..: Reforma daní pro rok 2013: režijky nahradí paušál :..

ONJ, zaměstnanec ČD, foto: Honza Beránek / JTBPraha — Konec příštího roka by měl být také koncem režijních jízdenek v jejich dnešní podobě. Vyplývá to z návrhu ministerstva financí, které chce od ledna 2013 výrazně zjednodušit výběr přímých daní, kromě jiného také odstraněním části stávajících výjimek. Plán daňové reformy, již se má vláda zabývat v létě, upouští od konceptu superhrubé mzdy a místo ní zavádí systém jediného sloučeného odvodu ve výši 32 % hrubého měsíčního platu, zahrnujícího daň z příjmu, sociální a zdravotní pojištění. Ministr financí Miroslav Kalousek si od tohoto kroku slibuje snížení celkového odvodového zatížení zaměstnanců, má ale přinést také zjednodušení výběru daní pomocí eliminace některých zvýhodnění. „Parciální benefity jsou diskriminační pro ty, kteří je nemají. Jakákoli výjimka pro jednu skupinu znamená nevýhodu pro ostatní,“ cituje deník iDNES ministra financí. Místo nedaněných režijních výhod, stravenek a přibližně dvacítky dalších benefitů naopak zaměstnanci budou mít nárok na uplatnění slevy na dani ve formě paušálu. Zjednodušeně řečeno jim tedy o hodnotu výhod bude navýšena čistá mzda. V případě schválení bude tato změna zejména pro České dráhy znamenat nutnost přesného vyčíslení reálné hodnoty „režijky“, z niž následně zaměstnanec zaplatí 17,5% DPH.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.3.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
20.04.2011 (8:22)  
A co bude s režijkami důchodců co celý život pracovali na dráze?Kdo jim dá náhradu,nebo se na ně stát vykašle jako v mnoha případech.Kalousek a Drábek jsou žábami na prameni financí.Naštěstí s tím svým nápadem neprojdou,protože žel.odbory jim do zatrhnou.Prostředků mají k tomu dost včetně stávky.
registrovaný uživatel Sim 
25.03.2011 (6:26)  
babilon > data jsem po ruce nemel, cucal jsem si to z prstu, takze jsem se snazil spis drzet pri zemi. Ale jestli je to tak jak pisete, je to podstatne vetsi prusvih, nez jsem predpokladal. A to jak v rovine ekonomicke (z hlediska dopravce), tak i na urovni spolecenske (bo to vyuziva vice lidi, nez se ocekava) a koneckoncu i politicke.

Me spis vrta hlavou cervicek s pomerne drsnou myslenkou... ano, velmi odvazna hypoteza ... CD se nechaji ukecat, zatimco pan Kalousek nikoliv. Vysledkem budou rezijky i nadale, jejichz porizeni budou platit CD ze sveho svym zamestnancum jako skutecny zamestnanecky bonus a nikoliv jako darek "shora" (= on to nekdo zaplati) a prestanou za prepravene rezijkare dostavat dotaci. Diky tomu se snizi jejich zisky a postupne to pujde do haje.

Pan Kalousek se do toho hrnout nebude, zluty pan si spolu s dalsim pany budou mnout ruce, protoze modry pan zacne sam o sobe vyklizet pozice tam, kde mu stat za "vnitropodnikovou" prepravu CD prestane platit, kdezto panum jinych barev tato platba za skutecne prepravene bude stacit.

A najednou maji pani odborari problem a pani rezijkari jeste vetsi. Sice maji rezijky, ale co jsou jim platne, kdyz jim je nebudou panove jinych barev nez modre uznavat? A panove modre barvy jim pro zmenu nebudou posilat vlaky :-D

Ne, ja opravdu nemam nic proti rezijkarum konkretne. Ja mam vyhrady pouze k systemu, jakym jsou tyhle litacky pridelovany, financovany, vyzadovany a zaroven povazovany za neco, cehoz zdaneni muze byt duvodem k prudeni platicicho cestujiciho stavkou.
24.03.2011 (17:30)  
normalni vlak typu 200 platicich a 2 rezijkari
pocitam ze bezne v jednom vagone "prumerneho" rychliku nepojede vic jak 5 rezijkaru

Vy jste ale neskuteční optimisti. Ve vlacích PID jich jezdí 10-15% (výsledek sčítání jízdních dokladů), a to jsou tratě dostatečně zajímavé i pro normální lidi. Na kodrcavých lokálkách bude ten poměr ještě větší.
registrovaný uživatel Sim 
24.03.2011 (16:18)  
M > tak extremy mohou byt teoreticky na obou stranach, ale v realu nas (jakozto prispevatele do statni kasy, ze ktere se vlaky dotuji) spis trapi "neco mezi tim" - pokud nekde jezdi rekneme sukafon, ktery veze 20 lidi - a z toho je 10 rezijkaru jedoucich do prace, jak se pocita vytizenost vlaku?

Pocita se, ze jezdi kvuli deseti platicim, nebo kvuli 20ti prepravenym. U velkeho vlaku to zrejme problem nebude, pocitam ze bezne v jednom vagone "prumerneho" rychliku nepojede vic jak 5 rezijkaru ... takze dokud tam krome nich nepojede jen vzduch, ve statistice se to "ztrati".

Ale fakt by me zajimalo, jestli tohle nekdo rozlisuje pri objednavani dopravy, zda se jedna o prepravene nebo o platici cestujici.
registrovaný uživatel M 
24.03.2011 (14:58)  
Dan z prijmu je 15%, takze to bude spis 3000.

Vytesneni tisice platicich zakazniku nastane jedine v pripade, ze tech tisic rezijkaru bude chtit jet stejnym vlakem, pripadne, ze budou chtit jet tak narvanym vlakem, ze platici zustanou neuspokojeni na perone. Pokud to ale bude nejaky normalni vlak typu 200 platicich a 2 rezijkari, tak to nema vliv na nic. Neni to tak, ze "za kazdeho rezijkare musi jeden platici vystoupit", neni to ani tak, ze kvuli 2 rezijkarum (obecne) klesne komukoliv komfort z jizdy a neni to ani tak, ze by to jedna masina neutahla a kvuli dvema rezijkarum se musely povolavat posily...
Toto plati pro jakekoliv rezijkare, tak pro jakekoliv cerne pasazery - tim, ze jedou, tak zadne dalsi naklady nevznikaji. Vznika usla trzba, ale nevznikaji zadne dodatecne naklady.
24.03.2011 (11:22)  
Někdo má zase třeba služební auto
...které si ale daní, a to každý měsíc jedním procentem jeho pořizovací ceny (o to se mu zvyšuje základ daně).
Pokud budou režijkáři danit těch cca 20 000, což je přibližně hodnota režijky (už tuším lavinu...), teda zaplatí DAŇ (dneska) 2000 korun za rok, tak NIKDO NEŘEKNE ANI Ň (kromě režijkářů samotných, kteří se budou dovolávat Štrasburgu, že ani císař pán, ani Masaryk, Hitler či bolševik...)
No a když tu zbylou tisícoffku (z těch 3000, co jim Kalousek přidá) zaplatí na dani ze stravenek (cca 200 prac. dnů (aťsenámtodobřepočítá) krát daň z cca 50 korun, co na stravenku připlácí zaměstnavatel = právě ta tisícoffka), tak nula od nuly pojde.
Ten, kdo "režijku" (ani "režijní" uhlí, plyn, proud, dámský vložky,...) nemá, bude mít o 3000 víc. Kdo každej rok dostává režijní ferrari, tak tomu asi ty 3 tisíce stačit na daň nebudou a doplatí ze svýho.
Je to tak těžký pochopit?

kdyz na autobusovou zastavku prijde 1000 jedincu, bude to problem? Teoreticky ano, prakticky se to ale nikdy nestane a proto je zbytecne se tim zabyvat...
Jenže tady neřešíme to, jestli se tisíc lidí dostane do autobusu, ale to, že ani tisíc režijkářů (kteří vytěsní 1000 platících zákazníků, údajně neznamená zvýšení nákladů (či přesněji zvýšení ztráty).
registrovaný uživatel M 
23.03.2011 (22:40)  
Vy pracujete osm hodin denně zdarma a počítače na údržbu dat kradete? :-)
Ne, ale lide, kteri tu rezijku vydaji jsou zamestnani tak jako tak a i kdyby nebyli rezijkari, tak mzdu dostanou. Nejsou tedy extra nakladem...

To je sen režijkářů a také "logika" černých pasažérů. A co odrazující přeplněné vagony, nebo naopak vagony, kde jede pět lidí a z toho 4 režijkáři?
To neni sen, ani logika cernych pasazeru. To je proste fakt. Fakt, ktery se tyka jakehokoliv "verejneho statku".

A když se tak rozhodne tisíc jedinců?
Pokud nejak vyloucime pravdepodobnost a zakony velkych cisel, tak to problem bude. Realne to ale zadny problem neni... Co kdyz na autobusovou zastavku prijde 1000 jedincu, bude to problem? Teoreticky ano, prakticky se to ale nikdy nestane a proto je zbytecne se tim zabyvat...
registrovaný uživatel Mikeš  mail  
23.03.2011 (20:08)  
Borovička: Jaký vyvolení? Co máte proti režijkářům? Někdo má zase třeba služební auto.
23.03.2011 (11:19)  
Flex: Režijní znamená za cenu režií, tj. tak, aby má cesta uhradila náklady.
Výborně, takže vzhledem k tomu, že obyčejné jízdné pokrývá asi polovinu nákladů (nekamenujte mne, je-li to 40 nebo 70%), tak by "režijní jízdné" vlastně mělo být dražší, než obyčejné.
A hurá s tím na demonstraci!!! "CHCEME PLATIT SKUTEČNÉ
NÁKLADY!!!"

M: Stejne jako nevznikaji zadne extra naklady, kdyz nejakym vlakem pojede jakykoliv jeden jedinec "navic"
A když se tak rozhodne tisíc jedinců?
(touto aplikací matematické indukce se dostaneme k tomu, že místo 15-vozového krychlíku stačí trabant...)
registrovaný uživatel tarten 
23.03.2011 (10:29)  
M: Zadne dalsi naklady ji nevznikaji.

Vy pracujete osm hodin denně zdarma a počítače na údržbu dat kradete? :-)

Stejne jako nevznikaji zadne extra naklady, kdyz nejakym vlakem pojede jakykoliv jeden jedinec "navic"

To je sen režijkářů a také "logika" černých pasažérů. A co odrazující přeplněné vagony, nebo naopak vagony, kde jede pět lidí a z toho 4 režijkáři?

(A jéje, to zas bude mínus bodů.)
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko