..: Generální stop zastavil ve Vysočanech dva vlaky 300 metrů od sebe :..

854 031-2 v čele Os 9512, foto: Dušan Mazák Praha — Kromě dnešního vykolejení osobního vozu ve Stříbře na trati Plzeň – Cheb došlo v odpoledních hodinách v Praze k použití funkce generálního stopu mezi stanicemi Praha–Vysočany a Praha hl.n. na trati 231. Dle zatím kusých informací v 15.55 v tomto úseku jely po jedné koleji proti sobě vlaky R 852 z Trutnova do Prahy hl.n. a Os 9512 z Prahy–Vršovic do Mladé Boleslavi. Vyšetřování mimořádné události je v tuto chvíli v počátcích, podle Drážní inspekce nelze vyloučit ani selhání lidského faktoru. Vlivem této události byly vlaky R 859, R 961 a R 854 vedeny odklonem přes Poříčany; veškeré regionální spoje pak odkloněny přes Prahu Libeň, přičemž vlaky R 1145 a R 1147 mimo pražské hlavní nádraží. V tuto chvíli je provoz již plně obnoven. Jako předběžná příčina mimořádné události vyplývající ze šetření Drážní inspekce na místě bylo stanoveno selhání lidského faktoru při řízení provozu. Dle našich informací pochybil signalista z Vysočanského stavědla 2. O definitivním výsledku vyšetřování vás budeme informovat.

854 031-2 v čele Os 9512, foto: Dušan Mazák 163.062-3 v čele R 852, foto: Dušan Mazák

Zdroje: DIČR, ČD


Vítek_V | 1.5.2011 (20:31)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
06.05.2011 (8:08)  
AD Joska Holibajda ne tenhle problém vzniká jen na místech kde se mění frekvence vysílačů,což není tak často. Bohužel uzel Praha má relativně hustou síť takže kvůli rušení je třeba mít více frekvecí tak aby se vzájemně nerušily. Není potřeba GS vysílat každou chvíli zpravidla se zastaví vlaky v okruhu 20 - 30 kilometrů,což většinou stačí.
05.05.2011 (22:50)  
Jiří Průša: Na první generální stop nemohl 9512 reagovat,protože ještě nebyl v dosahu. Radiovník na přeladění kanálu je až cca v místě kde 9512 nakonec zastavil na druhý pokus.
Pochopil jsem to tak, že pokud chce mít výpravčí jistotu, že zastaví opravdu všechny ohrožené vlaky, tak musí dřepět u vysílačky a v krátkých intervalech vysílat generální stop. A nemá tedy čas na nic jiného. Místo tlačítka "vyslat generální stop" by asi bylo lepší zavést dvě tlačítka: "zapnout generální stop" a "vypnout generální stop". Mezi jejich stisknutím by vysílačka v nastaveném intervalu "stopovala" automaticky. Jde i o to, že při současném způsobu obsluhy si vystresovaný výpravčí po prvním stisknutí řekne "zmáčknul jsem to, hotovo; víc udělat nemůžu".
05.05.2011 (20:19)  
Na první generální stop nemohl 9512 reagovat,protože ještě nebyl v dosahu.Radiovník na přeladění kanálu je až cca v místě kde 9512 nakonec zastavil na druhý pokus.
Registered user Téoz  mail  
04.05.2011 (15:49)  
jonáš:
tak pokud jsem to správně pochopil, výhybkáři ve vysočanech na st.2 nešly přehodit výhybky a musel na to ručně.. možná tam chyběly nějaké kabely... nebo ještě někde?
04.05.2011 (12:37)  
A ještě k tomu SŽDC píše něco o ukradených kabelech .. http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/reakce-na-reportaze-ct.html takže v tom je už dokonalej griliáš-galimatyáš. :-)
Registered user PES38 
03.05.2011 (23:50)  
"Je možné, že fírovi se ten generální stop "ztratil" v jeho vlastním brzdění?"


Není, jakmile mu důsledkem G-Stopu bochne ventil VZ, už nenaplní potrubí, aniž by restartoval vysílačku.
Registered user Téoz  mail  
03.05.2011 (23:18)  
návěstní, Jiří Průša:
děkuji a ještě tedy -
Os 9512 dostal návěst "stůj", jakmile byly proti sobě na balabence postavené dvě vlakové cesty..
R 852 měl taky stůj..
oboum však dovolili odjezd výpravčí. Nemělo by v tomto okamžiku dojít ke kontrole, jestli je opravdu vše v pořádku a cesty jsou volné?
a jaktože návěst ve vysočanech byla na "stůj"? přesně: z jakého důvodu nešla přestavit na "volno"? (vždyť cesty vedly proti sobě, tudíš by to "stůj" bylo správně vyhodnoceno zab.zažízením..tady mluvím o R 852 a odjezdovém návěstidle v praze-vysočanech)
díky za vysvětlení!
hezký večer
03.05.2011 (23:09)  
Díky za osvětlení situace. Pokud je tím zhášecím obvodem míněno záhlaví, pak mi to časově moc nesedí. Od okamžiku, kdy si tam rychlík dupnul, až do úspěšného použití generálního stopu se stala spousta věcí. Osobáku "spadlo" návěstidlo, fíra vlak zastavil rychlobrzdou, zeptal se dispečera o co jde, vyslechnul jeho vysvětlení a pak uvedl vlak opět do pohybu. A rychlík za celou tu dobu nedokázal urazit vzdálenost mezi výhybkou a vjezdovým návěstidlem pro opačný směr (jak je to tam daleko?).

Možná to bylo takto: Oba vlaky byly zastaveny prvním použitím generálního stopu, ale fíra osobáku o tom nevěděl, protože zrovna sám brzdil rychlobrzdou. Později se zase rozjel a pak byl zastaven druhým použitím generálního stopu.

Je možné, že fírovi se ten generální stop "ztratil" v jeho vlastním brzdění?
03.05.2011 (21:45)  
Celé se to odehrálo takto: Při přípravě vlakové cesty pro vlak 852 ve Vysočanech ze 12.staniční na 1.traťovou kolej došlo k technologickému rozřezu výměn č.43a a 46b (chodí spolu na jeden řadič). Signalista St.2 tuto skutečnost oznámil výpravčímu, který po zhodnocení situace rozhodl o změně dispozice. Nařídil signalistovi ručně přestavit obě výměny do základní polohy a postavit cestu pro vlak 852 mimořádně na 2.traťovou kolej a zároveň se domluvil s výpravčím z Hlavního nádraží na jízdě vlaku 9512 mezi odb. Balabenka a Vysočany po 1.traťové koleji. Signalista na St.2 však obě výměny omylem ručně přestavil do opačné polohy, tedy z 12. na 1.kolej a výpravčímu oznámil zajištění vlakové cesty z 12. na 2.kolej. Vlak 852 odjel z Vysočan na základě rozkazu, sepsaného výpravčím, proti návěsti Stůj. Jelikož bylo při původně zamýšlené přípravě vlakové cesty na St.2 uvolněno návěstní hradlo do obb. Balabenka po 1.traťové koleji, v okamžiku vjezdu R852 do zhášecího obvodu v 1.traťové koleji došlo na odb. Balabenka k náhlé změně návěstního znaku pro vlak 9512 na návěst Stůj. Strojvedoucí vlaku 9512 použil rychlobrzdu a spojil se s výpravčím na Hlavním nádraží, od kterého dostal pokyn k další jízdě s tím, že ve Vysočanech mají nějakou poruchu. Strojvedoucí tedy znovu rozjel vlak 9512 po stejné koleji, po které z druhé strany odjížděl z Vysočan vlak 852. Mezi tím si výpravčí ve Vysočanech všiml, že mu vlak 852 odjíždí na nesprávnou kolej a okamžitě použil Generální stop, který však zafungoval až na druhý pokus. Vlak 852 zůstal stát ještě v obvodu stanice, tedy před vjezdovým návěstidlem z opačné strany, vlak 9512 zastavil cca 300 m před ním, v přibližovacím úseku.
Registered user numo 
03.05.2011 (20:01)  
Nerozumiem - tratovy suhlas si ako laik predstavujem tak, ze zelena moze byt iba z jednej strany a kym je na trati vlak, tak zmenit nejde. Ako sa teda jeden z vlakov na obsadenu kolaj dostal? Porucha-neporucha, volno z oboch stran by mozne byt nemalo, alebo sa mylim?

Pokial tam bola nejaka porucha a telefonovali si, tak mi zasa argumentacia zastaralym zab. zariadenim nepripada celkom korektna, pokazit sa moze aj moderne...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko