..: Převod financí OPD z železnic na silnice se zřejmě konat nebude :..

Lokomotiva 363.062 Praha-Vyšehrad, foto: Andrew33 Praha — Plán bývalého ministra dopravy Víta Bárty převést do silniční výstavby devět miliard korun z Operačního programu Doprava (OPD), původně určených pro železniční infrastrukturu, se nakonec neuskuteční. Převod by musela schválit Evropská komise, u které je předpokládán odmítavý postoj z hlediska opodstatnění převodu — podle evropské dopravní strategie totiž investice na železnici nejsou méně potřebné, než ty do silniční sítě, a proto je nastaveno stejné množství prostředků z evropských dotací pro oba druhy dopravy. Podle současného ministra Radka Šmerdy je dnes ve hře převod nižší částky, přibližně 4,7 miliardy korun, ze strukturálních fondů EU. Takové přesunutí financí se ovšem rovněž nejeví jako reálné: o podobnou realokaci peněz již dříve žádalo Polsko, které nakonec s požadavkem neuspělo. Dotace v rámci OPD zachované pro potřeby železnice tak bude možno využít na rekonstrukci trati 171 Praha – Beroun, 071 Nymburk – Mladá Boleslav, 240 v úseku Brno – Zastávka u Brna nebo modernizace v Břeclavském uzlu.

VRT Kolin - Ryn-Mohan, foto: Deutsche Bahn Financování železniční dopravy je relativně dobře zajištěno, a tak si může Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dovolit vypisovat i objemné zakázky například na další fáze rekonstrukce třetího tranzitního koridoru Praha – Plzeň, nejpravděpodobněji pro zmíněný úsek Praha – Beroun. Naproti tomu silniční doprava se bude muset uskromnit, jelikož už jen na financování současných, již zadaných zakázek, chybí přibližně dvacet miliard korun. Nejen z tohoto důvodu prozatím pozastavilo Ministerstvo dopravy čerpání evropských prostředků z OPD pro některé z prioritních os silniční a lodní dopravy.

Samotná SŽDC je navíc pod tlakem majoritního osobního dopravce a krajů, aby časový plán investic přehodnotila. Např. trať 171 Praha – Beroun vykazuje dosažení stropu své kapacity a její technický stav je velmi vážný. Podle náměstka hejtmana Středočeského kraje Robina Povšíka a náměstka generálního ředitele drah Antonína Blažka je zřejmé, že rychlá oprava trati Praha – Nučice – Beroun jako záložní a následná oprava trati podél řeky Berounky jsou nevyhnutelné. S počátkem prací se počítá nejpozději v příštím roce namísto plánovaného roku 2019.

Zdroj: E15.cz, Ministerstvo dopravy, České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 6.5.2011 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Téoz  mail  
07.05.2011 (17:28)  
stralis:
Kdybyste jel na sporoticket, máte to Plzeň-Praha-Plzeň tam+zpět za 200 Kč (s inkartou za 180 Kč)... kdybyste to koupil víc dopředu, tak to máte za 160 Kč bez a 140 Kč s inkartou... tuhle možnost turista zamýšlel (aplikoval na Klatovy)
07.05.2011 (16:28)  
turista:Pha-Klatovy asi nebude za 110kč,dnes jsem platil zpáteční jízdenku z Plzně do Prahy 279kč bez in karty.A k tomu Ex 351 Jan Hus sundal trolej i sběračem 500m za Berounem,tak jsem to tý Prahy ani nedojel
07.05.2011 (14:46)  
Neonym: když máte ty vlaky tak rád, tak jistě víte, že Klatovy-Praha ujedete vlakem za 110 Kč, nikoliv za 220 Kč.

Stačí jezdit jen trochu pravidelně (což zřejmě děláte) a investovat 330 Kč ročně (bez InKarty by to bylo o 10 Kč víc).
Registrierter Benutzer Neonym  mail  
07.05.2011 (13:56)  
Jaroslav Daneš: Ano také vidím v železnici budoucnost. Bohužel u nás ještě hodně dalekou. Jak jsem už psal, jezdím Klatovy-Praha. Vlakem to mám za 3+ hodiny, autem za 1,5. Do koridoru Pha-Plzeň se teď cpou miliardy a výsledkem několikaletých výluk a neustálých zpoždění bude zrychlení o jednotky minut. trať pořád nebude rovná, pořád tam nebude ani 140. A ještě nám kvůli tomu sebrali vagony Bp, které bohužel byly ve směru na Klatovy to nejlepší. Potom jsou tu autobusy. Čas 2+ hodiny, cena 130(vlak 220), jsou komfortnější než vlaky, jen škoda, že ČSAD zrovna na Praha-Klatovy docela prdí a jezdí to ten hajzl Štáhlich. Vlakem jezdím jen proto, že to mám rád, a to je docela škoda, že není jiný důvod. Navíc už jsem několik měsíců nejel kvůli neustálým NAD. Kdy to bude lepší?
07.05.2011 (12:00)  
Jsem velmi rád za EU , doufám, že všichni zde též. Když nemají mozek naši politici,nebo zbytky svých mozků uvízli někde mezi 50. a 70.léty 20.století, je dobře, že ho mají ti evropští. Železnice je léčba rakoviny této civilizace, kterou je automobilismus, jenž už dávno překročil hranici únosnosti. Železnice je budoucnost!
Registrierter Benutzer M 
07.05.2011 (10:48)  
Realny a idealni stav je videt na fotu v clanku. Vsude, kde maji dobre zeleznice, tak maji i dobre dalnice. Protoze potreba je oboji. A vsude meli driv ty dalnice, ale je mozny, ze je to bylo dane technologii doby. Mozna. Kazdopadne ani nyni ty zeme od dalnic nijak neustupuji
Registrierter Benutzer ARmpee 
07.05.2011 (9:21)  
Rozvoj gumokolesárskej lobby nie je potrebné brať do úvahy len počas výstavby, ale počas celého obdobia fungovania dopravnej stavby - generovanie ďalšej (najmä individuálnej cestnej dopravy), so všetkými negatívnymi dôsledkami. Naopak, tým, že investície ostanú na železnici, vytvoria sa lepšie podmienky pre rozvoj ekologickej prímestskej a diaľkovej dopravy na železnici - oceľokolesnej lobby.
06.05.2011 (22:12)  
Trať 171 je opravdu v TRISTNIM stavu, a proto jsem rád že je k tomu "dokopali" a bude modernizace . Osobně bych řekl že cesta z Černošic-Praha Smíchov místo 14min. bude asi jen 10min. protože v useku Chuchle-Smíchov by mohla být "klíďo píďo" 140km/h .Jinak ten obrázek ilustračňí s 363.062 je minulost modernizace es(363) postupuje a 363.062 je dnes 362.062 ...
06.05.2011 (20:24)  
turista:

No.. To je pravda ale já si nedovadu 173 představit jako náhradu za 171 bez zdvoukolejnění (v některých úsecích), elektrifikace a lepšího zab. zař.... To by mě zajímalo jak to dokáží rychle „vyšmelit“....
Registrierter Benutzer M 
06.05.2011 (17:04)  
NO Konečne niekto pribrzdil gumokolesársku lobby

No ty stavebni firmy fakt hrozne resi, jestli budou stavet dalnici nebo zeleznici nebo prehradu. Vtip vikendu...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko