..: Španělsko vybuduje zkušební okruh pro rychlost 450 km/h :..

AGV Sokoleč, foto: Petr Lux Cordoba/Malaga — Španělská vlády schválila projekt, jehož cílem má být nový zkušební železniční okruh pro rychlost až 450 km/h. Okruh standardního evropského rozchodu 1435 mm bude měřit celkem 55 kilometrů a bude se nacházet v oblasti mezi městy Cordoba a Malaga. Výstavba okruhu začne v letošním roce a dokončena bude v roce 2015. Součásti bude také menší okruh uvnitř většího, který nabídne jak standardní, tak široký (1668 mm) rozchod pro rychlosti až 220 km/h. Dále bude vybudován třetí zhruba pětikilometrový úsek, který bude sloužit ke zkouškám vozidel lehké stavby (metro, tramvaje), pro které budou k dispozici také oblouky malých poloměrů. Celý projekt má vyjít zhruba na 344 milionů eur a má zajistit práci zhruba sedmi tisícům lidí. Okruh se tak může stát konkurentem českého Železničního zkušebního okruhu v Cerhenicích nebo německého testovacího centra Wegberg-Wildenrath společnosti Siemens. V současnosti existuje v Evropě nejméně 3 až 5 testovacích okruhů.

Zdroj: Railway Gazette


JiříK. | 4.1.2011 (9:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Španělsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user Rail-2005  mail  
10.01.2011 (13:23)  
Koukám, že se tu plácá páté přes deváté. Takže to teď trochu uvedu na pravou míru.

1) Andalusie má přijatelné klimatické podmínky prakticky pro testování čehokoliv po celý rok (ve vzdušném prostoru v okolí Córdoby se testují i letadla a na tamním letišti je slušné zázemí).
2) Na předměstí Malagy má Talgo slušné výrobní a vývojové kapacity. Španělský železniční průmysl je dnes na výši a má dostatek svých odborníků. Sami Španělé vyvíjejí svůj nový vysokorychlostní vlak, konkurenci AGV od Alstomu.
3) V roce 2015 bude celá Andalusie protkána sítí VRT, bude mimo jiné dokončena trať Atequerra Santa Ana - Granada.
4) Výkupy pozemků a přijatelný terén jsou jednoznačným pozitivem pro snížení nákladů.
5) Napojení na zbytek Evropy: Již dnes je možné dojet po normálním rozchodu z Francie do Barcelony (připravuji článek, tak jej snad brzy uveřejním). Plnohodnotná VRT mezi Figueras a Barcelonou bude snad opravdu v roce 2012, protože došlo v kutání tunelů pod Barcelonou ke konci roku 2010 k výrazným úspěchům, se kterými se na konci roku 2009 nepočítalo.
6) 1500V SS na tratích v jižní Francii vůbec nevadí, protože všechna nová vozidla, včetně Velaro D jsou a budou čtyř-systémová.
7) Např. od letošního prosince zahájí DB přímou linku Frankfurt - Marseille zajišťovanou po nové LGV Rhin-Rhone právě Velarem D. Od konce roku 2012 nemusí být sci-fi ani linka Frankfurt - Barcelona. Madrid - Marseille a Lyon - Barcelona bude realitou.
Registered user Mr. T 
06.01.2011 (17:02)  
M: No my se asi dneska nedomluvíme... Respektuji Váš názor a já zůstanu u svého...
Registered user M 
06.01.2011 (15:18)  
My "produkty", ktere vytvori galileo budeme prodavat ostatnim evropskym statum?
Tenhle priklad se moc nevyvedl...
Registered user Mr. T 
05.01.2011 (22:08)  
M: Samozřejmě, že to musí někdo provozovat, ale to je naprosto normální. Pokud vím, tak EU dává peníze na daleko větší blbosti... To je jako by se Španělsko rozčilovalo, že ČR dostane centrum Galileo... Přejme jim to, k nám by se to nevešlo...
Registered user M 
05.01.2011 (17:27)  
Zavist? No, nevim...
Ja jsem nezacal s tim, ze je to vlastne evropska stavba. Pokud mam prijmout tuhle logiku, tak z toho musi plynout to, ze "vstupne" (aka nejaky poplatek za to, ze tam nekdo bude testovat) nepujde Spanelum, ale vsem Evropanum (kromSvycaru a tak:-)
Cele je to stejny jako kdyz jsem si precetl, ze Venca dneska byltestovat sjezdovku, kterou postavil jinej Venca. Sjezdovka stala 200, 100 dala EU, 10 stat, zbytk investori. Schvalne, jestli se budou takhle velkoryse delit i prijmy. Nebo jestli to bude tak, ze skoly v prirode do arealu budou jezdit zdarma nebo tak neco...
Registered user Mr. T 
05.01.2011 (10:02)  
M: Jak jste to myslel s tím vstupným??? Mimochodem EU dala peníze na rekonstrukci Cerhenic. Váš názor mi připadá jako závist. Když to není v Česku, tak ať to nemá nikdo. Je věcí EU, kde se rozhodne stavět. Znovu opakuji, že pokud jde o VRT, tak musí být podmínky pro postavení okruhu. Terén, hlukové limity apod. Navíc, když bude v EU takové zařízení, tak bude možno testovat nové technologie. EU to nestaví pro Španělsko, ale celou Evropu. Doposud žádné takové zařízení v Evropě není a všechny okruhy jsou krátké. Tak nechápu co Vám na tom vadí. Rozhodně je lepší podpora pracovních míst a nových technologií, než lidé na pracáku... Španělsko chápe, že je nutná podpora a rozvoj infrastruktury na rozdíl od ČR, kde se šetří a železnice je na úrovni doby svého vzniku...
Registered user tarten 
05.01.2011 (2:16)  
M: to tam kdokoliv kdykoliv bude moct prijet, pripadne "vstupne" bude evropskym prijmem?

Jízdné na našich koridorech nebo platby v Cerhenicích vylepšených pomocí "evropských" peněz mají být také evropským příjmem, nebo jak jste to myslel?
Registered user tarten 
05.01.2011 (2:12)  
Prádlo: Hezky každý sám za sebe.

Neříkám, že někdy to není potřeba, ale extrémně se tímhle heslem řídí především válčící africké kmeny. Jejich bohatství je zjevné.
Registered user tarten 
05.01.2011 (2:05)  
TTtrain: Ale tady se rozhodne, aby se udržela zaměstnanost

Se zaměstnaností to jistě souvisí. Ale těch 7000 bych bral spíš jako cukrátko pro noviny. Spíš jde o celounijní podporu VR železnice, která roztáčí ekonomiku celé EU nejen prvoplánovým vytvářením nových "svých" pracovních míst v dopravě a průmyslu, ale hlavně oslabováním vzdálenostních bariér v EU vůbec - ve prospěch hospodářství EU jako celku. A životní úroveň to zvyšuje (a nezaměstnanost snižuje) takhle nepřímo. Už to pochopili i v Číně. V ČR ani ne. Tady se "šetří" tak, že nebude infrastruktura, k domácím penězům se nepřidá příspěvek EU, nevyberou se daně za stavbu a od zaměstnanců, a ty nevyvytvoří ve státním rozpočtu peníze neinvestované do infrastruktury - takže nula od nuly pojde, peněžně neušetříme nic, jen budem chudší právě o tu infrastrukturu důležitou pro průmysl a EU bohatší o náš příspěvek, který může dát třeba francouzským zemědělcům a nebo právě těm Španělům.

Nevím o tom, že by EU někde budovala speciální polygon pro testování letadel, aut, lodí, nebo čehokoliv jiného.

To je zvláštní. První co mě napadlo je Euro NCAP. A to výrobci rozhodně nezaložili. Ani omylem. Ano, tohle testování žádná norma nevyžaduje.
Registered user M 
05.01.2011 (0:14)  
Dar to je. At si to postavi "Siemens". Cesko (ani nikdo jiny) jako stat tam nic testovat nebudou.
Mimochodem, kdyz se to teda stavi jakoze svepomoci vsech - to tam kdokoliv kdykoliv bude moct prijet, pripadne "vstupne" bude evropskym prijmem? Asi by melo, kdyz to tam vlastne stavi EU...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko