..: Španělsko vybuduje zkušební okruh pro rychlost 450 km/h :..

AGV Sokoleč, foto: Petr Lux Cordoba/Malaga — Španělská vlády schválila projekt, jehož cílem má být nový zkušební železniční okruh pro rychlost až 450 km/h. Okruh standardního evropského rozchodu 1435 mm bude měřit celkem 55 kilometrů a bude se nacházet v oblasti mezi městy Cordoba a Malaga. Výstavba okruhu začne v letošním roce a dokončena bude v roce 2015. Součásti bude také menší okruh uvnitř většího, který nabídne jak standardní, tak široký (1668 mm) rozchod pro rychlosti až 220 km/h. Dále bude vybudován třetí zhruba pětikilometrový úsek, který bude sloužit ke zkouškám vozidel lehké stavby (metro, tramvaje), pro které budou k dispozici také oblouky malých poloměrů. Celý projekt má vyjít zhruba na 344 milionů eur a má zajistit práci zhruba sedmi tisícům lidí. Okruh se tak může stát konkurentem českého Železničního zkušebního okruhu v Cerhenicích nebo německého testovacího centra Wegberg-Wildenrath společnosti Siemens. V současnosti existuje v Evropě nejméně 3 až 5 testovacích okruhů.

Zdroj: Railway Gazette


JiříK. | 4.1.2011 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Španělsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
04.01.2011 (18:03)  
tarten - to misto vhodne by mohlo byt mozna v Polsku
registrovaný uživatel Mr. T 
04.01.2011 (18:02)  
Dalo by se to také pochopit jako recept na nezaměstnanost ve Španělsku. 7000 dělníků bude mít práci. Podle mého názoru v Cerhenici zvítězí zkušenosti, cena a poloha uprostřed Evropy, takže určitě bude co testovat. Jen už asi k nám nebude jezdit na testování AGV...
registrovaný uživatel Addams 
04.01.2011 (17:41)  
tarten:
konkurence tu jistě bude - zaiste ano, ale asi len pre vozidla SNCF, RENFE, CP a Beneluxu. Vsetci ostatni to budu mat blizsie do Cerhenic.

Barcelona - Figueras - publikovane spravy UIC vychadzaju casto z udajov starych cca 3 - 5 rokov. Problemy robia zaklady katedraly Sagreda Familia ktore su len par cm od planovanej podzemnej casti LAV v Barcelone - inak by sa uz jazdilo.

Montpellier – Perpignan: 2022 - to je termin pre LGV, klasicka trat tam je uz cez 100 rokov. Napajacie systemy snad velky problem nebude - len blazon by si objednal VRV s menej ako 3 systemami, skor budu nove uz len so 4-mi.
registrovaný uživatel tarten 
04.01.2011 (16:09)  
Addams Barcelona - Figueras sa stavia, typejem sprevadzkovanie o 3 - 4 roky.

Máte nějaký podklad na tip o dalším prodloužení odhadu kromě (pravděpodobného ;o) ) obecného zdržení? Tady čtu 2012:
http://www.uic.org/IMG/pdf/20101219_a1_high_speed_lines_in_the_world.pdf

EDIT: Takže rozchod bude snad v cajku. Horší je to ale s Montpellier – Perpignan: 2022. To bude asi celkem problém s 1,5 kV ss v pravidelném provozu, ne? Na návoz na okruh to samozřejmě moc vadit nebude.
registrovaný uživatel tarten 
04.01.2011 (16:06)  
Addams: Mozno pridu Cerhenice o testy TGV, ale vacsina vykonov zeleznice stoji na vlakoch do 200 km/h, ktorich bude stale vo vyvoji dost.

Když ta španělská korida :-))) má mít i menší pomalejší vnitřní okruh, tak ta konkurence tu jistě bude. Cerhenice se budou muset trochu snažit, koneckonců teď renovovaly. Otázka samozřejmě bude okolo ceny.
registrovaný uživatel tarten 
04.01.2011 (16:00)  
Mr. T: Ale zaráží mě počet zaměstnanců - je tím myšleno po dobu výstavby těch 7000?

Ano, tak jsem porozuměl zdrojovému textu.
registrovaný uživatel Addams 
04.01.2011 (15:06)  
Petr Šimral:
Z Cordoby do Barcelony a z Figueras do Francuzska tiez trat 1 435 mm je uz v prevadzke. Barcelona - Figueras sa stavia, typejem sprevadzkovanie o 3 - 4 roky.
Mozno pridu Cerhenice o testy TGV, ale vacsina vykonov zeleznice stoji na vlakoch do 200 km/h, ktorich bude stale vo vyvoji dost.
registrovaný uživatel tarten 
04.01.2011 (14:38)  
ekoter: Navíc nezapomínejte, že rozvoj Číny je stále o tom, že ty technologie a techniku tam někdo dováží ... a Číňané kopírují a kopírují.

No tak takhle bych také chtěl umět kopírovat. Nezapomínejte, že čistě čínský podíl na letech do vesmíru a CRH380 je už nenulový.

S úrovní "Jules Verne" těch dvou věcí souhlas.

Co se týče okruhu, tak sice VRV potřebují test jen "párkrát za rok", ale ty testy jsou dost dlouhodobé, ne?
04.01.2011 (13:40)  
K okruhu: Teď je otázka, zda má takový okruh vůbec smysl, když vozidla na VRT potřebuji testovat párkrát za rok. No uvidíme, ale řekl bych, že Cerhenice budou v pohodě vyhrávat cenou.
Samozřejmě situace se změní, až se evropské normy udělají na míru tomu španělskému okruhu.
04.01.2011 (13:37)  
Ad ReActor: No je otázka, zda to vůbec odpovídá fyzikálním a ekonomickým nákladům. Já bych to zatím viděl na úroveň "Jules Verne".
Navíc nezapomínejte, že rozvoj Číny je stále o tom, že ty technologie a techniku tam někdo dováží (z Evropy, USA, ...) a Číňané kopírují a kopírují.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko