Čeladná — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se nevěnuje jen rekonstrukcím koridorových stanic, jako je například Přerov. Důkazem je tomu i nová budova zastávky v Čeladné, která funguje zároveň jako automatické hradlo. O plánované výstavbě jsme již psali před dvěma lety, 2. dubna 2011 pak byla nová budova slavnostně otevřena. Zastávka, jejíž realizace přišla na jedenáct a půl miliónu korun, poslouží na trati 323 z Ostravy do Valašského Meziříčí. Cestující se dočkali nové čekárny včetně výdejny jízdenek, vybavenou s bezbariérovým WC, které nahradilo původní suché WC nacházející se mimo budovu. Nechybí ani přístřešek pro úschovu jízdních kol.
Nová budova vyrostla na místě původní budovy z června roku 1887, která chátrala a její stav byl již neúnosný. Díky stavebnímu řešení kladoucímu důraz na použití pálených cihel a dřeva dostala zastávka svůj osobitý ráz a je tak důstojnou „vstupní branou“ do obce s rozvinutým cestovním ruchem. Slavnostního otevření nové budovy, které proběhlo 2. dubna, se zúčastnili zástupci SŽDC SDC Ostrava a KCOD ČD Ostrava a v neposlední řadě také starosta obce s 2 300 obyvateli. Událost si lidé nenechali ujít a v hojném počtu se zúčastnili i jízdy zvláštního vlaku, vypraveného při této příležitosti. V jeho čele byla parní lokomotiva 423.041, která si od železničářů vysloužila přezdívku „Velký bejček“. Po otevření nové budovy pokračoval i další doprovodný program určený především dětem.
Zdroj: SŽDC
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.livecharts.co.uk/MarketCharts/crude.php
Jinak jako variantu do budoucna navrhuju vozidlo kde by potřebnou elektřinu vyráběli cestující třením ebonitových tyčí liščími ocasy (to pokud vyhrají melouni).:)
Zdvojkolejnění do Frýdku stejně časem bude, i ten Frýdlant by se hodil, navíc jde o záložní trasu v případě zneprůjezdnění 270tky. (Povodně před lety.)
Návrh Drábka je logický, diskuse zde ale také není beze smyslu, mám ale obavy že současné reprezentace by bylo nejprve nutné vyměnit (inu koho jsme si zvolili...).
Zdvojkolejnění a elektrizace do Frýdku-Místku vidím určitě jako větší prioritu než kontroverzní přesun jistého hlavního nádraží...
Rozhodně by víc posloužilo vybudování zastávky Frenštát město, která je už v jízdních řádech avizovaná skoro patnáct!! let - s návazností na autobusové stanoviště ve Frenu "U škol" nebo znovuzavedení hodinového taktu do Rožnova - tak zmršený jízdní řád jako na 281 je musel při jeho tvorbě opravdu bolet.
Já bych si dovolil poznamenat, že bychom neměli diskutovat, zda rekonstruovat Čeladnou, anebo vybudovat Frenštát město - potřeba je samozřejmě OBOJÍ.
Mělo by se diskutovat nejen tady, ale zejména ve vyšších patrech, kde na to vzít - tedy (v tomto pořadí):
1) Jak efektivněji vynakládat ty peníze, které dnes do veřejné dopravy tečou
2) Jak dosáhnout politické podpory, bez níž se objem investic a výdajů na provoz nikdy neposune na rozumnou úroveň.
Ostatně po zodpovězení 1) bude větší šance na 2)...
K současnému vozovému parku na této trati: šukafony a Btaxy hned pryč, ač k této trati vždy patřili, tak bych dal i ty brejlovce pryč, vozit s nimi 3 vagóny je zbytečnost. Pokud nezávislá trakce, tak nejlepší by asi byly soupravy, které jezdí třeba na rychících Ova- Jeseník.
Jinak co se týká zastávky souhlasím s thingiem. Za tuhle cenu by tato budova mohla být i ve více stanicích. Je to pěkné, rozměrově dostačující a hlavně když vezmu kolik se platí za rekonstrukce některých stanic, tak i levné.
Jinak co se týče trati 323: Elektrifikace je podle mě naprosto zbytečná. Rozhodně by ale neuškodilo zvýšení traťové rychlosti a zdvoukolejnění Vratimov - Paskov (- F-M). Do budoucna by bylo vhodné nasazování motorových jednotek. Ideální by asi bylo, aby vlaky od Ostravy byly ve F-M rozpojovány a zadní část by pak jela do Těšína (a opačně). Kromě toho by nebyl na škodu hodinový takt až do ValMezu proložený hodinovým taktem Ova - Ostravice. Jenomže to by se muselo stíhat Frýdlant - Veřovice za půl hodiny...
Větší regionální problém bych viděl neustálé držení šukafonů na 322ce a 325ce (jako výsměch beru poslední noční vlaky ze Studénky, kdy se v šukafonu tísní 50 lidí, zatímco v Regionově do Bílovce by se mohl ubytovat pionýrský tábor).
Jinak co se týče budovy, je opravdu povedená. Čeladná se opravdu snaží ve všech směrech.
Teď je na řadě opravit/zrychlit/elektrizovat od Kunčic až do ValMezu. Nó, ale to hudba z respíria....
Než se tak stane, cestujících jen kvůli novým zastávkám přibývat nebude...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.