..: Legios převezme ŽOS Nymburk, plánuje rozšíření výroby :..

Legios, 1263.003-6, Opočno pod Orlickými horami - Očelice, foto: RavenNymburk — Výrobce lokomotiv a nákladních vozů LEGIOS, někdejší LOSTR Louny, pokračuje v expanzi svých výrobních aktivit v Česku. Poté, co firma v uplynulých čtyřech letech prakticky ztrojnásobila svůj roční obrat, teď plánuje rozšíření činnosti do nových prostor ve středních Čechách. Umožňuje jí to akvizice opravárenského podniku ŽOS Nymburk, který od roku 2005 vlastnila slovenská společnost ŽOS Vrútky. „Po loňském rozběhu výroby v novém závodě v Horním Slavkově Legios opět významně posílil výrobní kapacity a strukturu nabízených výrobků a služeb. V Nymburku se bude nadále rozvíjet především opravárenství lokomotiv, ale závod se postupně zaměří i na výrobu nákladních vagonů a komponentů pro železniční vozidla,“ cituje týdeník Euro generálního ředitele Legiosu Radka Rybáčka.

Železniční opravny a strojírny Nymburk se dlouhodobě potýkaly s finančními problémy. Útlum činnosti v průběhu 90. let minulého století měl za následek postupný úpadek podniku, jenž vyústil až do vyhlášení konkurzu v roce 2005. Firmu tehdy převzala slovenská společnost ŽOS Vrútky, která v Nymburku prováděla menší opravy kolejových vozidel a malou část svého produktového vývoje. Hlavní projekty výrobce, včetně revizí osobních vozů Českých drah, se přesto realizovaly přímo v sídle společnosti ve Vrútkách. Situace nymburské ŽOSky se opět prudce zhoršila v červnu letošního roku, kdy na ní dodavatel tepla Thermoservis podal návrh na insolvenční řízení. Krachu se firma nakonec vyhnula zaplacením podstatné části dluhů a jednáním s věřiteli.

Společně s odvrácením zániku společnosti vstupuje do nymburských železničních opraven jeden z nejrychleji rostoucích výrobců kolejové techniky, lounský LEGIOS. Ten se v současnosti prezentuje zejména licenční výrobou dieselových lokomotiv Voith Maxima pod produktovým jménem GENERAL, kterou již podruhé prezentoval také na veletrhu Czech Raildays 2011. Do konce roku chce nový majitel v Nymburku přijmout přibližně 150 nových zaměstnanců.

Zdroje: Legios, Euro, Nymburský Deník


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 19.7.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Podniky

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
21.07.2011 (11:54)  
Martin Hochman: tak ještš jednou. Ne každá lokomotiva s třínápravovými podvozky musí jezdit podle kulatých rychlostníků. Ty platí jen pro vozidla třídy přechodnosti 3 (podle působících příčných sil mezi loko a kolejí), což Maxima není. Podle typu použitého podvozku patří do třídy 1 nebo 2, takže ještě jednou - žádné kulaté rychlostníky. Šestinápravové mašiny v osobní dopravě samozřejmě jezdily a jezdí všude možně po Evropě, to není žádné kritérium.
21.07.2011 (11:49)  
Jinak 160 u motorů obecně nemá moc smysl hlavně z hlediska výkonu. Vždyť i bastardy s výkonem přes 3000 už od 140 km/h nahoru nijak závratně nejedou...
Luxian: Ano, nebo sergeje v Maďarsku, ale na rovinatých tratích.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
21.07.2011 (11:18)  
Tak například i podle tohoto článku se Raguliny používaly v DDR pro osobní dopravu.
http://www.honzikovyvlacky.cz/2010/04/14/sergej-versus-ragulin/
Navíc jak z něj vyplývá, traťě v Německu mají údajně pozvolnější oblouky.
21.07.2011 (11:00)  
Největší problém šestikol je v tom, že mají kvůli nadměrnému namáhání svršku omezenou rychlost a to zejména na obloukovitých tratích a proto se nehodí do osobní vozby. Tam, kde jede čtyřnápravová mašina podle hranatých rychlostníků 70-80 km/h jede šestinápravová mašina podle kulatých rychlostníků max.40km/h. Proto se nehodí do osobní vozby. A nejen u nás, ale i kdekoliv jinde. Jinak to rozdělení lokomotiv je dáno normami a například i ty všude vychvalované taurusy museli obdržet výjimku na to, aby nemuseli jezdit právě podle těch kulatých rychlostníků (narozdíl např. od 380tek..) i přesto že jsou jen čtyřnápravové. U 6tinápravových se žádné výjimky neudělují.
registrovaný uživatel Keprt 
21.07.2011 (10:58)  
Luxian: to "rovnání oblouků" šestikoly je jeden z tradičních šotomýtů. Ono totiž nezáleží jen na počtu náprav v podvozku, ale i na konstrukci toho podvozku. Ta vede k tomu, že třeba tadyta Maxima má na trať úplně jiné (méně nepříznivé) účinky, než (třeba) sergej a tím i jinou (lepší, univerzálnější) přechodnost. A proč se kupují? Protože toho víc uvezou, to je snad jasné. Někdy se taky argumentuje tím, že v některých zemích (typicky Polsko) jsou tratě méně obloukovité a tudíž šestikola jim vadé méně. Nicméně třeba v Norsku je oblouků hafo a šestikola se tam vesele prohánějí taky.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
21.07.2011 (10:40)  
Když ty šestikola tak ničí koleje (a neříkám, že ne), proč se tedy vůbec vyrábí a kupují?
21.07.2011 (9:40)  
(OT) Pavel Randák) To klidně můžete, ale jak jsme zde s Jurajem Kováčem doložili zdroji z UJČ, obě varianty jsou přípustné a budeme se držet celorepublikově uznávaného tvaru.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
21.07.2011 (9:37)  
vzhledem k tomu ze CD Cargo se vsech sestikol zbavuje urcite nebude nakupovat nove, zkusenosti s tim maji i dnesni AWT rovna to oblouky a vyhybky coz se prodrazuje na udrzbe dopravni cesty. :-)
21.07.2011 (8:18)  
J. Petrák:
Já jsem tedy absolvent gymnasia v Nymburce, na což mám úřední doklad s kulatým razítkem.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
20.07.2011 (22:31)  
ad Syn: Řekněme že Cargo by pro něj asi mělo práci, ale ČD asi dost těžko...

Jo, pro kolik mašin, aby to mělo ekonomické opodstatnění?

2 na letiště, jednu do Zawidowa a jednu na Furthy?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko