Vodňany — Dne 2. února 2010 v 8.14 ráno se ve Vodňanech u železničního přejezdu při výjezdu ze stanice Vodňany ve směru na Číčenice srazil osobní vlak Os 18003 dopravce České dráhy jedoucí z Volar do Číčenic s krátkým manipulačním vlakem dopravce ČD Cargo, vedeným strojem 751.316-1. Na osobním vlaku byla nasazena jednotka Regionova s motorovým vozem 814.065-9, který je také nejvíce poškozen.
Na místě nehody je hlášeno 20 zraněných, z toho jsou tři zranění těžká. 9 lidí bylo převezeno do nemocnice v Českých Budějovicích, převážně s poraněními hrudníku a končetin. Jedna z cestujících, starší paní, svým zraněním na místě podlehla. Na místě zasahují hasiči z Vodňan i Strakonic (některé z cestujících museli z vagonu vynést na nosítkách a kolečkových křeslech) a nejméně šest vozů rychlé záchranné služby. Provoz na trati je přerušen; osobní vlaky jsou v úseku Bavorov – Vodňany – Číčenice vedeny náhradní autobusovou dopravou. Vyšetřování mimořádné události je v začátcích. Po nárazu zůstaly vlaky od sebe vzdálené téměř 50 m, první vůz soupravy osobního vlaku vykolejil a má poničenou přední část.
Podle prvních výsledků šetření za nehodu asi může strojvedoucí osobního vlaku. Podle informací, které ČTK poskytl mluvčí ČD Cargo Roman Jandík, vyjel osobní vlak z vodňanského nádraží dříve, než měl. ČD Cargo manipulovalo v protisměru jízdy osobního vlaku s nákladními vozy, které měly do odjezdu osobního vlaku vjet na vedlejší kolej. K tomu ale už nedošlo. Když strojvedoucí manipulačního vlaku uviděl, že proti němu jede osobní vlak, okamžitě zareagoval — zařadil zpětný chod a couval. Náraz sice neodvrátil, ale výrazně potlačil sílu nárazu. Také díky tomu vyvázl bez zranění, jeho kolega byl zraněn lehce.
Prvotní odhad škod, jak jej prezentuje Drážní inspekce, přesahuje 5 milionů korun. 5 milionů je škoda na soupravě regionova, 250 tisíc na majetku ČD Cargo a SŽDC bude muset vynaložit na opravu tratě minimálně 10 tisíc korun.
Na webovských stránkách Hasičského záchranného sboru se můžete podívat na fotografie z místa železniční nehody.
V 15:14 byly z kolejí odstraněny z dopravní cesty poslední následky nehody a od 17:00 je plně obnovena doprava na trati - informoval ČTK mluvčí SŽDC Pavel Halla.
Již 2. září 2007 jsme přinášeli neradostnou zprávu o tom, že se u Vodňan srazily dva osobní vlaky.
Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy, ČTK

Zaměřím se na lidský faktor.
Strojvedoucí musí kromě své běžné činnosti na tratích D3 často plnit navíc funkci průvodčího a výhybkáře.
Ten prodej "trhacích" jízdenek na lokálkách bych v určitých případech, kdy to v místním kontextu dává smysl, ještě pochopil - za předpokladu kvalitního proškolení a odpovídajícího zázemí.
Házení výhybek a telefonování z dopravní kanceláře strojvedoucím rozhodně nelze označit za vyhovující stav. Když už není zbytí, ať to dělá vlakoš. Ten se nemusí soustředit na trať celou dobu jízdy.
Strojvedoucí také musí vyplňovat řadu evidenčních lejster.
Jediné, které má smysl, je formulář na "bonzování" zpoždění ze strany řízení provozu.
Ostatní je evidováno paralelně administrativními pracovníky.
Toto rozšíření činností strojvedoucího podle mě může mít (vyššími nároky na pozornost) nepřímý vliv na bezpečnost provozu, potažmo cestujících.
Tohle vypadá jako typická chyba v překladu. Myslím si, že to byla normální jízda manipulačního vlaku, případně se tím manipulováním myslí to, že se snažil začít couvat.
LamRis, kilian: Nevěřte novinářům, obzvlášť ne na slovo! Stačilo sledovat od rána informace o této nehodě, abyste si mohli udělat obrázek, jaké nesmysly a rozporné informace se dají šířit…
Aha, takže v tu chvíli by všichni začali zmatkovat a různě vstávat ze sedaček, takže náraz by je zastihl v té nejblbější pozici. Pomíjím to, že by vůbec věděli co mají při rozeznění takové sirény dělat. Kdyby tam nebyli ti zranění a ta mrtvá paní, tak bych toto označil jako vtip dne. :-(
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
