 2010.
Na druhou stranu bude mít ta akce ve Vrútkách určitě lepší socializační potenciál :-) (nejenom s ohledem na ofic. program)

A ještě bych sám za sebe dodal, že se mi ta akce velmi líbí, zvláště z pohledu laické železnicí cestující veřejnosti - můžete tam vidět vozy a jednotky, které v blízké budoucnosti vyrazí na koleje či srovnání (někdy). A jak už tu někdo psal je možno vidět i zástupce světově úspěšných firem - a v tomto oboru se doopravdy máme čím chlubit!
11.06.2011 (16:40)  
Juraj Kováč - Díky za zastání a jinak můj poslední příspěvek v této diskusi, neboť kdo nechce, nepochopí a házet hrách na stěnu mě nebaví, na to nemám čas.

Veletrhy a podobné akce už dávno nejsou o záplavě kontraktů, ty se pečou jinde a jindy. Občas se jenom podepíše něco, co už je předpečeno. Jinak jsou z velké části o setkávání odborníků, kteří vědí, že jednou do roka se s většinou, již potřebují, setkají tam a tam.

Nebudu zde polemizovat o Brnu a už vůbec na ně nebudu kydat, nemám důvod, ale je faktem, že většina dnes upřednostňuje vysoce specializované akce. A nikoliv novinkou je i další, stále častější způsob - neúčastnit se podobných akcí, ale pořádat firemní dny, kam si výrobce pozve, koho potřebuje a ukáže mu vše potřebné in natura.

S úsměvem beru komentáře o účasti cizích firem v Ostravě. Ano - z vystavovatelů je to (pochopitelně) zlomek, ale z návštěvníků by se laciný kritik asi divil.
11.06.2011 (16:27)  
DJTiësto: trochu silné slová na adresu niekoho, kto sa priamo organizačne podieľa na najväčšej železničnej akcii v Česku...
11.06.2011 (10:46)  
ad Bohumil Stejskal: Lépe bych to nenapsal. Naprostý souhlas. Veletrh škodováckých ležáků pro šotouše a důchodce s dětičkama takže spíš taková výstava. Neb pravej důvod veletrhů je, což si asi Pantáta neuvědomuje, získávání kontraktů. Proto na tuto výstavu v podstatě cizí firmy pečou, když stejně vědí, že do zdejšího korupcí zatuchlého rybníka žádnou štiku chovatelé škodováckého kapra nepustí...
11.06.2011 (8:42)  
Ale jo, vzhledem k obvyklé tragičnosti MSV Brno (ten se v posledních letech dal nazvat už jen "veletrhem zmarněných šancí") se tu děje aspoň něco a já chápu, že není prakticky co vystavovat, když ČD tlačí všechny peníze do skupiny Škoda a cizí firmy sem přestávají jezdit, když tu stejně nic neprodají, a jimi vystavované věci (které se jim podaří sehnat, protože jsou zrovna volné anebo jim je někdo půjčí) nejsou žádné horké novinky, akorát tzv. "české premiéry"...

"citovat z rozhovoru důchodců"
Veletrh pro děti a důchodce, to je přesné. Mimochodem jak bude letos zdůvodněna přítomnost 814 a 471 (v minulých letech např. "stá vyrobená" apod.)? :)
11.06.2011 (6:31)  
Bohumil Stejskal: jojo, nazvat to můžete dle libovůle, o tom žádná. Taky můžete uspořádat něco podobného a ukázat, jak se to má dělat :-) Jenomže to je určitá zaslepenost těch, kteří vidí jenom mašiny. Ale obecná veřejnost na tato diskusní fóra nechodí, stejně jako nejezdí na Innotrans, Trako apod. Můžu citovat z rozhovoru důchodců v Regíně - "...krásný vlaky nám dělají, takový pěkný sedačky to má...". Takoví si mohou v rámci možností udělat dílčí srovnání. A odborník se určitě nebude dívat jenom na koleje. Proč nevidět světově úspěšné firmy jako Unicontrols, Alfa Union, Bonatrans, Lekov, SaZ a další?
10.06.2011 (23:32)  
Bohumil Stejskal) V pohodě, 363.5 taky už určitě někde ukázána byla. :)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko