Cordoba/Malaga — Španělská vlády schválila projekt, jehož cílem má být nový zkušební železniční okruh pro rychlost až 450 km/h. Okruh standardního evropského rozchodu 1435 mm bude měřit celkem 55 kilometrů a bude se nacházet v oblasti mezi městy Cordoba a Malaga. Výstavba okruhu začne v letošním roce a dokončena bude v roce 2015. Součásti bude také menší okruh uvnitř většího, který nabídne jak standardní, tak široký (1668 mm) rozchod pro rychlosti až 220 km/h. Dále bude vybudován třetí zhruba pětikilometrový úsek, který bude sloužit ke zkouškám vozidel lehké stavby (metro, tramvaje), pro které budou k dispozici také oblouky malých poloměrů. Celý projekt má vyjít zhruba na 344 milionů eur a má zajistit práci zhruba sedmi tisícům lidí. Okruh se tak může stát konkurentem českého Železničního zkušebního okruhu v Cerhenicích nebo německého testovacího centra Wegberg-Wildenrath společnosti Siemens. V současnosti existuje v Evropě nejméně 3 až 5 testovacích okruhů.
Zdroj: Railway Gazette
konkurence tu jistě bude - zaiste ano, ale asi len pre vozidla SNCF, RENFE, CP a Beneluxu. Vsetci ostatni to budu mat blizsie do Cerhenic.
Barcelona - Figueras - publikovane spravy UIC vychadzaju casto z udajov starych cca 3 - 5 rokov. Problemy robia zaklady katedraly Sagreda Familia ktore su len par cm od planovanej podzemnej casti LAV v Barcelone - inak by sa uz jazdilo.
Montpellier – Perpignan: 2022 - to je termin pre LGV, klasicka trat tam je uz cez 100 rokov. Napajacie systemy snad velky problem nebude - len blazon by si objednal VRV s menej ako 3 systemami, skor budu nove uz len so 4-mi.
Máte nějaký podklad na tip o dalším prodloužení odhadu kromě (pravděpodobného ;o) ) obecného zdržení? Tady čtu 2012:
http://www.uic.org/IMG/pdf/20101219_a1_high_speed_lines_in_the_world.pdf
EDIT: Takže rozchod bude snad v cajku. Horší je to ale s Montpellier – Perpignan: 2022. To bude asi celkem problém s 1,5 kV ss v pravidelném provozu, ne? Na návoz na okruh to samozřejmě moc vadit nebude.
Když ta španělská korida :-))) má mít i menší pomalejší vnitřní okruh, tak ta konkurence tu jistě bude. Cerhenice se budou muset trochu snažit, koneckonců teď renovovaly. Otázka samozřejmě bude okolo ceny.
Ano, tak jsem porozuměl zdrojovému textu.
Z Cordoby do Barcelony a z Figueras do Francuzska tiez trat 1 435 mm je uz v prevadzke. Barcelona - Figueras sa stavia, typejem sprevadzkovanie o 3 - 4 roky.
Mozno pridu Cerhenice o testy TGV, ale vacsina vykonov zeleznice stoji na vlakoch do 200 km/h, ktorich bude stale vo vyvoji dost.
No tak takhle bych také chtěl umět kopírovat. Nezapomínejte, že čistě čínský podíl na letech do vesmíru a CRH380 je už nenulový.
S úrovní "Jules Verne" těch dvou věcí souhlas.
Co se týče okruhu, tak sice VRV potřebují test jen "párkrát za rok", ale ty testy jsou dost dlouhodobé, ne?
Samozřejmě situace se změní, až se evropské normy udělají na míru tomu španělskému okruhu.
Navíc nezapomínejte, že rozvoj Číny je stále o tom, že ty technologie a techniku tam někdo dováží (z Evropy, USA, ...) a Číňané kopírují a kopírují.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.