..: Generální stop zastavil ve Vysočanech dva vlaky 300 metrů od sebe :..

854 031-2 v čele Os 9512, foto: Dušan Mazák Praha — Kromě dnešního vykolejení osobního vozu ve Stříbře na trati Plzeň – Cheb došlo v odpoledních hodinách v Praze k použití funkce generálního stopu mezi stanicemi Praha–Vysočany a Praha hl.n. na trati 231. Dle zatím kusých informací v 15.55 v tomto úseku jely po jedné koleji proti sobě vlaky R 852 z Trutnova do Prahy hl.n. a Os 9512 z Prahy–Vršovic do Mladé Boleslavi. Vyšetřování mimořádné události je v tuto chvíli v počátcích, podle Drážní inspekce nelze vyloučit ani selhání lidského faktoru. Vlivem této události byly vlaky R 859, R 961 a R 854 vedeny odklonem přes Poříčany; veškeré regionální spoje pak odkloněny přes Prahu Libeň, přičemž vlaky R 1145 a R 1147 mimo pražské hlavní nádraží. V tuto chvíli je provoz již plně obnoven. Jako předběžná příčina mimořádné události vyplývající ze šetření Drážní inspekce na místě bylo stanoveno selhání lidského faktoru při řízení provozu. Dle našich informací pochybil signalista z Vysočanského stavědla 2. O definitivním výsledku vyšetřování vás budeme informovat.

854 031-2 v čele Os 9512, foto: Dušan Mazák 163.062-3 v čele R 852, foto: Dušan Mazák

Zdroje: DIČR, ČD


Vítek_V | 1.5.2011 (20:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Téoz  mail  
01.05.2011 (22:12)  
ABfbrdtn:
v 16h14 na wilsoňáku hlásili, že R859 pojede odklonem přes libeň a poříčany.. je tedy zvláštní, že jste se to ve vysočanech nedozvěděli...
01.05.2011 (22:09)  
Ad ABfbrdtn: To nás si ve Vršovicích (kam nás odeslali z hlavního nádraží vlakem Benešov) do rychlíku na Tanvald naháněl sám fíra... I průvodčí se mezi lidmi raději "zjevil" až za Prahou :o)
01.05.2011 (21:59)  
radekedar: A spesnak cekal? Tohle vedet tak prebehnu z Vysocan do Libne nebo sednu do toho osobaku na Kolin. Pani v kase nevedela vubec nic vic, nez co slysela z amplionu.
01.05.2011 (21:46)  
Jako cestující, který projížděl kolem zpožděným (a částečně odkloněným) rychlíkem R1148 bych přísahal, že ty dvě soupravy stály na stejné koleji, ale za sebou...

Taktéž informace, kterou jsem po páté odpolední obdržel od personálu v infocentru na hlavním nádraží, zněla: "Zabezpečovačka pustila rychlík do stojícího osobáku."

Z toho jsem usuzoval spíše na další selhání zabezpečovačky.
registrovaný uživatel JOHNZ 
01.05.2011 (21:35)  
Callisto: Cez TRS sa vysiela do éteru kódovaná správa, ak ho rádiostanica na nejakom vlaku zachytí, okamžite a bez zásahu rušňovodiča, otvorením príslušného EP-ventilu a vypustením vzduchu z brzového potrubia, navalí rýchlobrzdu.
registrovaný uživatel zelva 
01.05.2011 (21:26)  
Je třeba říct a nikde se to zatím neobjevilo, že R 961 vůbec nejel.
Další věc je, že něco v tu dobu nebylo v pořádku, protože R 852 nebo Os 9512 jel pravděpodobně po nesprávné, takže co se vlastně stalo?
A jakou roli v tom hrál Karel 1?
01.05.2011 (21:22)  
Můžu se zeptat jak ten generální stop funguje? To to vypne proud v troleji nebo jak?
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
01.05.2011 (21:04)  
Dovolím si hodit sem popis situace, ve které se jsem se ocitl jakožto cestující R 859:
16.00 - stojím v hale HLN, vlaky směřující na HLN od VYS (852 a něco od MB) mají hlášeno zpoždění v řádu desítek minut z důvodu poruchy zabzař
16.09 - čas odjezdu R 859, u tohoto vlaku ohlášeno ZPO 10 min z důvodu poruchy zabzař
16.15 - hlášení na hubu pro cestující a VLAD R 859, že pojede odklonem trs PHA-LIB, Poříčany do NBK; očekával jsem tedy jízdu ihned po odjezdu Ex do Žiliny
16.20 - u R 859 začíná salámová metoda ohlašování ZPO, zvýšeno na 15 min; domnívám se, že shánějí pilota (nemají náhodou fírové mít seznání po běžných odklonových trasách?)
16.25 - R 859 dostal 20
16.30 - R 859 dostal 30; důvod zpoždění měněn na "MÚ na trati"
16.45 - R 859 dostal 40
16.48 - odjezd R 859
16.53 - zastavení v Libni, do vlaku zmateně nastupují cestující mířící do Vsetína, po chvíli zběsile vystupují
17.15 - čekání v Poříčanech na protiodklon
17.36 - odjezd z NBK
17.48 - čekání ve V. Oseku na protiR
18.20 - kříž v Praskačce s protiR a předjetí Os Chlumec-HK
18.25 - příjezd do HK, přepřah, nástup dvou podnapilých osob
18.59 - odjezd z Jaroměře po čekání na protiOs
19.20 - křižování ve Starkoči s protiR
01.05.2011 (21:03)  
Ještě že máme ten generální stop. Kolik už odvrátil neštěstí? Vím o tom případu v Benešově (IC A.Bruckner loni), ale určitě jich bylo víc (vzpomínám si jenom na takévé ty "menší" jako vystupování osoby z rozjíždějícího se vlaku v Nýrsku, ...)

Jinak ČD měli dopoledne na svém webu ještě o nějakém výpadku el. proudu taktéž v Praze...
01.05.2011 (20:54)  
Odklonem jel i R963 s 141.004 v cele nahradni soupravy.
Ponekud neplanovane jsem v Praze pobyl o dve hodiny dele, kdyz mi ve Vysocanech ve 1/4 na pet plechova huba rekla, ze Trutnovak jede odklonem...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko