..: V Čeladné slouží cestujícím nová zastávka :..

Nová budova zastávky v Čeladné, foto: SŽDCČeladná — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se nevěnuje jen rekonstrukcím koridorových stanic, jako je například Přerov. Důkazem je tomu i nová budova zastávky v Čeladné, která funguje zároveň jako automatické hradlo. O plánované výstavbě jsme již psali před dvěma lety, 2. dubna 2011 pak byla nová budova slavnostně otevřena. Zastávka, jejíž realizace přišla na jedenáct a půl miliónu korun, poslouží na trati 323 z Ostravy do Valašského Meziříčí. Cestující se dočkali nové čekárny včetně výdejny jízdenek, vybavenou s bezbariérovým WC, které nahradilo původní suché WC nacházející se mimo budovu. Nechybí ani přístřešek pro úschovu jízdních kol.

Nová budova vyrostla na místě původní budovy z června roku 1887, která chátrala a její stav byl již neúnosný. Díky stavebnímu řešení kladoucímu důraz na použití pálených cihel a dřeva dostala zastávka svůj osobitý ráz a je tak důstojnou „vstupní branou“ do obce s rozvinutým cestovním ruchem. Slavnostního otevření nové budovy, které proběhlo 2. dubna, se zúčastnili zástupci SŽDC SDC Ostrava a KCOD ČD Ostrava a v neposlední řadě také starosta obce s 2 300 obyvateli. Událost si lidé nenechali ujít a v hojném počtu se zúčastnili i jízdy zvláštního vlaku, vypraveného při této příležitosti. V jeho čele byla parní lokomotiva 423.041, která si od železničářů vysloužila přezdívku „Velký bejček“. Po otevření nové budovy pokračoval i další doprovodný program určený především dětem.

Zdroj: SŽDC


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 25.4.2011 (13:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
26.04.2011 (22:11)  
K trati z Valmezu do Ostravy si dovolím ještě dodat - z pohledu celého regionu má ta elektrifikace význam, i kdyby se začalo dneska tak se to nějakou dobu protáhne - nesmí se uvažovat do budoucna extrapolací současného stavu - je nutné zahrnout rostoucí poprávku jako důsledek ropné špičky, elektrická jednotka (pokud melouni nezaříznou dostavbu Temelína) bude daleko výhodnější než spalovací motor na stále vzácnější naftu.
http://www.livecharts.co.uk/MarketCharts/crude.php

Jinak jako variantu do budoucna navrhuju vozidlo kde by potřebnou elektřinu vyráběli cestující třením ebonitových tyčí liščími ocasy (to pokud vyhrají melouni).:)

Zdvojkolejnění do Frýdku stejně časem bude, i ten Frýdlant by se hodil, navíc jde o záložní trasu v případě zneprůjezdnění 270tky. (Povodně před lety.)
Návrh Drábka je logický, diskuse zde ale také není beze smyslu, mám ale obavy že současné reprezentace by bylo nejprve nutné vyměnit (inu koho jsme si zvolili...).
26.04.2011 (16:29)  
Funkční řešení nemohu posoudit, ale zastávka mi na první pohled přijde hezká. Konečně vidím něco jiného než design z dílny stavařů...
26.04.2011 (16:28)  
Za řeč by stálo dokončené zdvojkolejnění do Frýdku-Místku a elektrifikace do Valašského Meziříčí
Zdvojkolejnění a elektrizace do Frýdku-Místku vidím určitě jako větší prioritu než kontroverzní přesun jistého hlavního nádraží...

Rozhodně by víc posloužilo vybudování zastávky Frenštát město, která je už v jízdních řádech avizovaná skoro patnáct!! let - s návazností na autobusové stanoviště ve Frenu "U škol" nebo znovuzavedení hodinového taktu do Rožnova - tak zmršený jízdní řád jako na 281 je musel při jeho tvorbě opravdu bolet.
Já bych si dovolil poznamenat, že bychom neměli diskutovat, zda rekonstruovat Čeladnou, anebo vybudovat Frenštát město - potřeba je samozřejmě OBOJÍ.

Mělo by se diskutovat nejen tady, ale zejména ve vyšších patrech, kde na to vzít - tedy (v tomto pořadí):

1) Jak efektivněji vynakládat ty peníze, které dnes do veřejné dopravy tečou
2) Jak dosáhnout politické podpory, bez níž se objem investic a výdajů na provoz nikdy neposune na rozumnou úroveň.

Ostatně po zodpovězení 1) bude větší šance na 2)...
registrovaný užívateľ hugo48  mail  
26.04.2011 (9:53)  
No nevím, lokálkou bych to minimálně v úseku Ova - Fren nenazýval. Ten půlhodinový takt v pracovních dnech tam asi jen tak ze srandy nebude. Co se týká elektrifikace ta by měla smysl jedině po případném zdvojkolejnění, které by se se minimálně v úseku do Frýdlantu i vyplatilo (dál do Frenštátu trať vede úseky, kde by asi dvě koleje být nemohly).

K současnému vozovému parku na této trati: šukafony a Btaxy hned pryč, ač k této trati vždy patřili, tak bych dal i ty brejlovce pryč, vozit s nimi 3 vagóny je zbytečnost. Pokud nezávislá trakce, tak nejlepší by asi byly soupravy, které jezdí třeba na rychících Ova- Jeseník.

Jinak co se týká zastávky souhlasím s thingiem. Za tuhle cenu by tato budova mohla být i ve více stanicích. Je to pěkné, rozměrově dostačující a hlavně když vezmu kolik se platí za rekonstrukce některých stanic, tak i levné.
registrovaný užívateľ Nechic  mail  
26.04.2011 (7:28)  
Podle mě prioritou téhle trati je zastávka Fren město a nahrazení šukafonů ve špičkách jako je večer z Ovy a o víkendu ráno do hor z VM. Jinak cestování bdt nebo kvatrem s bdtn považuju za dostatečně komfortní. Elektrifikace je fakt zbytečná, furt je to lokálka. To by nám na severu rovnou mohli eletrifikovat 030, která je parametry podobná, ale vyšši rychlost nám to neumožní.
25.04.2011 (21:59)  
No jestli tahle budka stála 11,5 milionu, tak se asi někdo dost namastil kapsu...
Jinak co se týče trati 323: Elektrifikace je podle mě naprosto zbytečná. Rozhodně by ale neuškodilo zvýšení traťové rychlosti a zdvoukolejnění Vratimov - Paskov (- F-M). Do budoucna by bylo vhodné nasazování motorových jednotek. Ideální by asi bylo, aby vlaky od Ostravy byly ve F-M rozpojovány a zadní část by pak jela do Těšína (a opačně). Kromě toho by nebyl na škodu hodinový takt až do ValMezu proložený hodinovým taktem Ova - Ostravice. Jenomže to by se muselo stíhat Frýdlant - Veřovice za půl hodiny...
registrovaný užívateľ thingie  mail  
25.04.2011 (20:50)  
No, jestli se za zhruba deset mega dá postavit velmi slušná nádražní budova, která by bohatě postačila pro většinu krom těch úplně největších nádraží, tak by mě docela zajímalo… kde zhruba jsou. To jsou peníze, které si může relativně snadno dovolit i běžné okresní město. (A v tomhle případě dokonce i vesnice.)
25.04.2011 (20:04)  
Na co prosím elektrifikace? Pokud nenaroste počet obyvatel/cestujících na dvojnásobek a pokud se rapidně nezvýší traťová rychlost (nad 120 km/h), což znamená vést trať jinudy, což se předpokládám nikdy nestane, tak si troufám tvrdit nemá cenu o elektrifikaci mluvit. Navíc po této trati zase tolik vlaků nejezdí, aby se to podle mě jevilo ekonomicky výhodnější než nezávislá trakce. Stačí optimalizovat úseky aspoň na těch 80 km/h a dnešní rakve, resp. brejlovci s B(d)t jsou podle mě pro trať dostačující (navíc pokud by zde byly nasazeny humanizované B(d)t, bylo by to super). Občas se na trati objeví ostravická Regionova, která nikdy neurazí.

Větší regionální problém bych viděl neustálé držení šukafonů na 322ce a 325ce (jako výsměch beru poslední noční vlaky ze Studénky, kdy se v šukafonu tísní 50 lidí, zatímco v Regionově do Bílovce by se mohl ubytovat pionýrský tábor).

Jinak co se týče budovy, je opravdu povedená. Čeladná se opravdu snaží ve všech směrech.
25.04.2011 (17:09)  
Za řeč by stálo dokončené zdvojkolejnění do Frýdku-Místku a elektrifikace do Valašského Meziříčí, nebo dobudování Baťovy dráhy do V. Polanky včetně její elektrifikace. Jinak škoda slov - stejně by posloužil natřený kůl u tratě a přístřešek ála autobusová zastávka, jízdenky ve vlaku. Rozhodně by víc posloužilo vybudování zastávky Frenštát město, která je už v jízdních řádech avizovaná skoro patnáct!! let - s návazností na autobusové stanoviště ve Frenu "U škol" nebo znovuzavedení hodinového taktu do Rožnova - tak zmršený jízdní řád jako na 281 je musel při jeho tvorbě opravdu bolet.
registrovaný užívateľ IC540  mail  
25.04.2011 (16:47)  
Budova pěkná a snad ani nijak zle nedopadne. Ale ten dobytčák, kterým musíte např. do centra Ovy cestovat. O jízdní době ani nemluvě.
Teď je na řadě opravit/zrychlit/elektrizovat od Kunčic až do ValMezu. Nó, ale to hudba z respíria....
Než se tak stane, cestujících jen kvůli novým zastávkám přibývat nebude...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko