Cordoba/Malaga — Španělská vlády schválila projekt, jehož cílem má být nový zkušební železniční okruh pro rychlost až 450 km/h. Okruh standardního evropského rozchodu 1435 mm bude měřit celkem 55 kilometrů a bude se nacházet v oblasti mezi městy Cordoba a Malaga. Výstavba okruhu začne v letošním roce a dokončena bude v roce 2015. Součásti bude také menší okruh uvnitř většího, který nabídne jak standardní, tak široký (1668 mm) rozchod pro rychlosti až 220 km/h. Dále bude vybudován třetí zhruba pětikilometrový úsek, který bude sloužit ke zkouškám vozidel lehké stavby (metro, tramvaje), pro které budou k dispozici také oblouky malých poloměrů. Celý projekt má vyjít zhruba na 344 milionů eur a má zajistit práci zhruba sedmi tisícům lidí. Okruh se tak může stát konkurentem českého Železničního zkušebního okruhu v Cerhenicích nebo německého testovacího centra Wegberg-Wildenrath společnosti Siemens. V současnosti existuje v Evropě nejméně 3 až 5 testovacích okruhů.
Zdroj: Railway Gazette
vsadim se, že nebude :-P ... co vim z internetu tak čína chystá jednu ze dvou přelomových věcí:
1. vlaky na 1000kmph, které budou jezdit ve vakuovém tunelu
http://technet.idnes.cz/cina-planuje-vlak-ktery-nikdy-nezastavi-i-masinu-s-rychlosti-tisic-kilometru-18m-/tec_technika.asp?c=A101114_225459_tec_technika_rja
2. vlak který nikdy nezastavý - výstup a nástup za jízdy
(youtube) http://www.youtube.com/watch?v=lnoQKyB83Po
Při jejich rozlehlosti a stupni integrace by se asi u nich taková rychlost časem užila, pokud zvládnou hluk a subsonický ráz. Ale předpokládám, že zatím plánovaná síť bude postavena opravdu rychle, a ekonomicky je na dost dlouho vyšťaví, takže bych to čekal až tak v době, kdy se u nás začne s VRT Praha - Brno. ;-)
Ale někde v západnější Číně bych se vůbec nedivil aspoň dloooooooouhé rovné koleji v pustině s téměř neomezeným rychlostním potenciálem. Koneckonců, jejich nemodifikovaný vlak jel na zkoušce 486,1 km/h už teď.
Vy to asi považujete za dáreček jednomu státu. Myslím, že je lepší to považovat za vhodnou celounijní investici. Jestli se vám umístění nelíbí, najděte jiné místo, které je dostatečně rovinaté, dostatečně řídce osídlené, aby i tak velký okruh prošel hlukovou normou a nebyl příliš drahý výkup pozemků, bylo to v EU mimo extrémní klimatické oblasti. Zkoušky jsou čím dál náročnější, tak to asi na běžně provozovaných tratích jde čím dál méně. Nebo se snad ty moderní vlaky mají na zkoušení vozit lodí do Číny? Kolik okruhů je v EU podstatně nad 200 km/h? 450 km/h už dnes není tak moc, a někde se to prostě zkoušet musí, jestli to má někdy jezdit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.