..: Legios převezme ŽOS Nymburk, plánuje rozšíření výroby :..

Legios, 1263.003-6, Opočno pod Orlickými horami - Očelice, foto: RavenNymburk — Výrobce lokomotiv a nákladních vozů LEGIOS, někdejší LOSTR Louny, pokračuje v expanzi svých výrobních aktivit v Česku. Poté, co firma v uplynulých čtyřech letech prakticky ztrojnásobila svůj roční obrat, teď plánuje rozšíření činnosti do nových prostor ve středních Čechách. Umožňuje jí to akvizice opravárenského podniku ŽOS Nymburk, který od roku 2005 vlastnila slovenská společnost ŽOS Vrútky. „Po loňském rozběhu výroby v novém závodě v Horním Slavkově Legios opět významně posílil výrobní kapacity a strukturu nabízených výrobků a služeb. V Nymburku se bude nadále rozvíjet především opravárenství lokomotiv, ale závod se postupně zaměří i na výrobu nákladních vagonů a komponentů pro železniční vozidla,“ cituje týdeník Euro generálního ředitele Legiosu Radka Rybáčka.

Železniční opravny a strojírny Nymburk se dlouhodobě potýkaly s finančními problémy. Útlum činnosti v průběhu 90. let minulého století měl za následek postupný úpadek podniku, jenž vyústil až do vyhlášení konkurzu v roce 2005. Firmu tehdy převzala slovenská společnost ŽOS Vrútky, která v Nymburku prováděla menší opravy kolejových vozidel a malou část svého produktového vývoje. Hlavní projekty výrobce, včetně revizí osobních vozů Českých drah, se přesto realizovaly přímo v sídle společnosti ve Vrútkách. Situace nymburské ŽOSky se opět prudce zhoršila v červnu letošního roku, kdy na ní dodavatel tepla Thermoservis podal návrh na insolvenční řízení. Krachu se firma nakonec vyhnula zaplacením podstatné části dluhů a jednáním s věřiteli.

Společně s odvrácením zániku společnosti vstupuje do nymburských železničních opraven jeden z nejrychleji rostoucích výrobců kolejové techniky, lounský LEGIOS. Ten se v současnosti prezentuje zejména licenční výrobou dieselových lokomotiv Voith Maxima pod produktovým jménem GENERAL, kterou již podruhé prezentoval také na veletrhu Czech Raildays 2011. Do konce roku chce nový majitel v Nymburku přijmout přibližně 150 nových zaměstnanců.

Zdroje: Legios, Euro, Nymburský Deník


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 19.7.2011 (20:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Podniky

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
20.07.2011 (14:25)  
přeju jim hodně štěstí, i když jsem z nich měl ze začátku trochu pocit, že další rozvoj půjde stylem "budeme dělat kapesní svítilny... táááááákhle veliký". Každopádně by bylo fajn, kdyby se jejich produkce poháněla co nejvíc i po ČR.
registrovaný uživatel Bóřa 
20.07.2011 (11:49)  
Co se týče prodejních čísel, nedají se zatím čekat zázraky, když byla výroba zahájena před pár měsíci. První exemplář je už prodán a podle informací z konce června jsou tři další lokomotivy rozpracované. Jenom co se týče směru, kam by se měly Legiosy exportovat, je údajně omezen tím, že Legios jakožto licenční Voith, je určen pro trhy na východ od Německa. Západní trhy si "ošéfuje" Voith sám. Je to sice určité omezení, na druhou stranu jsou ale východní železnice daleko méně elektrifikované a silné diesely tam mají tradici. Podle vyjádření Legiosu samotného je v jednání několik zakázek. Potenciál tam určitě bude, držím Legiosu palce.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
20.07.2011 (10:25)  
Jak čtu v odkazovaném článku: "O tuto diesel-hydraulickou lokomotivu je zájem především v zemích na východ od ČR, Louny jsou tedy strategickou pozicí pro export do zemí určení. " Měla by mít tahle lokomotiva docela exportní úspěch. Na konto toho se ptám, jestli někdo ví, kolik jich tedy už bylo prodáno případně jak velká je ta poptávka?
registrovaný uživatel Keprt 
20.07.2011 (10:19)  
Já taky Legiosu přeju úspěch a chápu ambici pronikat i do výroby lokomotiv, ale nejsem si jist, jestli Maxima je právě ten nejlepší stroj (z dnes ve světě produkovaných dieslů) pro průnik na středo- a východoevropský trh. Ani na Západě, kde je pozice DH historicky výrazně lepší (nehodnotím důvody, pouze konstatuju), to není žádný trhák, viz http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?nav=1402313&lang=1
registrovaný uživatel Bóřa 
20.07.2011 (9:43)  
Velmi by mě potěšilo, kdyby jedním ze zákazníků byly i ČD a ČD Cargo. Tolik diskutované a proklamované obnově vozového parku tak nějak unikají lokomotivy nezávislé trakce, pokud tedy pominu řadu 750.7, což určitě není špatný počin, ale je to stále kapka v moři. Přece jenom není možné diesely na našich kolejích úplně odepsat. U Carga by nové lokomotivy určitě nalezly uplatnění díky svému výkonu a i ČD by se mohly hodit. Taková vozba rychlíků, které jedou z části po koridoru a následně nějakou neelektrifikovanou jednokolejkou, by se mohla posunout vpřed. Např. expresy z Prahy přes Plzeň a Domažlice do Německa... Legios / Voith údajně umí i 160, když o to zákazník požádá, takže by spoje tažené deisely mohly jezdit po koridorech a nebýt brzdou provozu. Nehledě na to, že by odpadala nutnost časově náročného přepřahu z elekriky na diesel (na uvedených spojích realizovaném v Plzni).
20.07.2011 (9:16)  
To by člověk nevěřil, čemu všemu se může na webu s železniční tématikou přiučit. Jinak k tématu, jsem rád, že u nás existuje železniční průmysl s konkurenceschopnou dieslovou lokomotivou. Legiosu přeju hodně spokojených zákazníků!
registrovaný uživatel bugear 
20.07.2011 (1:10)  
Mimochodem včera také soud zjistil úpadek dlužníka MSV Metal Studénka, a.s.
19.07.2011 (23:47)  
Popravde som čakal, kedy sa nejaký Nymburák ozve, ale redakčná konvencia je jasná: v Šumperku, v Rumburku, v Nymburku.

"U jmen cizích dnes až na zmíněné výjimky výrazně převažuje koncovka -u, mimo jiné i proto, že její užití není doprovázeno měkčením předchozí souhlásky (Nymburk – 6. p. Nymburku/Nymburce). Tyto hláskové alternace do velké míry ovlivňují ústup koncovky -e i u některých českých názvů (Zábřeh, Nymburk, Mělník – 6. p. Zábřeze/Zábřehu, Nymburce/Nymburku, Mělníce/Mělníku). Tam, kde dochází ke kolísání obou koncovek, se starobylá koncovka -e obvykle drží v místním úzu z důvodů tradice. Uživatelé jazyka neznající místní úzus užívají obvykle tvary utvořené podle živých, produktivních skloňovacích zákonitostí, tzn. v tomto případě tvary s koncovkou -u (v Mělníce – Mělníku, v Nymburce – Nymburku)," píše Ústav pro jazyk český AV ČR.
19.07.2011 (22:22)  
Pavel Randák) Ono se toho říká dost, ale vyhledejte si názvy úřadů v Nymburku a uvidíte, že žádný nesídlí v Nymburce. Jinak viz UJČ:

http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#nymburk
19.07.2011 (22:12)  
Až na to, že se neříká "v Nymburku" ale "v Nymburce" je to pro místní dobrá zpráva.
Mimochodem, ta teplárna, co poslala ŽOS do konkursu, původně byla součástí Dílen ale pak ji někdo mazaně outsourcoval.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2019 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko