Praha — Konec příštího roka by měl být také koncem režijních jízdenek v jejich dnešní podobě. Vyplývá to z návrhu ministerstva financí, které chce od ledna 2013 výrazně zjednodušit výběr přímých daní, kromě jiného také odstraněním části stávajících výjimek. Plán daňové reformy, již se má vláda zabývat v létě, upouští od konceptu superhrubé mzdy a místo ní zavádí systém jediného sloučeného odvodu ve výši 32 % hrubého měsíčního platu, zahrnujícího daň z příjmu, sociální a zdravotní pojištění. Ministr financí Miroslav Kalousek si od tohoto kroku slibuje snížení celkového odvodového zatížení zaměstnanců, má ale přinést také zjednodušení výběru daní pomocí eliminace některých zvýhodnění. „Parciální benefity jsou diskriminační pro ty, kteří je nemají. Jakákoli výjimka pro jednu skupinu znamená nevýhodu pro ostatní,“ cituje deník iDNES ministra financí. Místo nedaněných režijních výhod, stravenek a přibližně dvacítky dalších benefitů naopak zaměstnanci budou mít nárok na uplatnění slevy na dani ve formě paušálu. Zjednodušeně řečeno jim tedy o hodnotu výhod bude navýšena čistá mzda. V případě schválení bude tato změna zejména pro České dráhy znamenat nutnost přesného vyčíslení reálné hodnoty „režijky“, z niž následně zaměstnanec zaplatí 17,5% DPH.
Zdroj: iDNES

FRK
Jsme Češi, jsme závistiví a celý svět to o nás ví. Generální stávka mi přijde jako jedinné řešení.
Co si kladu za otázku já: Proč nemůžou politici hrozit generální stávkou?
Pokud by to bylo, jak uvádíte zdanění režijek ČD, například již uváděnou výši 4000 Kč a já jsem dostal zpět za rok "bechyňovských" 3000 Kć, tak to je ještě únosné. Ale to je trochu o něčem jiném.
Mne by spíše zajímalo, jak to bude s důchodci, kteří si celý život platili všechny povinné poplatky, které jim ČSD a později ČD strhávaly z platu. To nyní budou opět platit daně z toho, co jim podle tehdejších předpisů náleželo, samozřejmě bez daně? A to není vše. Jsou tu také vdovy a nezletilí sirotci po železničářích, kteří zahynuli při výkonu služby.
FRK
Co tím státní pokladna získá, když z moci nejvyšší budou podnikům, poskytujícím jízdní výhody (ČD, DP a pod.), zákonem zakázány. A jak to vůbec provést a kontrolovat?
Přítel mé dcery je IT-odborník, firma mu přidělila služební automobil s tím, že 1000 km může měsíčně najezdit pro vlastní potřebu (do práce, z práce, nákupy, rekreace a další) jen za cenu pohonných hmot. Vozidlo má přiděleno na pět let, potom, pokud u firmy setrvá, dostane nové. Nyní má již druhý vůz.
Tak přemýšlím, zda tyto výhody Mirek z Bechyně také zakáže. A hlavně jak?
Já si myslím, že hlavně ukázal opět svoji velkohubost, způsobenou jeho chorobným pocitem nadřazenosti.
A ještě jedna poznámka: Jízdní výhody, které jsou (snad ještě) součástí mzdového odměňování, podnik vůbec nic nestojí. S náklady na náročný život státních zaměstnanců je to zcela opačně.
FRK
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











