..: Reforma daní pro rok 2013: režijky nahradí paušál :..

ONJ, zaměstnanec ČD, foto: Honza Beránek / JTBPraha — Konec příštího roka by měl být také koncem režijních jízdenek v jejich dnešní podobě. Vyplývá to z návrhu ministerstva financí, které chce od ledna 2013 výrazně zjednodušit výběr přímých daní, kromě jiného také odstraněním části stávajících výjimek. Plán daňové reformy, již se má vláda zabývat v létě, upouští od konceptu superhrubé mzdy a místo ní zavádí systém jediného sloučeného odvodu ve výši 32 % hrubého měsíčního platu, zahrnujícího daň z příjmu, sociální a zdravotní pojištění. Ministr financí Miroslav Kalousek si od tohoto kroku slibuje snížení celkového odvodového zatížení zaměstnanců, má ale přinést také zjednodušení výběru daní pomocí eliminace některých zvýhodnění. „Parciální benefity jsou diskriminační pro ty, kteří je nemají. Jakákoli výjimka pro jednu skupinu znamená nevýhodu pro ostatní,“ cituje deník iDNES ministra financí. Místo nedaněných režijních výhod, stravenek a přibližně dvacítky dalších benefitů naopak zaměstnanci budou mít nárok na uplatnění slevy na dani ve formě paušálu. Zjednodušeně řečeno jim tedy o hodnotu výhod bude navýšena čistá mzda. V případě schválení bude tato změna zejména pro České dráhy znamenat nutnost přesného vyčíslení reálné hodnoty „režijky“, z niž následně zaměstnanec zaplatí 17,5% DPH.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.3.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   
22.03.2011 (11:22)  
Pánové, jen vyjádřím svůj nesouhlas s neustálým brečením a naříkáním, co se zase špatného děje. Nesouhlasím s neustálým názorem některých přispívajících, že my dole jsme lepší, rozumíme tomu a ti nahoře jsou špatní. Kdybychom se dostali na stejné posty jako lidé nahoře, chováme se v 95% úplně stejně, :-). S vládním návrhem jako takovým souhlasím (naslouchejte konkrétně o co vlastně jde). A to jsem pravidelný uživatel režijky (pracovně, soukromě) a odpisů z hypotéky, životních a jiných pojištění, :-).
22.03.2011 (10:59)  
Na to je jednoduchá odpověď: Kdyby politici začali stávkovat, tak by to nikdo nepoznal. A možná, že by se i státní kasa začala plnit.
FRK
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
22.03.2011 (10:27)  
já už chci další volby do PS :-( to je den co den poslouchám, že někomu něco berou, nebo že oni si něco přidali. A to si člověk furt dokolečka říká, že po těch Grossech, Paroubkách a Topolánkách už nic horšího nebude, a ejhle Kalousci.

Jsme Češi, jsme závistiví a celý svět to o nás ví. Generální stávka mi přijde jako jedinné řešení.
Co si kladu za otázku já: Proč nemůžou politici hrozit generální stávkou?
22.03.2011 (9:45)  
Podrobnosti neznám, vím jen, že tam mají úředníka s kulatým razítkem a ten zařizuje vše potřebné ve styku firma-stát. Tak si myslím, že je to vše v pořádku. Navíc je auto očipované, tak si myslím, že se dá dokumentovat i jeho veškerý pohyb. Navíc firma prošla několika kontrolami, patrně na udání (v Česku velká móda) a s výsledky negativními-bez postihu.
Pokud by to bylo, jak uvádíte zdanění režijek ČD, například již uváděnou výši 4000 Kč a já jsem dostal zpět za rok "bechyňovských" 3000 Kć, tak to je ještě únosné. Ale to je trochu o něčem jiném.
Mne by spíše zajímalo, jak to bude s důchodci, kteří si celý život platili všechny povinné poplatky, které jim ČSD a později ČD strhávaly z platu. To nyní budou opět platit daně z toho, co jim podle tehdejších předpisů náleželo, samozřejmě bez daně? A to není vše. Jsou tu také vdovy a nezletilí sirotci po železničářích, kteří zahynuli při výkonu služby.
FRK
22.03.2011 (9:25)  
Karle, ty vůbec netušíš... Nikdo nezakazuje režijky, jen chce zrušit jejich osvobození od daně. Zeptej se toho možná budoucího zetě, jak to má s těmi soukromými PHM. Pokud jeho firma nepodvádí, tak to znamená, že se mu hodnota toho benzínu přidává do hrubé mzdy jako nepěněžní příjem, firma z toho zaplatí 34% na SZP a on sám zaplatí tuším 11,5% na SZP a efektivních 20% daně (15% ze superhrubé mzdy). Samozřejmě si firma nesmí uplatnit DPH u těch soukromých PHM a ještě i poměrnou část DPH z leasingu toho auta nebo nákupu. Kromě toho 1% pořizovací ceny auta se měsíčně přidaňuje a opět podléhá tomu SZP a dani z příjmu. Pokud něco z toho nedělají, tak sem radši nedávej žádné podrobnosti, abych tam nemusel poslat finančák na kontrolu ;-)
22.03.2011 (8:51)  
Po delším zamyšlením si kladu následující otázku:
Co tím státní pokladna získá, když z moci nejvyšší budou podnikům, poskytujícím jízdní výhody (ČD, DP a pod.), zákonem zakázány. A jak to vůbec provést a kontrolovat?
Přítel mé dcery je IT-odborník, firma mu přidělila služební automobil s tím, že 1000 km může měsíčně najezdit pro vlastní potřebu (do práce, z práce, nákupy, rekreace a další) jen za cenu pohonných hmot. Vozidlo má přiděleno na pět let, potom, pokud u firmy setrvá, dostane nové. Nyní má již druhý vůz.
Tak přemýšlím, zda tyto výhody Mirek z Bechyně také zakáže. A hlavně jak?
Já si myslím, že hlavně ukázal opět svoji velkohubost, způsobenou jeho chorobným pocitem nadřazenosti.
A ještě jedna poznámka: Jízdní výhody, které jsou (snad ještě) součástí mzdového odměňování, podnik vůbec nic nestojí. S náklady na náročný život státních zaměstnanců je to zcela opačně.
FRK
22.03.2011 (8:42)  
Borovička) Kdepak. Když tenhle humbuk byl minule, někdo tu vehementně tvrdil, že režijka je zdarma a platí se jen manipulační poplatek za vystavení. :) To potom chápu, že je to solidní dańový únik. Ale co, režijku zřídil rozhodnutím ministr financí, tak ať si ji klidně zruší. ČD nic nebrání si to zařídit podle svého a nabídnout zaměstnaneckou slevu na podobný komerční produkt – klidně nějakou "tajnou" IN 75. Pokud jim teda jde o motivaci zaměstnanců benefitem a ne o krácení daně...
22.03.2011 (8:30)  
Ale s tím asi dráhy problém nemají! Pokud je cena režijky dejme tomu 500 Kč za rok, tak holt 100 Kč odvedou, případně tak nějak navýší cenu. Pokud, ale někdo bude danit z ceny obvyklé, vyjde to jinak. (Pochopil?)
22.03.2011 (7:54)  
Borovička) Ale kde že, DPH jde vyměřit z každé částku. I kdyby lístek stál 10 korun, dá se z něj 2 koruny odvést na DPH ;) kolik si myslíte, že se tak odvádí DPH z lístků na MHD...
22.03.2011 (7:09)  
Byly ty režijky za toho předchozího kapitalismu také daněny? Lístek ale tehdy musel mít řadový železničář jednotné státní železnice na každou jízdu. Měl cenu řekněme 10% plného jízdného. Z toho by se 20% DPH platila blbě.
  1 2 3 4 5 6 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko