Praha — Kromě dnešního vykolejení osobního vozu ve Stříbře na trati Plzeň – Cheb došlo v odpoledních hodinách v Praze k použití funkce generálního stopu mezi stanicemi Praha–Vysočany a Praha hl.n. na trati 231. Dle zatím kusých informací v 15.55 v tomto úseku jely po jedné koleji proti sobě vlaky R 852 z Trutnova do Prahy hl.n. a Os 9512 z Prahy–Vršovic do Mladé Boleslavi. Vyšetřování mimořádné události je v tuto chvíli v počátcích, podle Drážní inspekce nelze vyloučit ani selhání lidského faktoru. Vlivem této události byly vlaky R 859, R 961 a R 854 vedeny odklonem přes Poříčany; veškeré regionální spoje pak odkloněny přes Prahu Libeň, přičemž vlaky R 1145 a R 1147 mimo pražské hlavní nádraží. V tuto chvíli je provoz již plně obnoven. Jako předběžná příčina mimořádné události vyplývající ze šetření Drážní inspekce na místě bylo stanoveno selhání lidského faktoru při řízení provozu. Dle našich informací pochybil signalista z Vysočanského stavědla 2. O definitivním výsledku vyšetřování vás budeme informovat.
Zdroje: DIČR, ČD
Pochopil jsem to tak, že pokud chce mít výpravčí jistotu, že zastaví opravdu všechny ohrožené vlaky, tak musí dřepět u vysílačky a v krátkých intervalech vysílat generální stop. A nemá tedy čas na nic jiného. Místo tlačítka "vyslat generální stop" by asi bylo lepší zavést dvě tlačítka: "zapnout generální stop" a "vypnout generální stop". Mezi jejich stisknutím by vysílačka v nastaveném intervalu "stopovala" automaticky. Jde i o to, že při současném způsobu obsluhy si vystresovaný výpravčí po prvním stisknutí řekne "zmáčknul jsem to, hotovo; víc udělat nemůžu".
tak pokud jsem to správně pochopil, výhybkáři ve vysočanech na st.2 nešly přehodit výhybky a musel na to ručně.. možná tam chyběly nějaké kabely... nebo ještě někde?
Není, jakmile mu důsledkem G-Stopu bochne ventil VZ, už nenaplní potrubí, aniž by restartoval vysílačku.
děkuji a ještě tedy -
Os 9512 dostal návěst "stůj", jakmile byly proti sobě na balabence postavené dvě vlakové cesty..
R 852 měl taky stůj..
oboum však dovolili odjezd výpravčí. Nemělo by v tomto okamžiku dojít ke kontrole, jestli je opravdu vše v pořádku a cesty jsou volné?
a jaktože návěst ve vysočanech byla na "stůj"? přesně: z jakého důvodu nešla přestavit na "volno"? (vždyť cesty vedly proti sobě, tudíš by to "stůj" bylo správně vyhodnoceno zab.zažízením..tady mluvím o R 852 a odjezdovém návěstidle v praze-vysočanech)
díky za vysvětlení!
hezký večer
Možná to bylo takto: Oba vlaky byly zastaveny prvním použitím generálního stopu, ale fíra osobáku o tom nevěděl, protože zrovna sám brzdil rychlobrzdou. Později se zase rozjel a pak byl zastaven druhým použitím generálního stopu.
Je možné, že fírovi se ten generální stop "ztratil" v jeho vlastním brzdění?
Pokial tam bola nejaka porucha a telefonovali si, tak mi zasa argumentacia zastaralym zab. zariadenim nepripada celkom korektna, pokazit sa moze aj moderne...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.