..: Španělsko vybuduje zkušební okruh pro rychlost 450 km/h :..

AGV Sokoleč, foto: Petr Lux Cordoba/Malaga — Španělská vlády schválila projekt, jehož cílem má být nový zkušební železniční okruh pro rychlost až 450 km/h. Okruh standardního evropského rozchodu 1435 mm bude měřit celkem 55 kilometrů a bude se nacházet v oblasti mezi městy Cordoba a Malaga. Výstavba okruhu začne v letošním roce a dokončena bude v roce 2015. Součásti bude také menší okruh uvnitř většího, který nabídne jak standardní, tak široký (1668 mm) rozchod pro rychlosti až 220 km/h. Dále bude vybudován třetí zhruba pětikilometrový úsek, který bude sloužit ke zkouškám vozidel lehké stavby (metro, tramvaje), pro které budou k dispozici také oblouky malých poloměrů. Celý projekt má vyjít zhruba na 344 milionů eur a má zajistit práci zhruba sedmi tisícům lidí. Okruh se tak může stát konkurentem českého Železničního zkušebního okruhu v Cerhenicích nebo německého testovacího centra Wegberg-Wildenrath společnosti Siemens. V současnosti existuje v Evropě nejméně 3 až 5 testovacích okruhů.

Zdroj: Railway Gazette


JiříK. | 4.1.2011 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Španělsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
04.01.2011 (12:09)  
Mě by hlavně zajímalo, zda okruh bude napojen i tratí rozchodu 1435 mm od francouzské hranice. A pokud Francie nezmění své bránění se soukromým dopravcům, tak se tam z Německa bude vozit opravdu jen to nejnutnější. Takže bych se o Velim zas tolik nebál : - )
registrovaný uživatel ReActor  mail  
04.01.2011 (12:07)  
Luxian: Vsadim se, že za krátko tu bude zpráva, že Čína staví zkušební okruh na 600km/h... :)
vsadim se, že nebude :-P ... co vim z internetu tak čína chystá jednu ze dvou přelomových věcí:
1. vlaky na 1000kmph, které budou jezdit ve vakuovém tunelu
http://technet.idnes.cz/cina-planuje-vlak-ktery-nikdy-nezastavi-i-masinu-s-rychlosti-tisic-kilometru-18m-/tec_technika.asp?c=A101114_225459_tec_technika_rja
2. vlak který nikdy nezastavý - výstup a nástup za jízdy
(youtube) http://www.youtube.com/watch?v=lnoQKyB83Po
registrovaný uživatel tarten 
04.01.2011 (11:42)  
Luxian:
Při jejich rozlehlosti a stupni integrace by se asi u nich taková rychlost časem užila, pokud zvládnou hluk a subsonický ráz. Ale předpokládám, že zatím plánovaná síť bude postavena opravdu rychle, a ekonomicky je na dost dlouho vyšťaví, takže bych to čekal až tak v době, kdy se u nás začne s VRT Praha - Brno. ;-)
Ale někde v západnější Číně bych se vůbec nedivil aspoň dloooooooouhé rovné koleji v pustině s téměř neomezeným rychlostním potenciálem. Koneckonců, jejich nemodifikovaný vlak jel na zkoušce 486,1 km/h už teď.
registrovaný uživatel Mr. T 
04.01.2011 (11:26)  
Já si myslím, že se jedná o dobrou investici. Ale zaráží mě počet zaměstnanců - je tím myšleno po dobu výstavby těch 7000? Je jasné, že až bude postaveno, tak už nebudeme vídat v Cerhenici světové novinky jako doposud. Ale to je pokrok s tím se nedá nic dělat... Sousední železniční správy určitě budou jezdit k nám i nadále a nebudou jezdit do Španělska...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
04.01.2011 (11:01)  
Vsadim se, že za krátko tu bude zpráva, že Čína staví zkušební okruh na 600km/h... :)
registrovaný uživatel tarten 
04.01.2011 (10:36)  
TTtrain, Ondrej Pernica:
Vy to asi považujete za dáreček jednomu státu. Myslím, že je lepší to považovat za vhodnou celounijní investici. Jestli se vám umístění nelíbí, najděte jiné místo, které je dostatečně rovinaté, dostatečně řídce osídlené, aby i tak velký okruh prošel hlukovou normou a nebyl příliš drahý výkup pozemků, bylo to v EU mimo extrémní klimatické oblasti. Zkoušky jsou čím dál náročnější, tak to asi na běžně provozovaných tratích jde čím dál méně. Nebo se snad ty moderní vlaky mají na zkoušení vozit lodí do Číny? Kolik okruhů je v EU podstatně nad 200 km/h? 450 km/h už dnes není tak moc, a někde se to prostě zkoušet musí, jestli to má někdy jezdit.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
04.01.2011 (10:14)  
For Ondrej Pernica: berete mi slova z úst. A následně dohlédne, aby byla tato investice "řádně" využita.
04.01.2011 (9:48)  
A eurozóna včetně Německa to zaplatí
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko